Slecht zien/Rijlessen..

Hoi hoi,

Ik heb een probleempje.

Ik heb een aantal jaar geleden eens m’n ogen laten testen en toen heb ik een bril gekregen. Niet met gewone sterkte maar met prisma ofzoiets?
Nou heb ik die bril nooit meer op omdat het niet meer helpt.
Toen had ik iets van -0.50 en -0.75?

Nu merk ik dat ik slechter zie… Als mensen roepen welke bus eraan komt kan ik nog niet eens zien of er letters opstaan. Ook met autorijden kan ik verkeersborden en nummerborden laat lezen. Verder zie ik prima maar het is echt lezen op afstand.

Nou ben ik naar de opticien geweest en zei ze dat m’n ogen goed waren?:face_with_raised_eyebrow: De ene 0 en de andere -0.25… Dat kan toch niet?!

Ik weet niet wat ik nu moet doen, iemand ervaringen oid?

Je had bij de opticien moeten zeggen dat je slecht ziet.

Naar een andere opticien gaan. en misschien eens vragen aan je rij instructeur of hij/zij denkt dat een bril nodig is?

Dat heb ik geloof ik wel gezegd, anders ga je ook niet naar de opticien toch? :stuck_out_tongue:

Ja zou dat helpen? Meten ze niet allemaal hetzelfde?

Mijn rij instructeur heeft niets door, denk ik… Ik reageer gewoon wat later op zon moment… :flushed:

Ik bedoel, nadat hij die test heeft gedaan en heeft gezegd van ‘Ja, je ogen zijn goed.’ dat je dan zegt dat dat niet klopt. En ja, je zou ook een andere opticien kunnen proberen. Maar ik heb geen idee of dat zou helpen. Ik neem aan dat de tests hetzelfde zijn. (Je kijkt door dat ding en zegt wanneer het scherper is.)

Ik zou naar een andere opticien gaan, dat kan wel degelijk verschil maken namelijk.

Naar de oogarts gaan!

Ja oke…

Maar ze liet inderdaad van die dingen zien en ik kon het nét wel/net niet lezen, en volgens mij is zij er toen vanuit gegaan dat ik dat gewoon kon lezen. Voor mn andere oog wist ik de rijtjes lettertjes nog :pensive:

Probeer een andere opticien… ik zou echt de straat niet meer op durven als ik weet hoeveel mensen er achter het stuur zitten die de helft niet goed kunnen zien. :’] (ben er een keer door iemand aangereden die bijna niks meer zag vet eng)

Eh, ze meten volgens mij allemaal hetzelfde. Ik ben ook laatst geweest omdat ik slechter zag, maarja. Weet je ook zeker dat het echt aan jou ligt dat jij het niet kan lezen?

Ja dat kan wel helpen, de vrij onbekende opticiens meten vaak wat beter en langer dan een hele bekende keten (dat vertelde mijn huisarts toen ik een bril moest).
Je kunt het altijd proberen

Haha ik had ook een keer dat ze de hele tijd alleen maar hetzelfde rijtje gebruikte :3 Al zag ik niks ik kon het zo opnoemen :’)
Bij een ander die wel verschillende rijtjes gebruikte kon ik het dus niet zien :stuck_out_tongue:
Dus zou eens een andere opticien proberen :wink: Oogmetingen zijn volgens mij overal gratis.

Ik zie verder alles wel… Denk ik… Maar het duurt wat langer voor ik borden en buslijnen kan lezen… Als anderen ze allang kunnen lezen, verder merk ik niet veel…

Dan moet je dus zeggen dat je het niet goed ziet, haha.
Ik weet het idd ook altijd nog bij het andere oog, dat is echt dom. xD Maar bij mij weet de opticien het ondertussen wel, dus hij vraagt nu of ik het kan zien ipv of ik het voor wil lezen. :stuck_out_tongue:

dat heb ik ook! Echt zo vervelend… ik heb nu om de 3 maanden een andere bil moeten bestellen ach het kost me bakken met geld.

Ik heb vroeger een bril gehad maar ik vond het niet leuk en zette dat ding nooit op. Toen ik 16 was ofzo begon ik toch wel weer te merken dat mijn zicht gewoon te wazig was dus ik ging weer naar de opticien. Ik moest ergens door heen kijken, en toen leesde dat ding mijn oogsterkte er uit (geen idee hoe het kan, ik hoefde dus niet te zeggen dat ik iets slecht of goed zag). maar in iedergeval was toen duidelijk dat ik in de min zat ergens met mijn sterkte en ik een cilinder had. Door mijn cilinder kan ik ook geen nummerborden enzo lezen. Dus misschien is jou sterkte wel goed maar je cilinder niet. Ik zou gewoon even naar een anderen opticien gaan. :wink:

Wat is een Cilinder? Wat doet dat :stuck_out_tongue:

En zien jullie de lettertjes bij een oogmeting scherp of dat je het nét kan lezen, het lijkt me dat je het met correctie schérp moet zien toch??

Ja wat een cilinder is moet je maar ff googlen. Ik kan hier nu wel een lap tekst neer gaan plakken maar ik kan het zelf ook niet zo goed omschrijven.
Maar in iedergeval wat ik er altijd heel erg aan merk is bijvoorbeeld met klok kijken dat ik heel de klok gewoon zie ( mijn sterkte is ook niet heel hoog ) maar de getallen zijn gewoon heel dof.

Nou ja met een oogmeting heb ik altijd mijn lenzen in en dus zou mijn zicht gewoon goed moeten zijn maar natuurlijk veranderd je sterkte en dus kan het afentoe wat vaag zijn. En als hij dan allemaal van die stomme dingetjes er voor gaat zetten dan wordt het of beter of alleen maar vager.

Ik heb echt precies het zelfde als jou:p

Mijn opticien vroeg eerst wat scherper was en daarna vroeg hij om de onderste rij op te lezen.