slapen met gewassen haar

Ik douche altijd ‘s avonds en ga dan met natte haren slapen, omdat elke avond fohnen mij niet echt goed lijkt voor je haar, maar ik word steeds weer wakker met een ongelooflijk warrig kapsel, wat alleen maar te redden is met een stijltang, maar dit kost weer veel tijd. Hebben jullie nog tips om toch met mooi glad haar wakker te worden?

Ik vlecht mijn haar dan meestal, dan ziet er 's ochtends gewoon mooi uit.

Ik wikkel het altijd in een handoek en laat het zo voor een half uurtje, dan kam ik het en dan ga ik slapen. De dag erna is het echt super zacht en mooi :")

Ik douche meestal sochtends, maar ik slaap wel altijd met een vlecht.

Is 's-morgens douchen geen optie?

In ieder geval je haar goed droogmaken met een handdoek. En vervolgens bind ik zelf nog wel eens een bandana om mijn hoofd, maar dat doe ik alleen als ik er pincurls in heb gezet. Dan zit mijn haar de volgende dag nog precies zoals het zat voordat ik ga slapen, dus misschien is dat een optie? (Maar dan zonder pincurls en in plaats daarvan je haar er gewoon netjes onder doen?)

Gewoon 's ochtends douchen. 's Avonds douchen is funest voor je haar.

's Ochtends douchen?

Maar, ik maak meestal een rommelige knot, en 's morgens ziet het er prima uit :stuck_out_tongue:

Voor mij geldt dat niet; als ik 's-morgens douche gaat mijn haar echt énorm pluizen en valt daar echt niets meer aan te doen. Als ik 's-avonds douche en met nat haar ga slapen, heb ik dat probleem nooit.

Raar, ik weet het, maar mijn zusje heeft precies hetzelfde. :’)

Denk dat het ook aan je haartype ligt. Ik heb dik, krullend haar, als ik 's ochtends douche kan ik er allemaal “troep” van de kapper indoen en zit het gewoon normaal. Als ik 's avonds douche en ik doe er troep in, is het nog niet droog als ik de ga slapen en word ik de volgende dag wakker met een bos gortdrog pluishaar.

Ik ook

ik föhn mijn haar voor het slapen gaan… (meestal… als ik zin heb)

Niet iedereen maakt daar tijd voor ‘s ochtends :’) Waarom is 's avonds douchen funest voor je haar? Zolang je het maar laat drogen…

Haha, niet bij mij. Dat duurt te lang. Als ik 's avonds douche heeft het minstens 4 uur nodig om normaal te drogen.

Ik doe het in een knot echt helemaal bovenop m’n hoofd, volgende ochtend volumieus, normaal haar.

haha, elke avond fohnen is slecht, maar elke ochtend stijlen niet?

Ik douche meestal vroeg op de avond zodat alleen de onderste lokken nog nat zijn. Zolang het stuk op mijn hoofd droog is vind ik het niet zo erg. Tegen pluis gebruik ik kokosnootolie (zo’n blikje met creme lijkt het), en dat werkt perfect. Het is wel een beetje vettig maar goed voor je haar. Dat hoef ik niet in te doen als ik 's ochtends douche maar nu ik 6u er uit moet om naar school te gaan heb ik daar geen tijd en zin meer voor.

Ik heb echt precies hetzelfde!! Ik weet ook niet wat ik er mee moet 's avonds… ik doe vaak een vlecht in, maar dan heb ik de volgende dag allemaal kleine slagen erin…

savonds eerder douchen of later naar bed gaan zodat je haar wel (bijna) droog is (:

^dit dus

douche na school, smiddags dus. dan gaat het niet meer pluizen door de wind als je naar school fietst en het is droog als je gaat slapen.