Slecht humeur door vermoeidheid

De laatste tijd heb ik enorm last van een slecht humeur zodra ik moe word. Vooral 's avonds dan, niet eens zo laat ofzo. Eigenlijk elke dag wel, slapen lost niets op. Het is eigenlijk vooral woede op alles en iedereen, niemand kan iets goed doen. Ik voel het aankomen maar kan er niets aan doen, het is sterker dan mezelf en ik word er gek van. Geen idee hoe het komt…

Iemand die een oplossing of tips heeft of weet hoe het zou kunnen komen? Ik slaap niet weinig ofzo.

Wat noem jij weinig? Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de puberteit heb je wel meer slaap nodig. Minimaal 8-9 uur.

Ik ben 18 en ik slaap minstens 8 uur per nacht.

iets waar je mee zit misschien?
meestal reageer ik altijd op mijn mams af als ik ergens klote om voel, en dan heb ik zelf niet eens door dat ik zo pissig reageer…

Goh, niet specifiek. Wel sinds begin 2014 veel problemen thuis ivm een plotse onverwachte scheiding van mijn ouders en dat is soms nog steeds moeilijk maar ik ben er meestal niet meer bewust mee bezig… En die woede komt eigenlijk elke dag wel.

Maybe onbewuste frustratie die je daar nog over hebt…? Had ik ook met mn vader… Een maatschappelijk werkster heeft me aardige hand opweg geholpen, en in jou geval zou maybe een psychologe wel helpen, gewoon om te kijken of ze/hij toch iets er uithaald wat je niet verwacht wat er nog inzit. En je hebt wel een idee waar t vandaan zou komen, als je nergens mee zou zitten zou je ook niks kunnen bedenken, maar dat is in mijn geval meestal het geval :slightly_smiling_face: