Slap, moe flauwvallen?

Hoi!

Sinds een paar maanden ben ik erg moe, vooral na school merk ik dat ik in de trein bijvoorbeeld in slaap kan vallen en vaak als ik dan even op bed ga liggen val ik ook in slaap…
Vorige week ben ik ook een dag thuis gebleven omdat ik niet kon slapen die nacht… Mijn moeder waardeerde dit niet…
Nu ben ik dinsdag naar een concert van 30 Seconds to Mars geweest en lag ik rond 12 uur in bed, woensdag ben ik naar cabaret geweest en lag ik ook pas rond 12 uur in bed. Nou werd ik gisteren wakker en voelde me totaal niet goed, ik voelde me licht in m’n hoofd, misselijk en nog moe… Na een soort van drama te hebben gemaakt mocht ik thuis blijven en belde me stage af… (m’n begeleidster belde later nog om te vragen wat er was, en die zei toen misschien is het iets lichamelijks!!!) die dag heb ik heeel veel geslapen en heb alleen een kop thee en custard, bouilion, siroop, avondeten op en verder niks… Ik had totaal geen behoefte aan iets te eten of drinken… Vandaag precies hetzelfde ik voel me misschien wel nog slapper… en strask met het nieuwe rooster wordt het alleen nog maar erger!

Weet iemand wat dit kan zijn? Of tips of ook zoiets gehad?
Ik vind het echt behoorlijk klote want mijn ouders denken dan dus dat ik niet naar school of stage wil…

Ga naar de dokter…

Misschien ziekte van Pfeiffer ofzo? Dat verklaart alleen niet de misselijkheid volgens mij. Maar idd, ga naar de dokter, dan weet je het zeker.

Eet je ook al die maanden slecht? Want het is niet meer dan normaal dat je je moe en slap voelt als je slecht eet. En hoe is je slaappatroon geweest de laatste maanden? Ik vind het persoonlijk wel normaal dat je moe bent na een dag stage. Het kan ook geestelijk zwaar zijn waardoor je sneller moe wordt.

De laatste maanden slaap ik tussen 10-11 uur 's avonds en mijn wekker gaat om 06:30 en ik kan er 's ochtends gewoon uitkomen. Maar mijn school is ook druk en veel, en ik heb ook nog buiten school twee afspraken die ik niet kan afzeggen. (Rijles en acupunctuur) Twee stagedagen, en na 1 stage dag ook nog werken op koopavond.

misschien ook gewoon je rust proberen te pakken? dus genoeg (maar niet teveel) slapen en goed en gezond eten. want van minder eten word je ook moe, en van moe zijn heb je minder zin om te eten, etc, etc.

maar vooral eerst even langs de huisarts :wink:

Misschien heb je bloedarmoede? Vitamine B12 tekort? Daardoor kun je je ook erg slap voelen. Voor de zekerheid kun je het best gewoon even naar de dokter gaan en bloed laten prikken.

Eet je wel genoeg?
Zo ja dan zou ik denken aan ijzertekort of iets dergelijks. Bloedprikken is dan de oplossing.