slapen

Hallo,

Ik zit nogal ergens mee, ik heb een lastige thuissituatie… ik woon alleen met mijn moeder en hebben vaak ruzie (hebben ook hulp thuis maar helpt niet) ik heb nu 11 maand met mn vriend, ik ben 17 en hij 24.

van mijn moeder mag ik eig maar 1x in de 2 weken slape, dat hebben we in het begin met die hulp afgesproken. Mijn vriend en ik willen nu eigenlijk wel zelf bepalen hoevaak en wanneer, door de weeks mag ookal niet, heb vannacht bij hem geslapen en omdat ik morgen vrij ben zou ik vanavond weer willen.

Ik vroeg het aan mn moeder en ze werd gelijk boos en zei nee :frowning_face: wat kan ik doen? Ze doet altijd gelijk boos en moeilijk, ik zei ook van misschien mag ik vanavond slapen en dsn volg weekend niet, maar dat hielp niet

xx

In dit geval zou ik gewoon nog even naar je moeder luisteren tot je huis gaat. Haar huis, haar regels. Het is heel jammer natuurlijk en zeker aangezien het tussen jullie al niet lekker loopt, maar helaas. Wat je nog zou kunnen proberen is een gesprek aangaan met waarom dan niet, maar je hebt een afspraak gemaakt samen en daar moet je je dan aan houden.

Dat is waar, maar ze zou ook wel eens soepeler kunnen worden

Kan je geen nieuwe afspraak maken met die hulp erbij?

Daar staat mn moeder niet voor in

Hmm vind 1 keer in de twee weken wel weinig… Ik zou gewoon proberen om met je moeder te praten. Als dat niet werkt, dan kan je weinig doen helaas. Je woont in je moeders huis, dus je moet naar haar regels luisteren.

Je moeder is denk ik gewoon bezorgd. Valt ook wel te begrijpen vanwege het leeftijdsverschil. Ik denk dat je niet veel kan doen dan gewoon wachten tot jullie wat langer hebben en er meer vertrouwen is?

Mja, ze hebben al 11 maanden, vind dat niet echt kort ofzo.

Nee oke maarja, ik mocht ook pas na een jaar bij mn ex slapen.

Hmm, vreemde zin? Haha mja OT: Je bent minderjarig, je woont bij je moeder, je hebt een vriend van 24. Ergens snap ik het wel hoor! Ik denk dat je nu even beter kan doen wat je moeder zegt. Misschien als je dat doet zorg je ervoor dat ze je meer vertrouwd en dat ze je vaker laat gaan?
Xxx

^oh inderdaad haha. Hij is nu mijn ex.

Ik zal al blij zijn als ik 1x in de 2weken bij mijn vriend mag slapen!
We hebben nu 8maanden een relatie hij is 21 en ik 20, en we hebben nog geen één keer bij mekaar geslapen, omdat mijn ouders er moeilijk over doen.

Ik snap het aan de ene kant wel, misschien is ze gewoon heel erg bezorgd. Jij bent nog minderjarig en hij is al volwassen. Weet je ook waarom je moeder het niet toelaat dat jullie vaker bij elkaar mogen slapen?

Ik vind het heel normaal dat je niet op een schooldag bij je vriend mag slapen.

Helaas pindakaas voor jou heeft je moeder het voor het zeggen en dat zal vast allemaal heel kut voelen enzo maar zo werkt dat nou eenmaal. Ik zou op een volwassen manier met je moeder proberen te praten, misschien kun je vragen of je daar ieder weekend een keer mag slapen.

Je bent pas 17 en je woont nog thuis, dus ik snap je moeder wel.

Ik vind dit niet zo raar. Je bent 17 en er zijn veel mensen die dan helemaal niet bij hun vriend mogen blijven slapen, zelfs als die even oud is. 1 keer in de 2 weken, dan mag je echt wel al gelukkig zijn. Tuurlijk wil je vaker, dat snap ik zelf ook wel, maar wat je moeder doet is niet abnormaal.

Over hoeveel maanden wordt je 18? Want dan mag je het iig zelf bepalen, dus in het ergste geval moet je daar op wachten. Ik zou voor die tijd gewoon met je moeder gaan praten, en laten zien hoe veel last je er van hebt. Misschien doet ze dan iets soepeler

Ik zou wachten tot je 18 bent en het dan gewoon doen.