slechte concentratie

Hee meiden,

Ik kan me heel slecht concentreren.
Vooral met huiswerk en leren heb ik hier last van, ik ben snel afgeleid en ga dan vaak wat leukers doen, terwijl ik gewoon moet leren…
Hebben jullie tips om je beter te concentreren?
x

Ga in een kamer zitten ZONDER afleiding dus daarmee bedoel ik pc, mobiel etc… Wat ook kan helpen is plannen. Schrijf ergens op wat je allemaal nog moet doen, dat helpt bij mij altijd. Je moet leren streng zijn voor jezelf bijv… dat je jezelf beloont als je je hw hebt gemaakt, dit is wat bij mij het best helpt!

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Ik ben ook ontzettend snel afgeleid, maar je moet de afleiding niet opzoeken. Ga inderdaad ergens zitten waar je geen tv, pc of telefoon hebt (tenzij je de pc nodig hebt). Vraag je ouders je desnoods hiermee te helpen of ga in de bibliotheek zitten.
Zelf moet ik bijna alles op de pc doen behalve tentamens zelf. Ik zit mijn telefoon op vliegtuigstand zodat ik niets binnen krijg en dwing mezelf gewoon door te gaan tot het helemaal af is. Denk aan de consequenties die er zijn als je je huiswerk niet hebt gemaakt.

Op school leren. Echt als ik thuis zit doe ik geen reet maar op school ga ik gewoon in het mediacentrum zitten en dan ben ik zo klaar.