slapen met tampon?

hey meiden,
Ik had ergens gelezen dat je absoluut geen tampon in mag hebben tijdens de nacht…
Ik vind het zelf fijner dan maandverband omdat het helemaal verschuift enzoo,
maar is het echt zo erg om met tampon in te slapen?

kisses x

Huh ik doe dat dus altijd he, want ik vind maandverband nogal ruiken, niet zo schoon en niet lekker zitten.

Het is niet de bedoeling om tampons heel lang in te houden, vandaar dat veel meiden er niet mee slapen. Het mag wel, maar zorg er dan wel voor dat je hem 's avonds vlak voor het slapen in doet en 's ochtends gelijk weer verwijdert.

Is inderdaad helemaal niet goed. Ik doe het alleen als ik bij iemand blijf slapen en ik heb geen maandverband bij me of ik ben bang om door te lekken, anders zou ik het echt niet doen!

heb dus precies hetzelfde!

Het mag gewoon. En zoals Phaedra al zei: vlak voor het slapen in doen en na het slapen direct weer verwijderen.

Het best wel slecht om met een tampon in te slapen. Want er kunnen dan schimmels ontstaan ofzoiets. Heb ik een keer ergens gelezen. Ik zelf gebruik overdag altijd tampons en snachts gewoon maandverband

Als je hem gewoon s’avonds net voor het slapen gaan in doet en s’ochtends als je opstaat meteen weer uitdoet is dit geen probleem.

Is inderdaad niet helemaal goed. Ik slaap alleen met tampon in als ik bij mijn vriend blijf slapen, dan vind ik maandverband 's nachts niet zo fijn.

Dat van die schimmels is overigens redelijk achterhaald. Vroeger was dat inderdaad zo. Bij de tampons van tegenwoordig is hier (bijna) geen kans meer op.

Een tampon 's nachts is eigenlijk net wat te lang maar ik doe het wel want ik slaap niet met maandverband, dat is zo vies dat ik de hele nacht lig te gruwelen. Gewoon niet doen als je heel lang slaapt (of 's nachts even opstaan om te wisselen) en bij een korte nacht gewoon vlak voor dat je gaat slapen indoen en als je wakker wordt gelijk wisselen.

thanks everyone!
heb net gelezen dat je hem max. 10 uur in kan houden bij het slapen op de ob site

Tja, ze kunnen je het niet verbieden, maar het is gewoon niet goed.

Het is inderdaad niet goed, hoe langer je de tampon inhoudt, des te meer kans er is op infecties.
Ik doe er altijd 1 voor het slapengaan in (samen met een nachtmaandverband), en 's nachts word ik altijd wakker om te plassen. Dan haal ik hem er midden in de nacht uit, en dan doe ik de rest van de nacht met het maandverband. Scheelt toch weer een hoop bloed in mn ondergoed en is minder slecht dan de hele nacht inhouden.

Ik doe dit altijd, want maandverband vind ik zo verschrikkelijk zitten. Ik doe me tampon wel gelijk uit als ik wakker ben.

ik doe het af en toe maar doe hem echt vlak voor dat ik naar bed ga in en gelijk als ik wakker word er weer uit.

Ik doe het ook altijd… Maandverband pffff nee. :bored:

Wauw, ik snap dit echt niet. Je stopt liever een tampon vol met chemische stoffen zoals bleek enzo in je vagina met als kans ziektes als TSS of infecties, dan dat je bloed opvangt in maandverband en een keertje vaker moet douchen?

Ik doe het ook altijd. Maar inderdaad, voor het slapen er in en 's ochtends er weer uit. Vind dit echt zoveel prettiger dan maandverband.

Ik vind maandverband echt horror, dus dan doe ik liever een tampon in ja. TSS krijg je niet zomaar en een infectie ook niet, en die chemische stoffen vind ik ook een beetje dubieus, volgens mij is maandverband ook niet 100% biologisch veganistisch etc, zeker niet die ranzige geparfumeerde dingen.