slechte cijfers:S

hallo allemaal ^^

ik krijg bijna me rapport maar hij is egt supper slecht… ik druf het dus niet aan mijn ouders te laten zien, want mijn ouders zijn namelijk heeeeeeel erg streng!! btw ik doe gym en ik mag egt niet zakken van mijn ouderss! :S:S en het gaat steeds slechter op school…

hebben jullie misschien een idee :face_with_raised_eyebrow:
alvast bedankt
xx

Weten ze dat je een rapport krijgt?
Bij mij wisten ze het niet dus heb ik hem ritueel verbrand :'D

Doe je iets voor school, ja of nee?

Nou ik zou hem gewoon laten zien. Als het echt zo slecht gaat zal school vroeg of laat toch je ouders hierover inlichten. Dus ik zou het gewoon eerlijk aan je ouders laten zien. En met hen bespreken waarom je die cijfers hebt en wat je zo moeilijk vindt aan de vakken. Ik denk dat ze die eerlijkheid meer zullen waarderen dan erachter moeten komen via school.

Beter je best gaan doen?

tja, slechte cijfers haal je zelf!
Je zult gewoon de confrontatie aan moeten gaan!

haha dat wilde ik een keer doen maar mijn ouders krijgen een mailtje door dat we onze rapport hebben gekregen dus het werkt niet :S:S en ik doe best veel voor school alleen ik word egt super snel afgeleid…

Eigenschuld, dikke bult.
En als je het niet aankan, dan zou het niet zo erg zijn om het aan je ouders te laten zien.

wat je natuurlijk het beste kan doen, is het aan je ouders vrtellen, maar er dan wel bij vertellen dat je het wil veranderen en hoe erg je het vindt, en dan samen overleggen wat je eraan kan doen…
als je dat niet wil (wat ik snap), dan kan je natuurlijk gewoon proberen altijd je huiswerk te maken en te leren, proefwerken een week van te voren voorbereiden (doorlezen, lezen, samenvatting maken, leren), en wat de meeste leraren ook wel goed vinden, is extra opdrachten om je cijfer op te halen…
anders weet ik het ook niet echt…

succes in ieder geval! :slightly_smiling_face:

als je snel afgeleid wordt, moet je weg gaan zitten bij je vriendinnen, dat klinkt heel erg kut, maar je kan tenminste niet met ze kletsen… of vooraan gaan zitten, dan let de leraar wel op je :wink:

Praat met je ouders over dat je een niveau lager wil omdat je het niet aankan. En nu niet gaan zeggen ‘Ik zit al op VMBO!’ want dan doe je er blijkbaar niets aan :wink:

dat heb ik inderdaad ook gedaan
en het werkt wel echt !

Ze zit op Gymnasium.

Maar gewoon eerlijk wezen , want anders word het erger als je ouders erachter komen. Vraag of je hulp wilt hebben (bijles) of anders het misschien wilt overwegen over atheneum te gaan omdat je het niet aankan, tenzij je nu zelf niks doet.
Probeer anders een planning te maken en 2 dagen langer te leren, helpte mij wel! Maar ik ben ook echt geen leer type, na een half uur leren heb ik er gewoon GEEN zin meer in. Dus daarom leer ik nu een half uur of 1 (hangt er echt vanaf welk vak) en wat langer van te voren, en als ik thuis kom beginnen met leren.

En bij ons hebben ze een bijlesinstituut waarbij ze je helpen met het roosteren van je huiswerk en het leren van je toetsen (wel 300 euro per maand) maar mensen worden er wel echt door geholpen.

En vertel het tegen je ouders, vaak zijn ze even een moment kwaad, is logisch! Maar zeg dat je niet hun perfecte kind wilt zijn, en dat soms hun eisen te hoog zijn(?). En dat je het gewoon heel erg moeilijk vind.
Maak van te voren even een briefje voor jezelf als je het gaat vertellen, geen smoesjes, niet er om heen draaien.

Hehe, hier moest ik gewoon op reageren…
Ik heb dus net hetzelfde, mijn rapport is meestal zo nét te slecht, of net erover, heb meestal 5’kes, of 4’kes zelfs. En mijn ouders zijn ook niet tevreden over mij, maar ik weet niet hoe oud gij zijt, maar ik ben 18. Dit is mijn allerlaatste kans op school, als ik buis is het gdn met school en op naar het werken! Duss ik doe mijn best nu, en da moet gij ook doen!
Begin eens alles in orde te maken met uw cursussen, maak je bureau leer-vrij, maak samenvattingen (is geweldig als de examens eraan komen!), en ipv op de computer te zitten: leer iets. Zo simpel :grinning:

Ow, vergeten te zeggen, gewoon uw rapport afgeven aan uw ouders. Mijne zijn altijd boos op het begin, en de dagen erna, maar meestal vergeten ze het na een tijd, en kunt ge terug dingen doen waar ge zin in hebt :grin:

Als ik een 7 haal ben ik al verdrietig eigenlijk, want ik vind het helemaal niet leuk als mijn ouders me weer eens vertellen dat “het vorige rapport zo veel beter was”. Maar ja, ik leer nou eenmaal niet, ben zo lui als maar kan. Gelukkig haal ik weinig onvoldoendes.

leuk voor je.

kan je rapport beter gewoon geven, minder erg als dat ze aan het einde van het jaar erachter komen dat het écht slecht is en dat je blijft zitten… Waarschijnlijk zijn ze dan nog bozer.

Dankje. Maar als je thuis komt en je ouders zijn niet tevreden omdat je niet zo hoog hebt, is dat heel vervelend. Daarom denk ik dat ik niet niet gelukkiger ben met mijn cijfers dan jullie met jullie cijfers :'D

hehe… ik heb zo’n beetje hetzelfde. Mijn ouders hebben me een ultimatum gegeven. Óf je slaagt dit jaar en dat ga je gewoon studeren, of je zakt en dan moet je gaan werken, terwijl ik in principe dit jaar over mag doen als ik zak. Lekker lullig. Mijn cijfers zijn ook niet al te geweldig… ik sta over het algemeen wel een 7, maar voor 2 vakken sta ik in de 4… En nu probeer ik het met leerlingbegeleiding op te halen. Ik weet niet of ze ook zoiets op jouw school hebben?

En wat betreft dit topic, ik ging een beetje off-topic. Ik zou gewoon je ouders het rapport laten zien en zeggen dat het je niet zo makkelijk af gaat. Ze zullen wel boos zijn, maar als ze het uiteindelijk niet begrijpen… Gymnasium is nou eenmaal moeilijk.

beter je best doen, gewoon een uurtje ( of meer ) vrij maken voor je hw en leerwerk