slechte cijfers

hallo allemaal!

Ik zit nu in het eerste jaar van mediaredactie en heb net toetsweek gehad. Ik heb dus tot nu toe wel drie onvoldoendes binnen en maak me daaar mega veel zorgen over… Het is niet dat ik het niet wil… en ik kan het wel aan maar toch… ik vraag me af waar het aan ligt. Kan iemand me advies geven? Ik heb ook wel een beetje het idee dat ik geen goede leermethode heb,of toch te laat begin.

Ben je al naar de inzage geweest? Zorg er altijd voor dat je alles waar je een onvoldoende voor haalt, kunt inzien. Het liefst samen met de docent erbij. Was dit ook je eerste toetsweek? Dat hoeft echt niet gelijk een ‘voorbode’ voor de rest van het jaar/je opleiding te zijn!

Ookal zit ik nog op de middelbare, ik begrijp wat je bedoelt! Het is idd niet dat ik het niet wil, maar ik heb gewoon niet de motivatie om te leren, omdat ‘Ik het toch wel weet’ of ‘Het me toch niet gaat lukken’ of ‘Ach, ik begin wel morgen’. Super dom natuurlijk, maar goed. Ik stond eerst 8 onvoldoendes, maar ik heb ze opgehaald tot maar 3 onvoldoendes. Mijn tip is, als je een werkboek heb, maak van de vragen een samenvatting ( natuurlijk moeten de vragen wel nagekeken zijn ), maar altijd als ik dat doe, haal ik wel een zeventje. Als ik dat niet doe, haal ik een 4 of als ik heel veel geluk heb een 5,5. Ik hoop dat het je lukt! Ik weet hoe je je voelt :wink:

De manieren van toetsen op het onderwijs na het voortgezet onderwijs is heel anders dan je gewend bent, ik heb zelf ook de ervaring dat je de eerste toetsen niet weet wat je kan verwachten en dat je daarom lagere cijfers haalt. Geen paniek! Je hebt altijd nog de herkansingen.