Slapeloosheid

Haai meisjes.

Ik kan heel vaak niet slapen. Ongeveer een half jaar geleden had ik anorexia gehad. Ik eet nu weer normaal. Als ik dan 's avonds in bed lig voel ik me heel vaak schuldig over wat ik allemaal gegeten heb. Iedereen denkt dat het al over is, dus ik durf het aan niemand te vertellen. Als ik weer weinig ga eten, kan ik wel slapen. Maar ik wil niet nog een keer mee naar het ziekenhuis genomen worden, ik wil ook niet dan iedereen weer ongerust over me word! Dus dat doe ik niet. Ik vind het heel vervelend als mensen denken dat ik ongelukkig ben. Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen. Soms slaap ik pas rond 3 uur 's nachts en dan stort ik de volgende dag zowat in. Wat moet ik nu doen?

x

Geen idee, toch maar even vertellen lijkt mij, het zou jammer zijn als je weer minder zou gaan eten enzo…
(3 uur snachts vind ik persoonlijk niet heel laat, maar ik denk dat je dan normaal meer slaap gewend bent)

Ik zou even langs de doktor gaan en daar hetzelfde verhaal vertellen.
Die kan je toch 't beste advies geven!

Je moet juist alles aan je ouders/vrienden zeggen. Het is niet slim om alles voor jezelf op te kroppen, daar wordt je juist ongelukkiger van.

Je moet gewoon nerges aan denken, en misschien voor het slapen gaan warme meld ofzo drinken. Nog even tv kijken in bed tot je zowat in slaap valt, en dan meteen gaan slapen. Misschien dat het helpt :wink:
sterkte. xx

^^ helemaal mee eens.
je kan het egt beter vertellen, zodat zij je kunnen helpen. je kan ook naar de dokter of wat dan ook gaan, om het te vertellen.

t Kan zijn dat je toch in een soort van depressie zit nu. Vooral van wat ik hoor nu; ik herken echt heel veel.

Ik heb nu t zelfde probleem. Ik blijf zelfs op tot 2 uur soms, en dan slaap ik rond 4 uur in, en slaap weer uit tot 2 uur.

Dus misschien naar de huisarts voor bijv. een doorverwijzing naar een psycholoog? Zo te horen heb je ook nog wat dingetjes te verwerken. Geloof me, niet alles kan je alleen doen. Ik wil altijd alles alleen doen en voor me houden, maar soms moet je dat nou eenmaal loslaten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, t kan ook heel iets anders zijn hoor :slightly_smiling_face: Maar van wat ik herken, denk ik dat dit t is.

Succes!

Ja, ik heb ook zoiets.
Alleen dan niet precies wat jij hebt, maar gwn dat ik niet in slaap kan komen.
Ik moet dan aan vanalles denken, en als ik zeg maar op mn ademhaling enzo ga letten, zegmaar, om niet aan andere dingen te denken komen er toch steeds weer van die gedachtes in mn hoofd… Echt hoor…
Weet iemand misschien iets om in slaap te komen? Lezen of tv kijken helpt niet, en warme melk ook niet echt… daar word ik juist misselijk van xD
Mjaa, Belletjee, succes enzo eah, hoop dat je weer ken slapen binnenkort.

Ik zou het iig wel tegen iemand gaan vertellen, ouders of vrienden!

Ik heb nou precies hetzelfde! Maar over dit onderwerp dus,ik zou 't ook vertellen aan mensen (aan je vreind, arts, ouders, voor mijn part je mentor):wink: Ik denk dat 't toch oplucht hoor!

Ik denk dat je (gognitieve) therapie moet zoeken.

http://www.hulpgids.nl/therapie/cognitieve.htm

Upje :slightly_smiling_face:

Je moet het vertellen aan iemand hoor.

Ik moet toegeven ik heb soms echt anorexia trekjes en alleen mijn mailvriendin weet het. Ze steunt me er ook goed in om echt geen anorexia te krijgen…