Slapen met oordoppen

Hey girls!

Ik heb het een hele tijd willen vermijden, maar toch moet ik aan oordoppen geloven. Wanneer ik bij mijn vriend slaap kom ik door zijn zware ademhaling of gesnurk heel moeilijk in slaap. Daarnaast begin ik me onterecht aan hem te irriteren, heel sneu eigenlijk haha. Oordopjes zou dus de ideale oplossing moeten zijn! Nu heb ik verschillende soorten gekocht, maar kan ik er maar niet aan wennen… Wanneer ik ze 5 minuten in heb gehad ben ik er eigenlijk alweer klaar mee. Het gesuis… je eigen ademhaling… alsof ik met mijn vingers in m’n oren zit. Gebruik ik gewoon verkeerde oordopjes of is het echt een kwestie van doorzetten en wennen? Hoelang deden jullie erover eraan te wennen? Of hebben jullie andere tips? Ik heb ze nu van Alpine, maar zie er alweer tegenop ze te gebruiken. Dat ze nog geen haarband tegen snurken hebben ontwikkeld, haha)
Iemand hier ervaring mee?

Liefs

Je zal toch moeten wennen. oftewel is er geluid of je moet aan je eigen ‘geluid’ wennen.

Ze hebben wel degelijk een band ontwikkeld. zoals een haarband maar die zet je op de top van je hoofd tot onder je kin, zodat je mond niet openligt en je dus gedwongen wordt om via de neus adem te halen.

Ik heb er ook enorm last van, enkel heb ik even nodig om in slaap te raken en dan is het eigenlijk niet meer nodig.
Wat ik soms deed, wat wel wat sneu is, is om hem te porren als het teveel wordt.
Hij wordt er (niet veel… woops) wakker van. Ik heb erop gelet, als ik hem aanraak, even een duwtje met de hand ofz, dan stopt ie eventjes en hopelijk ‘draait ie een andere plaat’ om het zo te zeggen. Soms snurkt ie opeens minder en dan lukt het, soms begint ie opeens heel hard te snurken. Dan krijgt ie wel een grotere duwtje.

Ik heb er nooit problemen mee gehad, slaap al lange tijd regelmatig met oordoppen in. Misschien omdat ik 24/7 een eigen geluid in mijn oren hoor (hoog gezoem, zal wel vorm van tinnitus zijn).

Jaa dat duwtje doe ik nu ook regelmatig haha, alleen wordt hij er wakker en narig van omdat ik hem uit zn slaap haal. Hij valt wel meteen weer in slaap, zo jaloers daarop! Haha

Als hij snel wakker wordt daardoor, dan is het best om daarmee te stoppen.

Is het misschien een optie om muziek op te zetten? zet rustgevende muziek op zodat het het gesnurk verdoezelt. En op het moment dat je in slaap aan het vallen bent, zet je je muziek af. Dat hielp bij mij ook wel.
Al heb ik er geen probleem mee om oordopjes aan te doen. En ik wil niet graag heel de nacht door onbewust muziek laten draaien…
Er is ook een optie om hem te laten stoppen met snurken. er zijn dingetjes voor om op zijn neus te plakken of zo’n hoofdband.