Slank vs Stevig

Vriendin en ik zeggen altijd maar zo: It’s all in the head!

Ik ben trouwens wel blij dat er zoveel variatie… stel je toch even voor dat iedereen hetzelfde was. Regelrechte horror als je het mij vraagt!

Deze discussie zal altijd blijven zolang er slanke en stevige mensen zijn.

Het maakt inderdaad helemaal niks uit, slank of stevig. Ik vind het ook beiden even mooi, toevallig zag ik vandaag een meisje die wat steviger was en toen dacht ik bij mezelf: Wat een perfect figuur. Terwijl ik dat vorige week ook nog dacht bij een heel slank meisje. Iedereen is anders, en dat is maar goed ook. Alleen als het ongezond dik/dun is vind ik het een ander verhaal, maar sommige meisjes komen nu eenmaal sneller aan dan andere meisjes. na de feestdagen was ik alweer 3 kilo gegroeid, nu let ik even weer op wat ik eet en dan is het er ook zomaar weer af. Andere meisjes komen totaal niet aan, terwijl die er misschien graag 3 kilo’tjes bij willen hebben.

Ik vind gewoon dat je blij moet zijn met wie je bent, jezelf leren accepteren. Want als we allemaal gelijk waren was de wereld ook maar saai geweest.

Maakt niet uit of het over slank of stevig gaat, ik vind het gewoon be-la-che-lijk dat, zogauw er ergens een opmerking wordt gemaakt ‘Ik ben dun’ komt de tegenopmerking ‘Beter dun dan zo vreselijk dik.’ Zogauw de opmerking ‘Ik ben te dik’ wordt gemaakt komt de tegenopmerking ‘Beter dik dan zo’n graatmagere plank.’

Conclusie: Het is toch nooit goed, en iedereen kraakt elkaar af om zichzelf beter te voelen.

Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Ongeacht dik dun slank of juist vol. Alles heeft immers zo zijn charmes. Zelf ben ik ook stevig maar zoals mijn oma dat zegt: Een gezonde hollandse meid.

Er zijn al 100 topics hiervan, en ik ben het met je eens behalve dan dat er gezegd wordt: ‘Ik vind stevig mooi zolang het gezond is’. Er zijn mensen die door ziektes heel erg aankomen of weet ik veel wat, die zijn ook gewoon mooi. Daarnaast is superdun ook niet gezond, maar durf daar eens wat van te zeggen want dan is het: Daar kan ze vast niets aan doen…! :’)

Dun en stevig zijn allebei mooi, het zijn de grenzen die ik persoonlijk wat minder mooi vind: extreem dun of overgewicht. Het slaat inderdaad nergens op dat bij artikelen over wat vollere vrouwen slanke vrouwen af worden gekraakt. Zolang je figuur gezond is, is het mooi en daarnaast is het gewoon een kwestie van smaak. De een houdt van stevig, de ander van slank en natuurlijk zit het gros van de mensen daar ergens tussenin. Iedereen is mooi zoals hij of zij is.

Zolang je nog een gezond bmi hebt vind ik het goed. En als ik echt eerlijk moet zijn, vind ik slank mooier.