slapeloosheid

oke ik weet niet of het echt hier bij hoort maar slapen hoort ook bij je levensstijl (denk ik… :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :angel:)
maar ik heb soms last van slapeloosheid hebben jullie tips??

xx

Wat bedoel je met slapeloosheid?
Heb je moeite met inslapen? Of word je steeds wakker?

Heb vannacht een nacht van 11 uur gemaakt. Gewoon om half 10 naar je bed gaan en liggen.

Ik wou dat het zo makkelijk ging…

Maar wat bij mij vroeger hielp was alle apparaten een uur voor je gaat slapen weg doen, iets lezen, rustige muziek luisteren en melatomine slikken.

ik val moeilijk in slaap dat is het vooral :slightly_smiling_face: :thinking: ik zou inderdaad wel willen om zo snel en makkelijk in slaap te vallen…

Het beste is inderdaad om een uur van tevoren niets meer te eten en drinken, en ook geen schermen meer.

ik heb ook heel erg last om in slaap te komen maar vooral op zondagavond omdat ik de ochtend daarvoor tot heeel laat uitslaap en eerder naar bed ga omdat de volgende dag een schooldag is. Dan ben je dus maar kort wakker. Wat bij mij werkt is iets eerder opstaan (Dus na 9 uur er wel echt uit) en later slapen op zondag. Als ik dan toch niet in slaap kan vallen ga ik nog even naar beneden en ga ik een kopje thee drinken en ga ik na een halfuurtje weer slapen.

Wat bij mij helpt is niet aan slapen zelf te denken. Als ik in bed lig probeer ik vooral te genieten van de warmte en de zachte dekens en hoe lekker het ligt bijvoorbeeld, en ik stuur mijn gedachten dan naar iets leuks, iets wat me blij maakt, en ga daar verder over nadenken. Ik heb ook een tijd last gehad van slecht in slaap kunnen vallen, maar dit helpt echt bij mij. Ook elke avond op dezelfde tijd naar bed gaan is belangrijk. Als je merkt dat je gefrustreerd of verveeld raakt, ga dan eventjes een boek lezen en probeer het daarna opnieuw.

Het vermijden van schermpjes werkt inderdaad heel goed bij mij. Verder ben ik echt allergies voor geluid wanneer ik in bed lig dus alles moet dan ook echt uit (mijn mobiel zet ik op stil). Verder denk ik vooral na over wat ik de komende tijd ga doen en verzin ik de meest onrealistische plannen voor bv de zomervakantie.

Als er ergens een bed en een kussen is, slaap ik. Ik kan overal slapen behalve in een vliegtuig. Maar goed dat is je vraag niet. Het zou kunnen dat je te weinig melatonine aanmaakt. Dit zorgt onder andere voor je slaapritme. Je zou je eens kunnen testen hierop. Dan kan de huisarts een goede dosering voor je bepalen :slight_smile:

tnxx voor de tips iedereen ::slightly_smiling_face:
ik denk dat ik er wel iets aan heb!