De laatste weken valt het me steeds meer en meer op dat er aandacht komt voor volle modellen. Hier op gs, in tijdschriften etc.
Ik kan dit enkel maar aanmoedigen, maar zoals bij bijna alles zit hier ook een negatief kantje aan. Bij 3/4 van zo’n artikels,… worden de magere/slanke meiden en vrouwen in een negatief daglicht gezet. Het gaat dan om opmerkingen zoals: “Het zijn geen ‘echte’ vrouwen.” “Mannen vallen niet op ‘planken’.” “Dat magere/slanke meisjes anorexia hebben” etc.
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Ja ik ben zelf slank, maar ik ben dit van nature zoals vele andere meisjes. Slank is niet hetzelfde als ongezond, net zoals stevig dat niet is. IEDEREEN heeft andere genen, andere lichaamsbouw, andere invloeden van buitenaf. Wat is het probleem zolang je gezond bent?
Ik heb niets tegen stevige meiden net zoals ik niets heb tegen slanke meiden.
Maar ik snap niet waarom het altijd tegen elkaar op moet geplaatst worden in plaats van naast elkaar. Uiteindelijk zijn we toch allemaal van het vrouwelijke geslacht?
Dit is niet bedoelt om stevige of slanke meiden in een negatief daglicht te plaatsen, maar wel om elkaar als gelijke te behandelen. Het ene is NIET beter dan het andere.