Slecht cijfer :-( tips??

Hoi allemaal ik heb vandaag een 4.3 gehaald :frowning: voor wiskundr
Terwijl ik wel keihard had geleerd .
Hebben jullie mischien nog tips dat handig is voor het leren
En ik zou graag wilen horen hoe jullie leren

Xx me

Als je wiskunde eenmaal snapt hoef je er niet zoveel meer voor te leren. Hoe je je het beste kunt voorbereiden op een tentamen hangt volledig van het onderwerp af. Ik denk dat je beter naar je leraar kunt gaan of een klasgenoot die goed is in wiskunde om hulp kunt vragen.

Welke manier van leren is handig voor alle vakken?!

Xx me

miss kan je wat opdrachten die je moeilijk vind opnieuw maken

je leert iig niet door aan mensen op gs te vragen of zij even je huiswerk maken… (je vorige topic)

Bij wiskunde hoef je in principe niet te leren. Je moet gewoon veel oefenen en dit doe je door je huiswerk te maken. Als je dingen tegenkomt die je niet snapt kun je uitleg vragen aan iemand of er filmpjes over opzoeken op youtube.

Vroeg beginnen met leren! Als je dan iets niet snapt, kan je het de volgende dag aan een klasgenoot/leraar vragen. Ook is het handig als je op de dag dat je het huiswerk hebt opgekregen, het meteen maakt - dan heb je meer tijd voor andere dingen.

Ergens vind ik het ietwat overdreven, maar oke, bij mijn allereerste wiskunde onvoldoende ooit, streste ik me ook dood.
Maar goed, vroeg beginnen indd! Dan kun je alles nog vragen aan de docent etc.

Slim gezien
HAHAHAHAHAHA

als je alles kent betekent niet dat je moet stoppen met leren.
herhaal alle stof en blijf oefenen! werkt het best.

Vandaag had ik dus nog een wiksumde toets
Ging echt heel slecht
En ik moet btw met een 7.5 ivergaam anders zak ik daarom baal ik met die onvoldoende :frowning:

heel veel oefenen, op de toets alles volledig uitschrijven, dus geen domme dingetjes vergeten, kost allemaal punten.
ja eigenlijk is de enige tip gewoon heel veel oefen ja haha

Wiskunde leer je door te oefenen. Maak dus gewoon je huiswerk.

Bedankt voor alle tips!
Hopelijk gaat mijn volgende toets beter x

Echt lief dat jullie hebbem geprobeerd te helpen, maar had gisteren dus die andere wilsumde toets en die heb ik helemaal verknald

Ik zou als ik jou was aan je docent vragen of hij/zij het nog 1x wil uitleggen en misschien begrijp je het dan beter. Zelf ben ik heel slecht in wiskunde alleen nu gaat het veel beter serieus omdat ik aan mijn docente had gevraagd of ze het me wou uitleggen. Wat bij mij ook help tijdens het leren van wiskunde is zelf wat voorbeeldsommen maken en die dan uitrekenen. Hopelijk heb je hier wat aan ! x :wink:

1 keertje is niet erg, maar gewoon proberen beter de stof te begrijpen

Een keertje een onvoldoende is niet erg. Gewoon volgende keer wat beter leren. En misschien heb je dan geluk dat dat net een onderwerp is waar je wat beter in bent.
Ik heb zo vaak onvoldoendes gehaald, maar heb ze bijna altijd weer op kunnen halen (zelfs de 1’en).
Succes iig.