Slechte cijfers

Hej guyss !

Ik heb een probleem … Ik zit in mijn 4e jaar havo en ik heb net mijn eerste toets week gehad en het ging echt heeeeell slechtt ! Ik heb tot nu toe alleeen maar hele slechte cijfers gehaald . Ik ben echt bang dat ik moet blijven zitten. Maar het meeste waar ik bang voor ben is de reactie van mijn ouders. Ik weet dat ze echt heel boos gaan worden ! Maar als ze zien hoe mijn cijfers zijn . Gaan ze me echt vermoordenn !! :sob: Ik weet nu gewoon niet meer wat ik moet doen, want ze vragen elke dag om mijn cijfers en elke keer zeg ik dat ik ze nog niet heb maar dar kan ik niet zo lang volhouden ! Heeft iemand pleassee tipss voor boze ouders , ik ben echtt heel bang :cold_sweat::sob:

gewoon eerlijk zijn
je ouders zijn waarschijnlijk niet boos… maar teleurgesteld omdat ze vaak denken dat alles te maken heeft met je best doen
soms doe je je best en lukt het gewoon niet. Zullen ze moeten leren.
De dag van je punten zullen ze zeker niet blij zijn maar daarna vergeten ze het en kan je zonder spanning verder met je jaar en je best doen om toch je punten een beetje op te halen :wink:
ouders vergeten soms een beetje dat ze zelf ook weleens met onvoldoendes thuis kwamen :wink:

Hoe komt het dan dat je slechte cijfers hebt? Kan je het niveau niet aan of heb je gewoon niet goed geleerd?