Slanker EN gezonder lichaam?

Heyhey,

Om even mijn verhaal kort te maken, ik heb voor ca. 1-1,5 jaar een eetstoornis gehad. Nu gaat het echter al steeds beter. Tijdens mijn eetstoornisperiode, ben ik bijna niks echt afgevallen. Ik had ook vreetbuien, dus het schommelde een beetje heen en weer tussen de 50-55 kg. Mijn lengte is 168.5 en ik moet van de kinderarts eigenlijk 57 kg wegen. Ik weeg nu meestal 53-54 kg en dat is opzich ook wel prima, maar daaronder moet het niet gaan dalen volgens haar. Nou wil ik ook niet echt meer afvallen, maar ik heb wel écht een buikje. Ik kan dit nog steeds niet uitstaan, ondanks mn smalle taille en redelijk slanke benen. Het ziet er totaal uit proporties uit, alhelemaal met mijn kleine cup A.

Ik weet dat je niet plaatselijk kan afvallen, maar heeft iemand misschien tips hoe ik wel op een goed gewicht kan blijven, maar wel vet verbrand en m’n buikje iets platter krijg?

Als jullie willen kan ik eventueel foto’s uploaden!

Alvast bedankt en groetjes,
Mij

Het is niet altijd zo dat je een buikje hebt en het door afvallen weg gaat. Het kan ook simpel door een verandering in voeding zijn zeker voor iemand die zo dun is als jou. Verder is het normaal dat je iets van buikvet hebt, of je moet het al helemaal trainen dat je echt alleen spiermassa bij je buik hebt.

Zout[/size]
Zout trekt vocht aan. Als je een erg zoutrijke voeding eet, zal je lichaam meer vocht vasthouden. Het loont dus de moeite tijdens het koken het gebruik van zout te beperken en bij het winkelen het zoutgehalte van producten te controleren.
Kauwgom
Als je kauwgom kauwt, slik je veel lucht in. Die lucht zal ook in je spijsverteringsstelsel terecht komen, wat een opgeblazen buikveroorzaakt.
Koolhydraten
Voedsel dat rijk is aan ‘slechte’ koolhydraten, zoals wit brood, pasta, enz. kan je best zoveel mogelijk vermijden. Glycogeen wordt in het lichaam samen met water opgeslagen, wat leidt tot een opgezwollen buik.
Vet
Dit spreekt misschien voor zich, maar vette producten als frieten of chipszullen je buik erg opblazen. Deze vetten maken je niet alleen dikker, maar verteren ook moeilijker.
Bruisende dranken
Ook het koolzuur in bruisende drankjes kan een opgeblazen gevoel veroorzaken.
Pikant eten
Pikante voeding stimuleert de productie van maagzuren. Dat zal het spijsverteringsstelsel irriteren en je buik dikker doen lijken.

12 krachtproducten
Volgens het wasborddieet zijn de volgende voedingsmiddelen ideaal voor mannen [lijkt me dan ook voor vrouwen] die een strakke buik willen:

1. Amandelen en andere noten
  2. Bonen (alle soorten)
  3. Groene bladgroenten, bijvoorbeeld spinazie
  4. Vetvrije zuivelproducten: magere of halfvolle melk, magere yoghurt, kaas en cottage cheese
  5. Havermout
  6. Eieren
  7. Mager vlees: kalkoen, kip, mager rundsvlees, vis
  8. Pindakaas
  9. Olijfolie
  10. Volkorenproducten
  11. Eiwitpoeder
  12. Frambozen en andere bessen

Dat buikje waar je het over hebt kan een symptoon van ondervoeding zijn. Dat verdwijnt mogelijk zodra je op goed gewicht zit. Dat heeft dus helemaal niks met ‘vet’ te maken.

Het beste advies is het standaard algemeen bekende advies. Regelmatig bewegen en gezond en gevarieerd eten. Er zijn topics op GS waar je misschien wel terecht kan bij Food & Sport, waar meiden elkaar helpen.
Maar ga niet afvallen. Dat is bij jou absoluut niet de bedoeling.

Succes =)

Hey @DennaMichelle en @Silverbleed,

Heel erg bedankt voor het advies! Ik zal even wat meer gaan opletten op dingen die mn buik laat opzetten, ik heb namelijk ook best wel vaak last van gerommel in mn buik en soms daarbij ook winderigheid.
Het zou misschien ook kunnen dat het inderdaad komt door ondervoeding, ook al heb ik zelf nog steeds niet echt het idee dat het lichamelijk zo slecht met me gaat. De kinderarts had vooral kritiek op mn lage bloeddruk (onderdruk van 53) en lage lichaamstemperatuur (35.5 - 36 graden).

Nogmaals heel veel dank!
Groetjes,
Mij

Een klein buikje is ook een vrouwelijke vorm btw :stuck_out_tongue: Niet meest geliefde, maar het is er toch 1. Iedereen heeft het (van vrouwen :’)) Ten minsten wel in mijn omgeving.

Klopt wel ja, maar het lijkt nu vaak echt of ik toch redelijk ‘chubby’ ben, in ieder geval bij mijn buik en heupen, wat bij mij weer heel erg de ‘niet eten’ en ‘het moet er weer uit’ gedachtes oproepen. M’n vriend vind het ook vooral een lief buikje en vind dat 'ie niet weg mag haha, maar daar ben ik het niet mee eens :slightly_smiling_face:

Het is heel simpel: verbrand meer calorieën dan je binnen krijgt en je zult afvallen. Dat kun je doen door per dag 1500 calorieën te eten + extra te verbranden door te sporten.

Afvallen is niet makkelijk als je bedenkt dat een kilo vet 7000 calorieën bevat. Maar door gezond te eten en te sporten kun je makkelijk een kilo per week kwijtraken. Want elk pondje gaat door het mondje!

Om mijn buikje weg te krijgen doe ik elk avond buikspieroefeningen! Ik merk echt verschil. Op internet kun je heel veel verschillende manieren vinden :slightly_smiling_face: Succes meid X

Moet je eens kijken bij Blogilates. Die heeft filmpjes om die muffintop (zo noemen ze het daar) weg te werken zoveel mogelijk.