Slapen bij vriend.

Ik ga nu ongeveer 3 maanden met mijn vriend. Ik heb 1 keer bij hem geslapen in die tijd, maar dan wel stiekem… Mijn vader wist van niks.
Maar, ik wil het niet meer stiekem doen, maar gewoon eerlijk zijn! Logisch toch?
Het probleem is, dat mijn vader heel moeilijk is hierin. Ik mag al amper bij een vriendin van me slapen. Dus, vandaar dat ik het toen stiekem had gedaan, omdat ik wist dat het antwoord NEE zou worden.
Ik zei de vorige keer dat ik naar mijn moeder ging, maar in plaats daarvan ging ik dus naar mijn vriend. Mijn moeder wist ervan en zij vond het helemaal niet erg. Maar, jammer genoeg woon ik niet bij haar.
Hoe zou ik het mijn pa het beste kunnen vertellen dat ik oud en verstandig genoeg ben om überhaupt bij iemand te logeren, al was het niet alleen mijn vriend, maar ook gewoon vriendinnen. Ik ben 16 trouwens.

En ik weet dat 3 maanden niet heel lang is, maar we kenden elkaar daarvoor al ontzettend goed en lang (hij was m’n beste vriend), dus het voelt niet zo.

Iemand een idee hoe ik dit eerlijk kan zeggen tegen mijn vader? Ik durf er amper over te beginnen, want hij gaat sowieso meteen aan seks denken + ik heb niet echt een band met hem, dus het zomaar ‘even zeggen’ is geen optie.

Heeft je vader je vriendje al ontmoet? En misschien kan je vriend eerst bij jou slapen? Desnoods gescheiden in het begin. Misschien dat je vader dan langzaam bijdraaid!

Hij heeft hem nog niet ontmoet, dat willen we volgende week gaan doen… maar ik ben zo bang voor zijn reactie!
En hij vind jongens echt verschrikkelijk in verband met slapen, dus ik heb echt zo geen idee hoe ik dit moet aanpakken!
Vragen of hij hier mag slapen is al een hele opgave, mijn vader haalt echt de gekste dingen in zijn hoofd… hij is echt een moeilijke man.

Vaders zijn wel vaker beschermd met zulke dingen, zeker als hij hem nog nooit ontmoet heeft. Ik zou dat eerst even afwachten en dan na een paar weken vragen of jullie samen mogen slapen.

Misschien kun je vragen wanneer hij voor het eerst bij zijn vriendin ging slapen? En als hij daar niet eerlijk is, kun je het antwoord ook aan je moeder vragen? Misschien komen er dan wel verhalen boven. (:

Nou, mijn moeder zei dat -ie (ik citeer) al op z’n 14e lag rond te neuken. Dus…
Maar, ik heb niet de band met mijn vader die ik met mijn moeder wel heb om over dit soort dingen te praten. Ik durf geen eens te zeggen dat ik een vriend heb! Belachelijk eigenlijk dat ik daar bang voor ben, maar het is niet anders…

Ik dacht dat ik de enige was die bij haar/zijn vader woont i.p.v. de moeder.

Ik heb eigenlijk niks nuttigs aan dit topic toe te voegen, dus succes ermee.

Iemand nog een suggestie?

Als ‘seks’ het probleem voor hem is, kun je zeggen dat je echt niet bij hem hoeft te slapen om seks te hebben, en dat tochw el gebeurt als jij het wil. Verder moet hij misschien aan het idee wennen, mijn vader is ook hopeloos ouderwets maar door deze rede en mede door mijn begrijpende moeder mocht et wel. Succes

Heeft je vriend een broertje of zusje?
Anders kun je zeggen dat hij/zij bij jullie op de kamer erbij slaapt.
Dat was ook het geval bij mijn ex en toen mocht ik daar gewoon blijven slapen.

weetje, sex kan je altijd hebben, ook als je niet bij elkaar slaapt…

maar ik zou je vriend eerst voorstellen aan je vader, paar keer mee naar je huis nemen en dan gewoon een keer zeggen of die mag blijven slapen…

tsja, ik heb hier geen ervaring mee dus sorry!

Als hij het over sex gaat hebben kun je zeggen dat je het al hebt gedaan onder ene bruggetje, maar dat je het liever in een bed doet :'D

Hahah, ja ik snap je wel een beetje, ik zou het ook nooit aan mn vertellen, ofja niet snel :'D

Ik vind het vrij logisch dat je niet bij hem mag slapen, als je vader hem nog nooit heeft ontmoet.
Ik zou eerst voor een ontmoeting zorgen (sowieso laten weten dat je dus een vriend hebt) misschien vind je vader hem wel super leuk/aardig/gezellig en kan je later vragen of hij kan blijven logeren :slightly_smiling_face:
Je moet dat gewoon even opbouwen, ik snap dat je daar geen zin in heb, maar daar bereik je het meest mee denk ik. Succes!

Ik denk dat de enige oplossing is het er met je vader over te hebben. Succes!

Dankjulliewel allemaal!

Het gaat niet zo heel fijn met m’n vriend en mij op het moment, dus of dat slapen er nog van gaat komen… God may know!

Mijn ex-vriend heeft mijn pa wel al meerdere malen gezien, maar wij mochten niet eens naar mijn kamer gaan als hij hier dan was!! Is toch ronduit belachelijk…