Slecht gebit

In mijn familie heeft bijna iedereen een slecht gebit en ik heb het dan ook als ik eerlijk ben laten verwaardlozen en daar heb ik veel spijt van. Ik heb gevulde gaatjes, gewone gaatjes etc etc. en ik vroeg me af of iemand weet of als ik het het laten vullen, poleisten etc. of het gebleekt kan worden zodat ik alsnog een mooi gebid heb of ten minste iets normaals?

• Ik mag zodra ik 16 ben en 100 euro heb gespaard mijn gebit laten bleken in overleg met de tandarts.

Ligt eraan. Als het echt genetisch is zul je altijd tandproblemen hebben. Als je goed voor je tanden gaat zorgen en let op je voeding etc. zal het misschien beter worden.

Dat qua voeding kan ik nog wel eens aanpakken ja.

Zelfs als het in je familie zit dan kunnen andere factoren (zoals goede verzorging en geen slechte dingen meer eten/drinken) alsnog een heel groot verschil maken!

Ik drink sowieso alleen maar water en melk, dus ik denk dat ik qua drinken wel goed zit.

Ik denk dat je na die behandeling net zo veel last van gaatjes zult hebben als ervoor. Omdat het genetisch bepaald is kun je er weinig aan doen (same in mijn familie). Misschien voel je je na de behandeling wel wat zekerder over je gebit dus ik zou het gewoon doen. (:

Okay, dankjewel voor je advies! :slightly_smiling_face:

Mijn broer flost, gebruikt mondwater, en poetst 3 keer per dag. En toch heeft hij wel gaatjes en ik niet ( ik poets 2/3 keer alleen)
Komt omdat hij enorrrrum veel cola drinkt denk ik. Dus dat is iig een tip

Ik drink geen frisdranken.

:upside_down_face:

Dat iemand veel cola drinkt, wil niet perse zeggen dat ze gaatjes hebben. Ik durf te zeggen dat ik ook best wat cola op een dag drinkt, maar toch heb ik nog nooit gaatjes gehad (gelukkig!) en ik poets 2x per dag. Maar ik ben het met je eens dat het beter is om cola en andere frisdranken zoveel mogelijk te vermijden. Zeker als je weet dat je een gevoelig gebit hebt.

Verder heb ik helaas geen tips voor je TS, behalve om goed te poetsen en dat ook vol te houden. Ik denk dat je een beetje je eigen ‘ding’ in de verzorging van je tanden moet vinden. Mss opzoek naar een bepaalde tandpasta?