Slechte conditie (?), trillen, zweten en geen energie

De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik 's middags naar huis ga, en dan op een gegeven moment heel erg honger krijg. Maar het is niet alleen honger. Ik ga ook zweten, trillen en heb het bloedheet. Ik kom bijna niet meer vooruit met fietsen, dat lukt gewoon niet. Ik heb dan het gevoel dat ik flauwval. Ik heb dit wel eens gehad na huiswerkbegeleiding, vioolles of iets dergelijks. Mijn moeder zegt dat ik dan te weinig gegeten heb (ze werkt in het ziekenhuis). Dat klopt denk ik wel, want het gaat ook gepaard met honger, en vaak is het op latere tijdstippen en áltijd tijdens het fietsen. Vandaag had ik tot het 6e uur, dus ik was 14.20 uit. Ik fietste naar huis, en na een kwartiertje fietsen gebeurde het weer. Zo vroeg heb ik het nog nooit gehad. Alle andere dagen zit ik dan ook minstens een uur langer op school. Ik kwam thuis en moest gelijk eten. Later ging het inderdaad weer over.

's Ochtends als ik naar school fiets, krijg ik na een kwartier fietsen het heet en ga ik zweten. Op een gegeven moment fiets ik zachter omdat ik niet harder kan. Ik moet 3 kwartier fietsen, dus na een kwartier is wel heel snel?
Ik heb dit eigenlijk nooit zo gehad. Ik heb sowieso nooit echt een goede conditie gehad. In ieder geval geen hardloopconditie. Wel een fietsconditie. Ik sport verder ook niet meer. Eind 2010 ben ik gestopt met turnen (ik zeil nog wel, maar dat is niet echt een ‘sport’), vanwege tijdgebrek. Ik turnde niet hoog, en ook echt een conditie had ik niet.
Ik begrijp niet wat het is, en als het mijn conditie is, waarom gaat 'ie dan zo snel achteruit? Toen ik stopte met turnen, ging mijn conditie natuurlijk ietsjes achteruit, maar niet veel. Ik fiets altijd naar school (behalve met héél slecht weer, sneeuw enz). Ik ben ook niet dik, nooit geweest. Ik ben wel iets aangekomen.

Vandaag had ik wel energy gedronken, euroshopper. Misschien ligt het daaraan, maar die andere keren dat het gebeurde had ik 't niet gedronken. Ik ben sowieso van plan geen energy meer te drinken. Ik dronk het eigenlijk nooit veel. Hoogstens 1 keer in de 3 weken.

Ik heb ook veel ‘vreetbuien’, de laatste tijd. Nouja, niet echt vreetbuien, maar wel dat ik toch wel veel eet. Het is niet omdat ik nu groei. Op mijn elfde werd ik ongesteld, en ik ben nu bijna 14. Sinds die tijd ben ik niet meer dan 5 cm gegroeid, dus echt lang ben ik niet. Maar groeien zal ik ook niet meer.

Weet iemand wat dit is en wat ik hier aan kan doen? Dat ik zo moe ben na 3 kwartier fietsen en dergelijke ‘aanvallen’, zijn echt vervelend en ik ben er ook een beetje ongerust over…

Dokter!

Maar hoe moet ik daarmee aankomen dan?

Waarschynlyk is je bloedsuiker te laag. Toch maar even langs de dokter. Daar kun je medicynen voor krygen.
x

Gewoon vertellen wat je hier ook vertelt. Je zou namelijk gewoon een redelijke conditie moeten hebben aangezien je elke dag fietst. Dus daar ligt het niet aan denk ik.
Eet je wel normaal?
Want dergelijke aanvallen zijn niet echt normaal. Misschien heb je iets van bloedarmoede? Zou kunnen, maar ik zou gewoon naar de dokter gaan.

Hmm, oké. Ik zal het er met m’n moeder over hebben. Zij is nooit van de ‘o gauw naar de dokter!’ Dankje!

Ik heb dat ook een aantal weken gehad, ben zelfs een keer opgehaald met de auto halverwege omdat ik van m’n fiets afviel :") Maar dat ging steeds vanzelf over. Neem extra eten en drinken mee voor fietsen.

Ja, ik eet normaal. 's ochtends een boterham, een glas melk en vaak ook een glas vers geperste sinaasappelsap door mams, in de kleine pauze een koekje oid en een pakje drinken, grote pauze twee boterhammen met kaas ofzo en een pakje drinken, en als ik huiswerkbegeleiding heb nog een boterham of een koekje. 's avonds eet ik ook gewoon en gezond. Dus dat zou genoeg moeten zijn denk ik dan?

Heb ik ook gehad, bij mij was het toen bloedarmoede.

Ik had t ook n beetje, samen met pfeiffer dus ik werd ontzettend duizelig op de fiets, misselijk etc. Nah goed, gewoon bloed laten prikken dus dan ben je er het snelst achter. het is niet iets normaals of iets wat met je conditie te maken heeft.

Misschien kan je zo’n mueslireep meenemen op de fiets of iets met suiker? Ik weet niet of dat helpt, maar je kan het proberen.

ziekte van pfeiffer? Ik ben geen dokter, maar ben je ook moe op school? en als je wat hebt gegeten thuis, is het dan weer over?

@iris_immingx: Dat duurt wel eventjes en ik moet wel veel eten, maar dan is het weer over. Ik ben wel moe op school, maar ik slaap vaak te weinig. Moet vroeg op, en ga (nu steeds minder vaak!) laat naar bed, vanwege huiswerk. Maar dat deed ik voordat ik dit kreeg ook al, en toen ging ik veel later naar bed dfan nu.

@justsayno: Ja, dat moet ik gaan proberen.