Slechte communicatie.

Hoi meiden,

Ik zit in mijn laatste MBO jaar en heb vorige week te horen gekregen dat ik een onderdeel niet heb gehaald, waardoor ik mijn diploma niet krijg deze maand. Balen natuurlijk, maar ik krijg een herkansing. Nu beroep ik op mijn inzagerecht, hier wordt alleen erg laks mee omgegaan. Eerst was het dat we zo snel mogelijk een afspraak moesten maken met de praktijkdocent/examinator, toen was het weer een heel ander verhaal en werden we (samen met nog 3 andere meiden die gezakt waren) van het kastje naar de muur gestuurd. Tot vorige week toen we op school waren; we konden samen met een docent (lees: geen praktijkdocent en 0 verstand over het vak, geen examinator, niet aanwezig geweest bij het examen), het inzien, maar weliswaar zonder uitleg en in een situatie waar we ons niet in konden verdedigen. En alle 4 hebben we het idee dat we onterecht gezakt zijn. Iedereen had genoeg punten voor een voldoende, maar kwamen alle 4 bij een kritische factor een ‘ja’ te kort.

Door mijn studieloopbaan begeleider en de desbetreffende docent waar we de toets mee hebben ingezien (zonder uitleg), hadden beloofd onze vraag door te spelen aan de examinator. Na, inmiddels 5 telefoontjes en 7 mailtjes verder, hebben we beide nog steeds niets gehoord van de examinator. Via via hebben we vernomen dat hij aankomende maandag op school aanwezig is, alleen heeft onze klas examen op stage waardoor niemand kan. Hierdoor kunnen wij vieren onszelf niet verdedigen en hebben we pas in medio juni onze herkansing.

Mijn vraag; wat zijn mijn rechten nu? Moet ik mijn examenproces onderbreken voor een afspraak met de examinator, die overigens helemaal NIETS heeft laten weten? Ik zou dolgraag een klacht willen indienen, maar op de schoolsite staat nergens iets er over. De afdelingshoofd is een kolere vent, is alleen maar van de regels en dult geen tegenspraak en/of klachten.

Ik ben een beetje radeloos hier door en ook vooral omdat mijn studieloopbaan begeleider niets doet.

Ik hoop dat jullie het snappen en bedankt voor het lezen!

Hmm, lastige situatie. Maar als dat afdelingshoofd alleen maar van de regels is dan kunnen jullie hem toch júist benaderen? Ik zou dat gewoon proberen, anders weet ik het ook niet.

Dat hebben we gedaan, en hij valt in herhaling van ‘Jullie moeten maar geduld hebben en jullie examenproces op stage onderbreken voor je inzagerecht, dus een afspraak maken!’ Krijgen we dan te horen.

Uppie,

Is er echt niet iemand die raad of advies heeft? Up.

Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt. Mijn moeder is toen langs moeten gaan op school en heeft een kopie van het examen meegekregen naar huis zodat we het konden bekijken.

Up,

Nadat ik vrijdag op school ben geweest, ben ik nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd. ‘Ik zal de examinator bellen en zodra ik contact heb gekregen laat ik het je weten.’

-.-’’

Hoe graag ik dit wil, ik heb vanaf morgen dus examen op stage en vind het dan zonde deze af te breken voor een discussie. Mijn moeder kan ook prima scène trappen wat dat betreft. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hogerop moet gaan. Want ik had gekeken via het LAKS, daar kwam ik terecht bij de JOB, speciaal voor het MBO. En daar stond dat je eigenlijk bij de klachtencommissie van je opleiding moet klagen. Maar die hebben wij volgens mij niet eens :\

Dan zou ik toch eens een klacht indienen en bellen naar dat JOB

Dan zal ik dat sowieso doen, hopelijk gaan ze minder laks om met mijn inzagerecht en evaluatie. Bedankt meiden!

Up,

Weer gebeld naar school. En de examinator zou ‘kijken wanneer hij tijd had’. Blijkbaar had ik te veel fouten gemaakt om mijn uitslag in heroverweging te brengen. Maar welke fouten? Ik wil er uitleg over maar krijg deze niet. Blijkbaar heeft een klasgenoot wel inzage gekregen MET uitleg en zij is hoogstwaarschijnlijk geslaagd! BELACHELIJK.