Hee allemaal
In september ga ik naar een nieuwe school en dan ook nieuwe klas etc.
Ik heb erg vaak het probleem dat ik nooit goed contact kan leggen en ik weet echt niet hoe dat komt.
Vaak als ik in een klas kom vormen er altijd bepaalde groepjes of 2 meiden met elkaar die dan veel met elkaar omga en mij lukt het nooit om leuk aan te sluiten bij iemand of een groepje. Het lijkt altijd als of ik een 3e of 5e wiel ben.
Bijvoorbeeld:
- Als ik bij een groepje zit en ik probeer mee te praten word er altijd over mij heen gepraat, genegeerd of ff kort van ‘‘oh… okay’’ en dan praten ze weer met elkaar alsof ik niet besta.
- Ook vaak met groepjes kiezen etc word ik er als laatste tussen uit geplukt.
- Meestal praat ook niemand uit zichzelf tegen mij. Alleen als ze iets willen vragen of andersom.
Ik snap wel dat er meiden zijn die elkaar al kennen en dan begrijp ik het als er zo word gedaan als anderen zich erbij voegen maar er zijn ook zat die helemaal nieuw zijn maar op een of andere manier maken hun ook weer snel vrienden.
Dit is elke keer als ik in een nieuwe klas/school/etc kom. Ik begrijp echt niet wat ik verkeerd doe. Ook als de leraar groepjes maakt lijkt t altijd of degene die bij mij word gezet er enorm van baalt.
Dat is vooral bij de school waar ik nu zit maar in september ga ik naar een andere school en ik wil echt niet dat dit nog een keer gebeurt. De school waar ik op zat voordat ik op deze zat was dat ook een beetje zo alleen mensen negeerde mij niet zoals op mijn huidige school.
Wat ik nu eigenlijk wil vragen is of dat iemand advies heeft om beter vrienden te maken of dat mensen mij aardiger gaan vinden ofzo?