Slapen met lang haar

Hallo,

Ik heb al een tijd een klein probleempje :slightly_smiling_face:
Ik heb heel dun (gelukkig wel veel) en lang haar tot aan m’n onderrug. Nu ben ik steeds een nieuwe manier aan het zoeken om m’n haren snachts vast te maken zodat het de volgende ochtend nog prima zit.
Los of in een staart… not done… dan zit het vast onder mn oksels, ik lig erop waardoor ik niet kan draaien… of m’n vriend ligt er op.
Vlecht… zelfs met een losse vlecht loop ik dan de volgende dag met golfjes in mn haar… Stijltangen enz wil ik liefst niet gebruiken aangezien m’n haar nogal kwetsbaar is…
Halve staart… is nu mijn manier… maar door elastiekjes breken de haren sneller af en ik heb zowel boven in mn haar als vanonderen een band van het stiekje…

Iemand nog suggesties?

Ik maak altijd een knotje, zit het s’morgens wel wat losser maar wel nog vast. :slightly_smiling_face:

hmmm. Ja wat ik meestal doe is gewoon naar voren bukken, al mn haren naar onder laten vallen, vastpakken , dan weer mn hoofd omhoog zodat ik een knot boven op mijn hoofd maak. gewoon losjes! Ik denk dat je met haren vastmaken altijd last blijft houden van elastiek plekjes of lichte slag…

zo´n haarkapje/mutsje opdoen mmiss helpt het

Een knot op mn hoofd heb ik ook wel eens geprobeerd… Alleen mn haren schieten tussen het stiekje door en ik lig er dan op. misschien wel een idee om dat te proberen met een satijnenlint vast te maken en idd boven op mn hoofd…

Tsja. Mijn haar is echt precies zoals het jouwe (heel dun, maar ik heb wel veel haar en ook tot voorbij mn middel), maar ik slaap gewoon met los haar. Soms erger ik me eraan ja, maar meestal heb ik er geen last van. Als ik er gewoon niet aan denk dan gaat het prima. Ik gooi mn haar gewoon naar één kant toe en dan heeft mn vriend er ook geen last van en ikzelf ook niet. Zolang ik er gewoon niet aan denk dan gaat het goed, zodra ik eraan denk dat mn haren in de weg zitten ofzo, dán erger ik me er pas aan.

haha ga ik gooide me haar dan naar boven :stuck_out_tongue: anders ligt alles over mn vent heen haha

Een vlecht maken en dat in een knotje draaien misschien?

Ik slaap met knot bovenop mijn hoofd, heel a-sexy maar wel fijn haha

Oh en dan wel een elastiekje die niet zo extreem strak is, anders word ik wakker met allerlei bobbels in mijn haar.

zo’n knotje dat je eerst een staart maakt en dat je m dan ronddraait en dan vastzet. maar dan niet te los :stuck_out_tongue:
of een gewone knot

heb vannacht geslapen met een knot boven op mn hoofd… en mn haar was compleet ontploft hahaha. gelukkig heb ik het met water en haarlak iets in bedwang gekregen :p…

Ik heb altijd een dun elastiekje in m’n haar en niet te strak, dan komt er niet zo’n band van het elastiekje in zeg maar, dat vind ik wel ideaal!

Ik heb altijd een knot bovenop m’n hoofd, geen last van tijdens het slapen. M’n haar is 's ochtends wel helemaal ontploft maar ik douche elke ochtend.

Ik kan helaas geen knot op me hoofd doen met slapen anders heb ik echt schapenhaar. Zelfs als ik even 3 uurtjes een knotje in heb zit er al een redelijke lelijke slag in.

Ik heb niet echt een oplossing hier voor. Ik heb wel eens geprobeerd om met een knot te slapen, maar dat hielp ook niet echt. Meestal wordt ik dan wakker met al m’n haar in m’n mond of lig ik d’r op, inderdaad. Erg vervelend.