Slapen bij vriend

Oke, ik heb een vraagje. Na hoe lang bleven jullie bij je vriend slapen, of na hoe lang vinden jullie dat het kan?
Mijn vriend heeft namelijk gevraagd of ik met carnaval bij hem kom slapen. We zijn allebei bijna 17 en we hebben dan anderhalve maand iets. Ik vind het dan wel kunnen, maar mijn ouders denken dat “de verleiding om seks te hebben groter is als jullie wat gedronken hebben en bij elkaar gaan slapen, dus moeten we het eerst maar eens over voorbehoedsmiddelen hebben.” Ik heb ze gevraagd of ze denken dat ik gek geworden ben. Ten eerste, mijn vriend en ik zijn allebei nog maagd en ik ben nu nog niet van plan om seks te hebben. Ten tweede, voor mij zijn het bij elkaar slapen of de alcohol echt geen redenen om sneller seks te hebben. Ten derde, mijn vriend zou mij nooit dwingen om iets te doen wat ik niet wil. En ten vierde, mijn ouders zeggen altijd “als we dingen gaan verbieden, ga je het misschien stiekem doen en dat willen we niet.” Pff verbied het me dan ook niet. Ik heb gezegd dat als we willen rotzooien, we daar niet voor bij elkaar hoeven te slapen, dat kunnen we ook in de bosjes doen als we dat zouden willen. En ik ben echt niet zo dom dat ik me half lazarus ga zuipen en me dan laat bezwangeren.
Wat vinden jullie ervan? En wat kan ik nog tegen mijn ouders zeggen? Ik ga het er zometeen sowieso even met mijn vriend over hebben. xx

Ik mocht na ongeveer 3 maanden bij mijn vriend slapen, maar dan op een andere kamer. En na een half jaar mochten we samen slapen:-)
Je moet je ouders heel duidelijk maken dat ze je kunnen vertrouwen en als je het wil doen dat je dat wel overdag kan doen dus dat het niet veel uitmaakt. Gewoon goed met je ouders praten hoe jij erover denkt en hoe je vriend erover denkt.

Ik vind het wel kunnen hoor.
Ik en mijn vriend zijn na even denken… 3 maanden bij elkaar blijven slapen.
Wij blijven ook bij elkaar slapen met carnaval, en het is wat je zegt als je iets met elkaar wilt doen hoef je echt niet bij elkaar te blijven slapen.

En als je echt niet mag… met een vriendin afspreken dat je zegt dat je bij haar blijft slapen (laat eventueel je ouders je afzetten daar zodat ze zien dat jij daar blijft slapen en niet bij je vriend) en erna gewoon naar je vriend toe.

wat je tegen je ouders moet zeggen:

een reactie als aan ze vragen of je gek geworden ben is niet echt de juiste reactie. het is op zich wel logisch dat ze het denken, de kans is ook groter als je bij elkaar blijft slapen, het is nou eenmaal zo.
Je moet gewoon rustig blijven en normaal tegen ze praten en zeggen wat jou eigen plannen rond het ‘maagd-zijn’ zijn en die dingen.
en anders moet je maar met ze gaan praten over voorbehoedsmiddelen, dan hoeven ze zich dar ook niet druk over te maken

ja zo bouw je het vertrouwen bij je ouders op. stel dat ze erachter komen :0 mag je helemaal nooit meer bij je vriend slapen

ik mocht ongeveer na 3 maanden bij mijn vriend slapen en toen was ik 15 en hij net 18. Dus volgens mij kan het echt wel als jullie allebei 17 zij.
En ik zou er gewoon met je ouders over gaan praten je bent volwassen genoeg om toch om zoiets te bespreken. En als het echt niet mag moet je je er gewoon bij neer leggen en wie weet mag het over een tijdje dan wel

Het is wel zo, de verleiding wordt wel groter.
Maar je kunt toch ook bij hem slapen zonder dat je bij hem in bed ligt?

Typische reactie van vele ouder, vind ik
Ze kunnen precies niet begrijpen dat je zonder je blijft slapen ook kunt ‘rotzooien’

Ik ben nu al bijna 6 maanden samen met mijn vriendje en ik mag nog altijd niet bij hem slapen. Ze weten heel goed dat we al seks hebben, ik neem zelfs de pil daarvoor. We hebben er in het begin zo’n knetterende ruzie over gehad, maar ondertussen heb ik er mij gewoon bij neergelegd. Ik vraag er ook niet meer achter omdat ik weet dat ik het toch nooit ga mogen…

Gewoon rustig blijven en met hen praten dat je weet wanneer je klaar bent voor seks, ookal vinden ze je niet oud genoeg. Het is immers jou keuze en zij kunnen moeilijk zeggen wanneer je nu wel of niet seks mag… :grin:
In het begin waren ze echt gechoqueerd, maar ze begrepen dat ik een punt had en dat het werkelijk mijn lichaam is, waar ik zelf over beslis :grin:

Mijn vriend en ik zijn ook bijna 2 maanden samen,
hij komt van zaterdag tot zondag bij me slapen (aankomende)
me moeder vroeg wel gewoon of ik er klaar voor was enzo, want ik kan het er gewoon over hebben met me moeder. Natuurlijk mocht het niet meteen maar ze had zich bedacht dat ze zelf ook jong was, en dat ze wel gewoon een matras op de grond legt voor me vriend, maar ze zei zelf ook dat ze wist dat hij als hun slapen bij mij komt liggen :stuck_out_tongue: maar zo is mijn moeder gelukkig afentoe. mijn vader had er wel moeite mee maar me moeder heeft hem een soort van overgehaald. Vraag gewoon aan beide van je ouders hoe hun er over na denken, en zeg gewoon rustig dat als jullie het doen, dat jullie het veilig doen maar dat je er nog niet klaar voor bent, en dat hij op een apart bed kan liggen in jou kamer.

succes, kusje.

Ik mocht pas bij hem slapen na 2 jaar ; en nu soms. Ze wacht tot ik 16 ben maar ben ik al bijna haha en omdat ik zolang met hem heb. Maar ik vind dat het wel kunt hoor, ik denk dat je gewoon rustig moet praten en zeggen dat je er echt nog niet aan toe bent.

Het is toch niet zo een probleem dat ze je uitgaan leggen hoe condooms werken ? of ik snap ik het nou verkeerd… ik bedoel half uurtje over condooms praten en hoppateee

Mijn vriendje bleef voor t eerst slapen toen hij nog niet mijn vriendje was. Was niks bijzonders ofzo :stuck_out_tongue:
Maar wees blij dat je ouders er over willen praten en dat ze een reden geven waarom ze twijfelen. Mijn ouders praten er niet over.

Ik denk dat het wel kan. Anderhalve maand is wel genoeg, denk ik. Laat je ouders zien dat je 'n pakje condooms meeneemt, ook al ga je geen seks met 'm hebben. Zijn zij ook weer gerustgesteld.

Thanks allemaal!
Ik ben opzich ook wel blij dat mijn ouders erover willen praten, dat is in ieder geval beter dan doen alsof seks niet bestaat. Maar het punt is gewoon, ook al praten we erover, dan nog mag ik niet bij hem slapen. En nouja dan heb ik al geen zin meer om erover te praten.
Maar ik ga nog wel even rustig met ze praten, even heel volwassen doen… haha.

Dat dacht ik dus ook.

Ik was 15 en mocht na 9 maanden (en heeeeeeeeeeeel veel zeuren) bij hem slapen.

ik ben 15 en mocht naar 1.5 maand bij hem slapen,
ook na lang zeuren en omdathet eigenlijk niet anders kon,
ik had ook tegen ze gezegt dat hetbeter uitkwam enzo.

ik ben na ongeveer 3 maanden bij hem blijven slapen,
maar ik zou gewoon goed met je ouders praten en zeggen dat je er nog niet aan toe bent, en dat als je dat wel bent het echt wel veilig doet

Ik was 15 bijna 16 (hij 19)
En eigenlijk al voor we officieel iets hadden zou hij mogen blijven slapen,
mijn ouders hebben zoiets van
als er iets gebeurd, gebeurd het overdag vast ookwel, dus waarom zou het niet mogen?
Uiteindelijk bleef hij pas na een maandje of 2 slapen
wat ben ik blij met mijn ouders =)

Ik heb éénmalig bij mijn vriend mogen slapen met oud en nieuw dit jaar. En toen had ik al ruim 2 jaar met 'm… Dus tsja…