slecht onbijten

Haihai, ik heb een probleempje ik ontbijt namelijk slecht.
In het weekend kan ik wel vijf boterhamen ofzo op maar dan kan ik uitslapen maar ik krijg s’ochtends om kwart voor zeven/ zeven uur gewoon niks na binnen.
Met moeite één boterham. Maar ik lees weleens dat het de belangrijkste maaltijd van de dag is. En ik voel ook dat als ik heel erg slecht ontbeten heb dat ik hartstikke moe ben en ik moet ook een uur fietsen dus ik ben altijd helemaal uitgeput op school… Heeft iemand misschien tips om toch goed te ontbijten, misschien iets lichters eten? En hebben meer mensen hier last van?

Ik heb ook nooit tijd om te ontbijten. Echt slecht. Alleen als ik bij mn ex sliep of hij bij mij ontbeet ik eigenlijk. Maar bij mij hielp het een keer om geen boterham te eten maar een kommetje cruslie met yoghurt. Dus iets eten wat niet zo droog is. Je kan ook een stuk fruit eten. Dan heb je ook wat binnen.

ik heb dat ook, en dus totaal geen trek 's ochtends. ik neem meestal 2 cracottes met een plakje kaas of een mandarijntje.

ik krijg ook echt niks door mijn keel in de ochtend. Ik drink dan altijd vie. Zo’n flesje waar opstaat dat het 50% van je dagelijkse behoefte aan groente en fruit is :stuck_out_tongue:

Dat heb ik dus ook, maar zolang ik maar iets met vezels naar binnen krijg lijkt het me wel goed.
Bijv;

• Bakje cruesli ( met chocolade stukjes, fruit, ect…) met yoghurt
  • Beschuit met jam, of muisjes
  • Crackers met kaas

En dan kun je er ook nog een appel bij nemen ofzo, want die zijn niet zo droog en dan krijg je ook nog wat fruit binnen in de ochtend.
En ohja drink veel tijdens het ontbijt! Dat werkt bij mij iig heel goed, omdat mijn keel ook nog heel droog is, en als ik ondertussen veel drink krijg ik het veel makkelijker binnen.

eet je savonds na 8en nog iets?
zo ja dan zou ik daar eens mee proberen te stoppen,
en lust je anders ook geen yoghurt sochtends?

eigenlijk doe ik dat dus wel na achten iets eten :astonished:
alleen ik houd eigenlijk niet echt van yoghurt <.<

ik denk dat ik dat van vie een keer ga gebruiken, dat vind ik opzich wel lekker :grin:

Als ik vroeg opsta, krijg ik ook amper iets binnen. Ik werkte vroeger bij een bakker dus dan moest ik wel iets eten als ik niet van m’n stokje wou gaan tijdens het werk. Ik dronk altijd wat melk en at een banaan. Ik zweer echt bij bananen! Lekker, gaat makkelijker binnen dan een boterham en geeft veeeel energie…

ik heb hetzelfde probleem.
alleen ik heb dat rond de hele dag.
ik heb vanaf kwart voor 7 tot 5 uur géén honger.
ik eet dus ook níks.
dan tijdens het avond eten heb ik wel trek, zo’n beetje,
en dan eet ik wat, gewoon normaal, niet dat ik tijdens het avondeten opeens heel veel eet.
en zo gaat het eigenlijk de hele tijd door.
en dan komen ze altijd met, ‘je moet je boterhammen eten in de grote pauze’,
maar daar heb ik dus écht geen trek in.
dus ik eet niks. ><’

misschien kan je een crackertje proberen? iets dat niet zo zwaar valt in ieder geval. een appel valt ook best zwaar.
gewoon iets lichts. (:

Yoghurt wilde ik ook al aanraden, dat doe ik ook 's ochtends. Maar als je daar niet van houdt is dat waarschijnlijk niet zo’n goed idee. Misschien kun je pap proberen? Brinta o.i.d.? Ik eet wel eens havermoutpap ‘s ochtends :’). En anders kun je proberen een stuk fruit te eten. Misschien dat dat je eetlust opwekt (ik heb 's ochtends ook nooit heel erge zin om te eten, ik weet niet waarom. Ik heb altijd nog zo’n ochtendsmaak en dan heb ik geen zin om iets te eten XD Maar ik doe het wel).

Misschien een of andere ontbijtdrink?
Of Cruesli of Brinta.

ik eet nooit brood 's morgens, dat krijg ik echt mijn keel niet door…
ik neem altijd cornflakes en al die soort dingen :stuck_out_tongue:

brinta zou een optie zijn alleen ik heb s’ochtends nooit zoveel tijd en me ouders moeten al vroeg na het werk :confused:
Maar ik heb denk ik hierdoor al wat ideetjes gekregen
dus dankjewel allemaal!

• drinkontbijt, denk aan goedemorgen. ( of iets anders natuurlijk )
  • choco pops met melk.

en de dingen die hier al zijn genoemd. x]