Slechte cijfers!!??

Hellup! Slechte cijfers! Voor mijn laatste drie (!!??) toetsen heb ik allemaal onvoeldoendes. Waaronder een 1 :S. Natuurlijk haal ik ook wel goede cijfers. Ik heb even een cijferdipje volgens mij. Maar omdat ik weet dat ik wel meer onvoldoendes ga halen in mijn carriere vraag ik me af wat je nou het beste met die ondingen kan doen. Hoe vertel je het aan je ouders, hoe zorg je dat het niet weer gebeurt, en hoe ben je er niet al te depressief over? Iemand tips? Want ik heb nog zo’n 5 gymnasium jaren te gaan!

Eerlijk tegen je ouders zeggen dat je onvoldoendes hebt gehaald en waarom!

Leer de volgende keer beter, begin op tijd, maak samenvattingen, zorg dat je de stof goed begrijpt, stel vragen, maak je huiswerk (!), let op in de klas…

Wees op het moment van het proefwerk rustig en uitgeslapen zodat je niet zenuwachtig bent en daardoor onderpresteert.

Je komt er wel uit, wees gewoon extra gemotiveerd om de volgende keer wél goede cijfers te halen en blijf niet te lang in dat nare gevoel hangen :slightly_smiling_face: Die cijfers heb je toch al gehaald.

lieve,

ik snap dat de druk voor je hoog is dat had ik ook, maar hoe slim je ook bent fouten maken is menselijk. en als ik jou was zou ik zeker niet bang zijn om het aan je ouders te vertellen tenzij je natuurlijk geen zak uitvoert (maar wat bij jou niet het geval is). je voelt je al rot genoeg over je onvoldoende denk niet dat je ouders je dan de grond inboren. en einde van het jaar nadert iedereen is dan een stuk minder gemotiveerd dan eerst (kijk mij maar ik geef advies terwijl ik morgen grote nederlands toets heb en niks heb gedaan). zolang het bij een paar onvoldoendes blijft is er niks aan de hand.

is het later dat het toch teveel onvoldoendes worden raad ik je aan om huiswerkbegeleiding of zoiets soortgelijks te doen, het helpt enorm geen stress niks. Of zelf goed leren plannen. dat is vaak al het halve werk!

Veel succes!!
xx