Slapen met beste vriend

Hey,

Ik heb het in mijn vorige topic al gehad dat ik plannen heb om met mijn beste vriend deze zomer op vakantie te gaan naar Spanje. Ik had het hier vanochtend over met mijn moeder en die begint dan direct over 2 slaapkamers etc. Dan krijg ik gelijk zo’n gevoel van, gaan we weer. Ik ken hem al (letterlijk) heel mijn leven en weet 100% dat ik niks voor hem voel, en hij niet voor mij. Hier hebben we het over gehad haha.

Maar goed, mij leek het toch gewoon normaal om wel op dezelfde slaapkamer, maar dan gewoon in 2 1-persoonsbedden te slapen, daar is toch niks mis mee of? Hoor graag jullie mening x.

ps. mocht deze topic niet onder het goede onderwerp vallen, imsorry.

Ik snap je moeder wel. Hoe oud ben je?

Ik zou sowieso voor de zekerheid condooms meenemen en/of aan de pil gaan. Je weet maar nooit.

Ik ben dan 18 en hij 17.

Ik ben zelf iemand die daar echt niet moeilijk over zou doen. Als ik met een vriend die ik al super lang ken op vakantie zou gaan, dan zou ik het niet erg vinden om op 1 kamer te slapen. Maar aan de andere kant snap ik je moeder ook wel weer. Het is toch niet erg om aparte kamers te hebben? Heb je ook lekker de privacy savonds. Ik dit geval zou ik naar je moeder luisteren, ook omdat dit de eerste keer is dat jullie samen op vakantie gaan.

Je moet sowieso niet gaan doordrammen, maar als je (bijna) 18 bent snap je dat zelf ook wel denk ik. Dat gevoel van “daar gaan we weeer” moet je proberen niet uit te stralen. Ga eens rustig met je moeder (en eventueel die vriend erbij) zitten, en leg uit wat de situatie is. Zou die vriend er geen probleem mee hebben om samen op een kamer te slapen? Wat is precies het probleem van je moeder? Is ze bang dat je seks gaat hebben en wil ze dat niet? Of gaat het erom dat je je moet omkleden waar hij bij is?
In het laatste geval kun je uitleggen dat dat niet de bedoeling is, dat jullie elkaar privacy gunnen in de badkamer en dergelijke.
En over het “samen slapen seks” verhaal, dat vind ik altijd een beetje onzin. Als je de hele middag bij hem bent zou je dat ook kunnen doen, dat hoeft niet per se als je naast elkaar slaapt (in aparte bedden).

Blijf in ieder geval rustig en ga niet drammen. Maak je moeder duidelijk dat je verantwoordelijk genoeg bent om ermee om te gaan.
Mocht ze alsnog niet akkoord gaan, dan zou ik erover ophouden en lekker 2 aparte kamers boeken, of bijvoorbeeld 1 kamer/appartement met 2 slaapkamers oid.

Ik vind niet echt dat je moeder dat mag bepalen. Jij gaat op vakantie en jij slaapt daar. En anders zou ik gewoon liegen tegen je moeder en zeggen dat je 2 kamers boekt maar eigenlijk 1. Ja misschien niet het beste advies maar ik vind dit echt mierenneuken/betutteling. Op een aparte kamer kan je ook verkracht of vermoord worden, thuis ook.

Thanks voor je reactie x, misschien is het een goed idee als mn moeder er weer over begint, haar rustig en duidelijk uit te leggen dat het echt een vriend is, niet meer en niet minder, natuurlijk gunnen we elkaar privacy in de badkamer etc. Ja ik wil niet dat er een soort van ruzie ontstaat tussen mijn moeder, en dat het hele feest dan niet doorgaat ens.

Hier heb je echt een punt, als ik heel de dag bij hem ben, zouden er toch ook dingen kunnen gebeuren of ligt het aan mij. We hadden al iets gevonden wat een soort van appartement was, met 1 slaapkamer met 2 aparte bedden + een slaapbank op een andere kamer. x

Ja inderdaad hoor. Als jij seks met hem zou willen hebben zou je dat ook rustig in Nederland kunnen doen, of wanneer jullie op vakantie aparte kamers hebben. Je zegt dat je hem echt niet zo ziet en hem goed genoeg kent, dan is dat toch goed zo?

Je moeder stelt zich een beetje aan.

Dit eigenlijk wel, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om aparte kamers te boeken oid, heb je toch nog wat voor jezelf en zit je niet continu op elkaars lip

Je moeder stelt zich aan. Niks mee mis om op dezelfde kamer te slapen. Als ik jou was, zou ik schijt aan haar hebben.

Nounou, die uitspraken hier over keiharde schijt aan je moeder hebben, even rustig.
Ik snap je moeder wel hoor, je gaat op je 18e naar het buitenland op vakantie met maar 1 leeftijdsgenoot die dan ook nog toevallig een jongen is. Ik denk dat echt elke moeder dan wel de gedachte door haar hoofd laat gaan dat je misschien wel seks met hem zou kunnen gaan hebben (je bent op vakantie, warm land, goede sfeer, wat alcohol hier en daar).

Bespreek dat gewoon rustig en volwassen met haar. Als er wat zou gebeuren kan dat ook wanneer jullie elk een aparte kamer hebben, dan kruip je toch wel bij elkaar in bed. Dus argument invalid. Niet laten merken dat je je aan haar ergert, want ze bedoelt het waarschijnlijk toch alleen maar goed. Kleine meisjes worden groot, en platonische vriendschappen met jongens zijn gewoon prima mogelijk.

Tenzij je moeder die vakantie betaald, heeft ze daar niks over te zeggen lijkt me. Je bent 18, dus volwassen. Als jij oprecht denkt dat het goed zit dan hoef je daar niet van af te zien om de zorgen van je moeder. Ik ben het echter wel mee eens dat het misschien prettig zou zijn om toch 2 kamers te nemen om te voorkomen dat je teveel op elkaars lip gaat zitten.

Dit.
+ iedereen die zegt ‘je bent 18 dus volwassen, je bepaalt het zelf’ nou, zolang je nog onder het dak van je moeder woont lijkt het mij toch dat je je hebt te gedragen naar de regels van je moeder.
Het komt misschien over als overdreven voor jou, maar jouw moeder zal je echt niets ‘misgunnen’, ze is gewoon bezorgd. Wees blij dat je al op vakantie MAG, wat maken die aparte kamers dan uit? Plus alsof je moeder controleert of je echt in je eentje op je kamer zit 's nachts…

Jaa, ik snap dat ze het misschien ook wel een beetje spannend vind. Ze heeft dan de controle niet meer over me als ik daar zit. Jaa, ze kent die jongen ook net zolang als ik hem al ken, dus ze weet dat het wel een goeie is. Maar ze snapt volgens mij niet zo goed dat jongen + meisje vrienden kunnen zijn haha.

Ik betaal het waarschijnlijk zelf, of half half. Ik dacht misschien is het een idee om gewoon een appartement met 2 kamers te boeken, dan de eerste nacht gewoon op dezelfde kamer en als dat bevalt het gewoon zo houden. Dan kun je altijd nog naar die andere kamer toch?

Jaa true, ze wil het me niet misgunnen alleen is denk ik gewoon een beetje zuinig op me. Ze wil niet dat ik dingen doe die ik zelf niet wil, maar of ik nou uit ga in mn stad zelf, of in een ander land, maakt volgens mij niet heel veel verschil.

Ik vraag me eigenlijk af of zijn ouders het ook met hem erover hebben gehad, want volgens mij zat dat ouders die hem veel meer laten gaan zeg maar.