Slechte huid door foundation?

Hallo,

Ik heb de laatste tijd een erg slechte huid, vooral aan de linkerkant van mijn gezicht?? die pukkeltjes gaan aan die kant ook niet weg, het blijft rood.
Dus nu wil ik gaan stoppen met foundation en overgaan op minerale poeder, en dan uiteindelijk, als mijn huid er echt mooier van word, naar niks.
Heeft iemand hier ervaring mee of is het gewoon onzin dat van foundation je huid slechter word?

Ik reinig mijn gezicht trouwens goed.

x

Onzin, Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor emulsie de foundation heeft.
Ik zou gewoon een goeie iets duurdere doen, of een paar dagen geen make-up

Geen onzin. Mijn huid reageert precies hetzelfde op foundation. En dan vooral vloeibare. Bij mijn wangen, rode schrale huid. en dan heel wat kleine pukkeltjes. Die ik eerst niet had! Dus het is een goed idee. Ik meng tegenwoordig mijn dagcrème in een klein potje met een paar druppeltjes foundation. Zo krijg je een niet al te grote foundationhoofd, maar wel dat het er gezond uit ziet. (en ik weet dat er mensen zijn die dit slecht vinden maar dat boeit me niet. )

ik gebruik op het moment ook geen dagcreme meer omdat mijn huid daar heel vet van werd en er dus alleen maar meer pukkels van kreeg.
Weet je misschien een dagcreme die geschikt is voor een wat vette/gemengde huid? :slightly_smiling_face:

oke, werk zo´n gelcreme goed? want als het echt goed werkt heb ik het het geld er wel voorover.
zelf gebruik ik al zo’n 3 in een masker ding xD van garnier, en dat werkt idd goed.

bij mij zijn de puistjes weggegaan doordat ik nu gezond eet en ik gebruik nog steeds foundation

Dat komt door de foundation. Als ik een paar dagen foundation gebruik, krijg ik een lelijke huid. Maar als ik stop, houdt dit ook op.

betere duurdere foundation kopen/ mineral powder foundationgebruiken?

Ik gebruikte mn foundation als concealer (was er ook 1 van een goedkoop merk) maar ik kreeg steeds meer puistjes waardoor iik het dagelijks ging gebruiken. Toen daarmee gekapt en overgegaan op mineral concealer van maybelline en heb er sindsdien stukken minder last van :slightly_smiling_face:.

Gebruik primer. :slightly_smiling_face:

kan je niet beter concealer dan gebruiken? Ik heb mineral concealer van maybelline en die werkt goed, en mijn puistjes worden er niet echt erger van. & ik gebruik het ook echt alleen als het nodig is, dus dan is het beter

Ik heb bijvoorbeeld als ik een foundation van Maxfactor gebruik, altijd standaard meer puisten :stuck_out_tongue: Ga gewoon naar een parfumerie en laat je een nieuwe foundation adviseren. Ik heb een mousse van Bourjois en daar krijg ik nooit puisten van, en ik heb een erg vette huid!

Onzin, geen geld an uitgeven. Kruidvat heeft die ook gewoon. Kruidvat Young face ofzo, een hele lijn met reiniging en ook een gelcreme, die werkt echt super! Felblauwe verpakking met een beetje rood. :wink:

Dit klinkt gek , maar t kan ook door je kussen komen. Je zegt zelf dat t meer aan de linkerkant is. Misschien slaap je ook t meest op je linkerkant. Ga eens na wanneer je voor 't laatst je kussen hebt verschoond. Kan daardoor komen… Succes trouwens… :slightly_smiling_face:

ja klopt dat wist ik, ik slaap idd ook op mijn linkerkant. Maar verschoon iedere week mijn kussensloop, dat is toch wel voldoende?

Ik gebruik foundation van Dior (Nude), is best een lichte foundation maar heb ook puistjes.
Komt gewoon omdat het poeder je porieen verstopt.

Je kan ook bv. halverwege de week je kussen omdraaien XD Heb je een schone kant.

Ik heb sowieso wel een ‘goede’ huid van mezelf.
bijna nooit puistjes ofzo, wel als ik over mijn gezicht voel een paar mini bultjes, die je niet ziet.
en ik draag elke dag foundation, ik merk wel dat mijn huid daar hobbeliger van wordt dan toen ik het nooit op had, maar opzich is er niet zoveel verschil.

Als ik jou was zou ik gewoon ff je huid wat rust geven,
ik heb van mezelf bijna nooit puistjes, maar als ik de hele week foundation draag wordt mn huid daar niet gelukkiger van, en dan sla ik 1 of 2 dagen over en dan is ie weer gekalmeerd zegmaar =)
vaker kwast wassen/beter reinigen?
idk =p

ja, dat kan best, heb ik nu ook last van, alleen krijg ik er echt ergere acne van.
ik bouw het nu langzaam af, en ik gebruik geen nivea of garnier ofzo (maakt het alleen maar erger) en ik gebruik gewoon basic reiniging van vichy.

conclusie: minder/geen foundation gebruiken