Ik ga nu ongeveer 3 maanden met mijn vriend. Ik heb 1 keer bij hem geslapen in die tijd, maar dan wel stiekem… Mijn vader wist van niks.
Maar, ik wil het niet meer stiekem doen, maar gewoon eerlijk zijn! Logisch toch?
Het probleem is, dat mijn vader heel moeilijk is hierin. Ik mag al amper bij een vriendin van me slapen. Dus, vandaar dat ik het toen stiekem had gedaan, omdat ik wist dat het antwoord NEE zou worden.
Ik zei de vorige keer dat ik naar mijn moeder ging, maar in plaats daarvan ging ik dus naar mijn vriend. Mijn moeder wist ervan en zij vond het helemaal niet erg. Maar, jammer genoeg woon ik niet bij haar.
Hoe zou ik het mijn pa het beste kunnen vertellen dat ik oud en verstandig genoeg ben om überhaupt bij iemand te logeren, al was het niet alleen mijn vriend, maar ook gewoon vriendinnen. Ik ben 16 trouwens.
En ik weet dat 3 maanden niet heel lang is, maar we kenden elkaar daarvoor al ontzettend goed en lang (hij was m’n beste vriend), dus het voelt niet zo.
Iemand een idee hoe ik dit eerlijk kan zeggen tegen mijn vader? Ik durf er amper over te beginnen, want hij gaat sowieso meteen aan seks denken + ik heb niet echt een band met hem, dus het zomaar ‘even zeggen’ is geen optie.