SLB-gesprek VHL

Hoi allemaal!

Ik hoorde laatst iemand bij ons op school vertellen dat één SLB-gesprek per periode verplicht is op de VHL. Ik ben een eerste jaars en ik vroeg me af of dat echt zo is. Ik heb namelijk niks om tegen mijn SLBer te zeggen, dus ik vind het dan raar om een afspraak te maken als ik toch niks te zeggen heb.
Weet iemand of dit echt zo is? Want ik wil geen studiepunten mislopen…

xx

Vraag het aan leerlingen uit je klas/docenten/SLBer ?

Geloof he took ja.
Ik heb mn SLB’er ook nooit veel te vertellen, maar soms heb ik wel een klacht over het onderwijs(of meerdere xD) en dan kun je mooi je mening geven

Bij ons is het ook verplicht, maar dan wordt het ook echt in het rooster gezet of een mailtje dat je je kan inschrijven voor een datum +tijd.
(ik zit niet bij VHL, maar mentorgesprekken worden bijna overal wel verplicht)

Bedankt voor jullie reacties! Ik zal mijn SLBer even een mailtje sturen, hij is namelijk bijna nooit op school.

Vraag het aan je begeleider?
Wat staat er in het schoolregelement?
Want sommige dingen zijn nu eenmaal verplicht, hoe stom en lastig het ook kan zijn.

Bij mij is het ook verplicht. Je moet je zelf inschrijven aan lijsten die worden opgehangen.
Ik heb ook nooit wat te vertellen maar een slber vraagt vaak zelf wel.

Bij mij is dit ook verplicht. Alleen hoef ik zelf geen afspraak te maken, maar doet mijn SLB’er dat.
Ik heb het binnenkort weer, maar eigenlijk ook niet zoveel te vertellen daar.
Wij moeten ook zelf met punten komen die we willen bespreken, maar als je die niet hebt… :bored:

Maar iig denk ik dat dit gewoon verplicht is.