Ik ben al 2.5 jaar samen met mijn vriend, en na een half jaar zo ongeveer denk ik zijn we ook daadwerkelijk samen gaan slapen. Ik heb een tweepersoonsbed dus we slapen er samen in. Het enige probleem is dat ik heel slecht slaap als we samen slapen. Ik vind dit echt heel jammer omdat ik het wel heel fijn vind om samen te slapen! Heeft iemand hier ook ervaring mee? En advies om mij beter te laten slapen?
misschien voel je je minder op je gemak? Of krijg je het te warm ofzo?
Ik herken dit heel erg! Ik slaap dan slecht omdat ik zo erg (onbewust) let op de ander, dat ik niet teveel ga draaien, niet hem per ongeluk trap, etc. Dat verstoort mijn normale ritme van hoe ik in slaap val en hoe ik slaap. Je bent je te bewust van de aanwezigheid van de ander. Verder was het bij mij ook nog eens zo dat mn ex altijd in zijn slaap helemaal tegen me aankroop en me ging knuffelen en me dan ook écht niet meer losliet, hoe hard ik ook probeerde om los te komen, ergens wel schattig, maar ik ben gewend om veel te woelen en op die manier moest ik continu in één houding liggen. Ik heb er eigenlijk ook nooit een oplossing voor gevonden…
Ahw vervelend, misschien komt het inderdaad dat je je wat minder op je gemak voelt als hij bij je slaapt… Kan je geen goed advies geven, maar ik denk dat het later, als jullie wat vaker samen geslapen hebben het dan wel gaat wennen en je gewoon lekker kunt slapen!
Ik denk niet dat het echt te maken heeft met dat ik me minder op mijn gemak voel. Maar misschien dat het onbewust toch meespeelt? En te warm speelt nu de laatste tijd wel mee omdat het zulk warm weer is hier haha, maar ik heb er ook last van al heb ik het niet te warm.
Ik denk dat ik hier ook onbewust last van heb! En mijn vriend komt mij niet echt knuffelen in zijn slaap maar wel op ‘mijn kant’ liggen zodat ik nauwelijks plek heb. In het begin liet ik hem altijd maar, tegenwoordig geef ik hem wel een duw wat wel helpt. (soms ook echt niet haha!)
Jammer dat je er geen oplossing voor hebt!
Ik hoop inderdaad dat ik eraan zal wennen, misschien komt het ook wel door dat hij maar eens in de zoveel tijd blijft slapen en ik niet echt de tijd heb om te wennen. Hopelijk gebeurt dat wel want mijn vriend is over 2 weken 3 weken bij mij, dus dat betekent 3 weken samen slapen. Hopelijk gaat het dan wat beter als ben ik echt een zombie na die 3 weken haha.
Kan je niet een keer tegen hem zeggen dat je dat niet prettig vind dat ie zo … dichtbij ligt, zeg maar xd. Want mijn ex die knuffelde me -net zoals inconsolable zei- en toen lag ik zo de hele nacht wakker, omdat ik echt veel draai. Maar mijn huidige vriend vindt dat zelf volgens mij ook niet fijn, dus hij blijft wel op een afstandje. En met hem erbij slaap ik beter dan zonder hem, terwijl ik bij mn ex zo de hele nacht wakker lag xd
Ik denk dat je beter gaat slapen als je 3 weken aan een stuk samen slaapt. Dan heb je echt de tijd om te wennen! Ik slaap 2 keer per week bij mijn vriend, en helemaal in het begin kon ik ook niet zo goed slapen (Laat ons zeggen de eerste maand.) maar toen begon het te wennen omdat we nogal regelmatig bij elkaar slapen. Dus ik denk dat je in het begin van die 3 weken niet goed slaapt, maar na 3 dagen zo moe bent dat het je wel lukt! En vanaf dan is het opgelost verwacht ik!
Wat ik van een paar koppels hoor (Maar die wonen wel samen, want het kost wel wat geld.) is dat ze 2 eenpersoonsmatrassen hebben liggen, daardoor blijft iedereen makkelijker op zijn eigen kant liggen blijkbaar.
Ik heb er ook last van. Normaal slaap ik 's nachts heel erg diep, maar met mijn vriend naast me slaap ik heel erg licht. De dag daarna voelt het echt alsof ik uit ben geweest aangezien ik zo super moe ben, dat terwijl ik dan een nacht van zo’n 8 a 9 uur heb gemaakt.
Wij zijn ook al lange tijd bij elkaar, maar helaas heb ik nog steeds geen oplossing
Hij weet ervan dat ik slecht slaap met hem, en ik heb hem ook al eens voorgesteld om aan zijn ‘eigen kant’ te gaan liggen & dat doet hij dan in het begin ook wel maar als hij eenmaal slaapt heeft hij het niet meer in de hand en ligt ie weer helemaal bij mij haha.
Ik hoop dat het gewoon een kwestie van wennen is!
Van die 2 eenpersoonsmatrassen is wel een goed idee, maar ik heb zelf het geld er denk ik niet voor (Ik weet niet hoe duur het precies is?) en ik denk dat mijn ouders dat zonde vinden van het matras wat ik nu heb omdat ie gewoon nog prima is… Dus dat is jammer genoeg geen optie!
Ik slaap ook lichter als hij naast me slaapt!
Jammer dat je geen oplossing hebt!
Ik heb hetzelfde probleem … Soms gaat m’n vriend zelfs in de living in de zetel slapen, omdat hij het dan zielig vindt dat ik zo weinig slaap. Wel lief, maar nu ook geen ideale oplossing natuurlijk
.
Wat mss kan helpen, is om elk een 1 persoonsdekbed te hebben. Dus wel op 1 matras, maar elk je eigen deken. Doe je dat al? (bij mij haalt het niet veel uit, want we hebben dat van in het begin gedaan, maar wie weet helpt het voor jou wel )
Voor de rest veel sterkte van een mede-lotgenoot
Ach dat is wel heel lief van je vriend!
Dat kan ik inderdaad nog wel eens proberen, want dat heb ik nog niet gedaan!
Bedankt, en jij ook sterkte met hetzelfde probleem
Ik heb het ook met mijn vriend hoor, Ik slaap veel lichter als ik naast hem lig… Maar dat komt ook omdat we alleen bij hem bij elkaar slapen.
(Komt door geloof, zijn ouders zijn daar minder streng als mijn moeder…)
En hij heeft een 1 pers. bedje en we liggen daar hutjemutje op elkaar gepropt.
Soms word ik dan om 5 uur ofzo wakker, en hij dan ineens ook haha echt stange.
Whaha echt zo herkenbaar.
Dit had ik zelf ook. Maar het grootste probleem was ook dat mn (inmiddels ex) vriend snurkte. En dat is echt vervelend. Nooit een oplossing voor gekomen
Het zelfde probleem. Ik blijf de hele nacht ongeveer in 1 houding liggen. Bij ons heeft het wel geholpen met ieder een eigen denken en ik ben aan de andere kant gaan liggen. Lag altijd aan de buitenkant maar daar werd altijd bijna uit bed geduwd. Mijn vriend heeft ook nogal de neiging om het hele bed op te eisen en mij plat te knuffelen. Helaas is daar weinig aan te doen. Op vakantie hebben we vaak aparte matrassen dat werkt echt perfect, maar zoals je zegt het is duur om zo’n oplossing te doen. Misschien iets voor de toekomst haha. Ik koop later wel het grootste bed die er is ofzo xD
Oh had ik ook met mijn ex, echt in 2persoonsbed maar die man sliep zo breeeed dat ik had maar een klein stukje had dat ik net op mijn zij kon liggen
Ode aan melatonine. 500 pillen voor iets van 7 euro bij de Etos. Kan niet meer zonder