Slecht verstaanbaar

Hoi allemaal!

Omdat mijn vriend best ver weg woont zien we elkaar niet heel vaak. Hierdoor bellen en skypen we vaker alleen ik probeer daar onderuit te komen.
Omdat hij best wel met een ‘accent’ praat kan ik hem heel erg slecht verstaan aan de telefoon. Ik moet dan wel 4x vragen wat hij zegt en dat is na een tijd echt vervelend, voor mij en voor hem. Het is gewoon zijn manier van praten dus hij kan er niks aan doen en als ik bij hem ben kan ik hem wel verstaan maar aan de telefoon is dat echt heel erg lastig.

Ook als ik met hem bel of skype is hij heel erg klef. Daar is niks mis mee alleen hij zegt alleen maar ik hou van je, zo veel en ik wil je bij me hebben en dat soort dingen. Ik kan dan wel steeds zeggen ik hou ook van jou maar dan bestaat het gesprek alleen maar uit ’ ik hou van je ’ enzo, dus niet een echt gesprek.

Hierdoor vind ik bellen/skypen niet zo leuk meer want dan begint het ongemakkelijk te worden en daar kan ik niet zo goed over haha.

Iemand tips voor mij?

Het is jouw vriend, praat er eens over met hem. :slightly_smiling_face:

Wees vooral eerlijk tegen hem! Praat er samen over.
Zodra het ongemakkelijk begint te worden kun je bijv. vragen hoe zijn dag was.

Het is niet raar dat het moeilijker is, want als je bij hem bent zie je ook zijn mond bewegen en dat helpt héél erg bij het begrijpen van iemand. Ik heb daar uberhaupt heel erg last van, ook als mensen gewoon ABN of heel duidelijk Engels spreken dan vind ik het moeilijk te verstaan als ik geen mond kan zien.
Mijn vriend kan ik ook op die manier slecht verstaan omdat hij ook met een zwaar accent spreekt. Ik heb het hem gewoon direct gezegd hoe het komt (ik kan zijn mond niet zien), en sindsdien is hij wat geduldiger met me en doet hij extra zijn best om duidelijk te spreken. Kortom: praat er met je vriend over, en wees er heel open in; vraag aan hem of hij misschien wat langzamer kan spreken of dat hij iets meer articuleert. Anders kan je ook Skypen met video, dan kan je hem wel zien spreken, helpt een boel.

En over dat ik houd van je: ik zou daar eerst een grapje over maken (want ik vind dat soort dingen ook heel ongemakkelijk), en als hij het zou blijven zeggen zou ik proberen het gesprek dan ergens anders naar toe te leiden. Als dat niet gaat, dan kan je wel eerlijk zeggen dat je echt van hem houdt, maar dat je het ongemakkelijk vind om het steeds te bevestigen, hij weet het zo onderhand wel toch?