Slechte adem?

Ik heb dus een probleem. Ik denk dat ik last heb van slechte adem maar ik weet dit niet zeker. Ik durf ook echt aan niemand te vragen of ik hier inderdaad last van heb. Ik poets heel goed mijn tanden incl tong, flos, mondwater maar niks helpt.
Als iemand met zijn gezicht dicht bij me in de buurt is ofzo en me iets vraagt, durf ik niks te zeggen omdat ik bang ben dat ze het dan ruiken, dus loop ik wat naar achter en geef ik dan antwoord. Het klinkt echt heel dom maar ik ben echt hopeloos. \Als ik met mn vrienden in een groep sta zeg ik ook niet zo veel omdat ik bang ben dat ze het ruiken. Alleen op een ‘afstandje’ durf ik echt voluit te praten.
Ik duft ook niet naar een mondhenygiest ofzo en ik durf het ook niet aan de tandarts te vragen want dan moet ik het er met mn moeder over hebben en zelfs dat vind ik genant! Ik loop al een paar jaar met dit probleem en word hier heel erg onzeker van.
Wat moet ik doen??

uhm van die mondspray gebruiken?

helpt ook niet, ik eet al de hele dag kougom, pepermunt etc…

Een slechte adem moet je gewoon met je moeder kunnen bespreken hoor,
stel je niet zo aan.

Bovendien, waarom denk je dat je een slechte adem hebt dan?

als je niet weet of je echt een slechte adem hebt, hoe weet je dan dat kauwgum, mondspray e.d. niet werken? :confused:
Vraag het dan gewoon aan de tandarts, die heeft elke dag met dit probleem te maken. En waarschijnlijk beeld je je het gewoon in :slightly_smiling_face:

mijn moeder is niet echt degene waarmee je dat kunt bespreken, ik denk dat, omdat ooit iemand dat tegen me gezegd heeft en vanaf dat moment ben ik daar echt heel onzeker over

Ga gewoon naar de dokter, die komt veel genantere dingen tegen hoor.

Aww, misschien heb je last van zure/brandende maagzuur? Dan moet je proberen dat tegen te houden door Rennie in te slikken.

Slechte adem wordt vaak veroorzaakt door het niet poetsen van de tong, of niet flossen. En aangezien jij dat wel doet én je pepermunt en kauwgom eet ‘de hele dag door’ zie ik niet in waarom jij een slechte adem zou hebben.

jij hebt wel veel problemen trouwens,
dit is al je derde topic van vanavond.
niet dat het erg is hoor, maar het viel me op.

altijd kauwgom eten?
er zijn ook bepaalde groenten die ervoor zorgen dat je adem beter wordt,
moet je even googlen.

je moet je tong heel hard schrobben met een tandenborstel want daar zitten de meeste bacterien, en anders zou ik naar de dokter gaan sebiet heb je een rotte tand ofzo (niet gemeen bedoeld hé, maar ik ken wel iemand die een rotte tand had)

haha ja viel mezelf ook al op, maar aangezien ik me vandaag heb aangemeld op GS wilde ik even al mn ‘problemen’ meteen even posten. Daar zijn de meeste forums tenslotte voor…

Ik had daar ook een tijdje last van, in ieder geval dat dacht ik zelf. Dus toen ben ik naar de doktor gegaan, en die zij dat ik er niet écht last van had.
Maar de doktor zij wel dat gorgelen met zout water zou helpen? Misschien kun je dat eens proberen, het is wel niet echt fijn. Want vaak komt het probleem van slechte adem vanuit je keel, en daar zou gorgelen met zoutwater erg goed tegen moeten helpen.
Of het moet al echt door het eten dat je gegeten hebt komen, want dan werkt het niet

Poets je tong. Daar blijven je eten resten achter. Als je een witte tong hebt, dan is hij niet schoon. Je kan het schoonmaken maken een tandenborstel, maar sneller resultaat voor als je het niet gedaan hebt is met een lepel het eraf schrapen (ja heel vies, maar dat het op je tong ligt is ook niet fris).

dankjewel voor alle tips :wink:
1 probleem, als ik mn tong poets kan ik niet te ‘diep’ gaan want dan moet ik zowat kokhalzen?
dus ik maak alleen het voorste gedeelte schoon zegmaar…

Koop een tongschraper.
Veel mensen hebben een fobie dat ze slechte adem hebben, terwijl het in vele gevallen niet zo is. Iemand heeft het je misschien eens gezegd, maar iedereen heeft wel eens een slechte adem: look, 's ochtends,…
Dat betekent niet dat je daarom direct last hebt van halotise.
Vraag gewoon eens aan een goede vriendin of ze het ooit al gemerkt heeft, daar hoef je je echt niet om te schamen.

Je moet een tongschraper gebruiken.
Gewoon 1x doen als je opstaat / gaat slapen, en je bent ervan verlost :slightly_smiling_face:

Rook je?
Want dat kwam als eerste bij me op!

Je moet inderdaad je tong poetsen of schrapen! Dat helpt :slightly_smiling_face:

nee ik rook niet…