Slechte cijfers..

Hoi meiden,

De laatste tijd gaat het nogal slecht op school. Daar baal ik nogal van, vooral omdat ik weet dat ik het wel kan maar gewoon niet mn best doe. Ik denk bij alles heel veel na, en ik vind school dan ook heel nutteloos na al dat denken. Eigenlijk ook heel saai, omdat er zoveel wordt herhaald. En dan denk ik: pff, nu laat ik het maar even zitten. Maar na een tijdje snap ik een vak natuurlijk niet meer, en dan ga ik daar alleen maar op achteruit… Een stomme gedachte, want natuurlijk is school belangrijk! Alleen dringt dat niet tot me door. Ik kan me er gewoon niet toe zetten te gaan werken, altijd is er wel iets anders. Echt heel stom. Ik ben de vorige 2 jaren ook maar op het randje over gegaan, omdat ik op het laatst heel hard ging werken. Maar nu heb ik daar ook geen zin meer in…
Kennen jullie dit probleem? Of hebben jullie dit gehad? Hoe gaan jullie hiermee om/ zouden jullie hiermee omgaan?
x

• oh ja: hoe leren jullie aardrijkskunde (lange teksten met veel begrippen…)? Dat is mijn slechtste vak van allemaal!

Dit heb ik ook heel even gehad. Toen bedacht ik mij, wat ga ik doen als ik geen diploma haal. En nouja dat gaf mij weer motivatie haha.

Ga aardrijkskunde van te voren leren! Geen één dag van te voren. Elke dag een hoofdstuk.

kijk hier even; http://forum.girlscene.nl…hool/list_messages/219345

Hier was een paar minuten geleden ook al een topic over.

^ja die had ik al gelezen. Maar als ik van tevoren leer, vergeet ik uiteindelijk alles. Ik heb het een keer geprobeerd, maar toen ik de proef had, was ik alles vergeten en had ik een onvoldoende. En ik bedoel meer: hoe leer je de tekst zelf! Als ik het lees dringt het niet tot me door.

Tja, gewoon stampen en leren! Ik schiet altijd helemaal in de stress als ik een onvoldoende zie, ik ga dan automatisch heel hard leren, daardoor leer ik over het algemeen veel.

En met aardrijkskunde, leer de begrippen (vouw een blaadje dubbel, schrijf links het begrip, rechts de uitleg) en probeer verbanden tussen die begrippen te zien. Leg het aan andere mensen uit (ga stoer doen met al je ‘moeilijke’ begrippen :stuck_out_tongue: “Het demografisch transitiemodel van deze periferie heeft een piramide-vorm”).

Je moet gewoon beetje een dealtje met jezelf maken. (of met je ouders byv. als ik over ga met een 6.8 krijg ik … :slightly_smiling_face:

verder met aadrijskunde tijdje van tevoren leren.
en hebben jullie zo’n begrippenlijst in je boek?
dat helpt mij altijd wel. :s
ik mag trouwens ook wel wat meer aan aadrijskunde gaan doen xd stond
een 5.5 op me rapport.

Aantekeningen maken. En als je van te voren anders de hoofdstukken al een keer heb doorgelezen, al wat aantekeningen hebt gemaakt. Kun je de laatste dag gaan stampen? Misschien is dat iets voor jouw.

Aantekeningen maken. En als je van te voren anders de hoofdstukken al een keer heb doorgelezen, al wat aantekeningen hebt gemaakt. Kun je de laatste dag gaan stampen? Misschien is dat iets voor jouw.

Wat ik vaak doe is op verschillende manieren leren. Als ik bijvoorbeeld alleen een samenvatting maak dan ken ik het nog niet goed genoeg. Dus dan maak ik de ene dag een vlotte samenvatting, de dag erop een korte mindmap of ik zoek samenvattingen op internet op en vergelijk deze met die van mezelf. Of ik maak de test jezelf in het boek of op internet. Dat werkt bij mij meestal wel.

Ik heb precies het zelfde. Vakken worden saai gebracht en daardoor let ik minder goed op. Resultaat: onvoldoende.
Gelukkig hou ik thuis dingen bij waardoor ik voor de toets niet extreem veel hoef te doen dan samenvatten.
Ik kan je dus even niet zo gauw tips geven ook.

Bij aardrijkskunde is het inderdaad erg belangrijk om tussen begrippen verbanden te zien. Ook moet je op de toets veel dingen kunnen verklaren d.m.v de begrippen. Dus maak een samenvatting maar probeer die samenvatting zo te maken dat je verbanden tussen bepaalde dingen ziet/opschrijft. Zo kun je het allemaal makkelijker onthouden.

Ik heb zelf geen aardrijkskunde meer trouwens, maar ik kan mij nog herinneren dat we veel bronnen kregen en tabellen. Daar moet je ook goed mee om kunnen gaan. Maar dat krijg je wss met je huiswerk.

Hehe, ik deed voor aardrijkskunde de begrippen leren én een keer de tekst doorlezen :’) Stond ik in het begin een 9 gemiddeld… Op het eind volgens mij een 7,7 of 7,4 :C