Slank vs Stevig

De laatste weken valt het me steeds meer en meer op dat er aandacht komt voor volle modellen. Hier op gs, in tijdschriften etc.
Ik kan dit enkel maar aanmoedigen, maar zoals bij bijna alles zit hier ook een negatief kantje aan. Bij 3/4 van zo’n artikels,… worden de magere/slanke meiden en vrouwen in een negatief daglicht gezet. Het gaat dan om opmerkingen zoals: “Het zijn geen ‘echte’ vrouwen.” “Mannen vallen niet op ‘planken’.” “Dat magere/slanke meisjes anorexia hebben” etc.
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Ja ik ben zelf slank, maar ik ben dit van nature zoals vele andere meisjes. Slank is niet hetzelfde als ongezond, net zoals stevig dat niet is. IEDEREEN heeft andere genen, andere lichaamsbouw, andere invloeden van buitenaf. Wat is het probleem zolang je gezond bent?
Ik heb niets tegen stevige meiden net zoals ik niets heb tegen slanke meiden.
Maar ik snap niet waarom het altijd tegen elkaar op moet geplaatst worden in plaats van naast elkaar. Uiteindelijk zijn we toch allemaal van het vrouwelijke geslacht?

Dit is niet bedoelt om stevige of slanke meiden in een negatief daglicht te plaatsen, maar wel om elkaar als gelijke te behandelen. Het ene is NIET beter dan het andere.

Ik snap je punt hoor, vanwege gezondheidsproblemen ben ik ook tot slank afgevallen. Mijn vriendje vindt mijn lichaam prima, met nodige rondingen.
En ja, nu pas ik idd sneller wat meer kleren en voel ik me zekerder.

Maar! Een grote maar!
Stevige meiden die er werkelijk niets aan kunnen doen, dus een stevige bouw hebben. Dat kan ik aanmoedigen.
Meiden/vrouwen die niet sporten, vet eten en daardoor een buikje ontwikkelen en of gewoon moddervet daardoor worden, heb ik geen medelij mee.
Maar goed, dan wijk ik wel van het ‘stevige’ af.

Wel dit is ook wat ik bedoel. Zolang het gezond blijft, wat is het probleem? We’re all the same

Ik vind de slanke modellen ook heel mooi, ik moet toegeven soms denk ik ook, hier mag wel ietsje meer vlees op. Maar, ik vind dat hun er zeker ook moeten zijn, er zijn niet alleen maar ‘dikkere’ meiden die niet weten wat ze kunnen combineren. Maar ook de ‘magere’ meiden, daar vind je vaker ook niets voor! Dus ik vind dat ze er allebei moeten en horen te zijn! Ze geven iedereen weer een andere stimulans!

Als zoiets in een artikel staat, neem ik het sowieso al niet meer serieus. Leuk dat nu ook vollere dames model kunnen zijn, maar dan hoef je nog niet magere en slanke dames te gaan afkraken.

Yep, snap ik.
Maar het is de maatschappij die het allemaal verstoord.
Kijk in een willekeurige etalage en je ziet alleen slanke poppen.
Zelfs in winkels die officieel voor grote maten zijn.
En alle programma’s op tv over afvallen. Wil de maatschappij dat? Of de vrouw zelf?
Er zijn genoeg vrouwen die blij zijn met hun lichaam en wat kilo’s meer. Als het idd gezond is.
Maar dan nog, dun zijn is ook niet je-van-het. Ik persoonlijk zit dan wel lekkerder in mijn vel als mijn buik strak ik en ik geen hangbillen heb.
Terwijl ik geen drol om modellen geef.

Mensen gaan er gewoon van uit dat iedereen zo slank mogelijk wil zijn door onze zieke maatschappij die alleen maar slanke vrouwen laten zien.
Maar wat mensen dan vaak vergeten is dat niet iedereen het leuk vindt om hartstikke slank te zijn.
Het is gewoon andere afkraken om je zelf beter te voelen.

Het is niet de bedoeling om een discussie uit te lokken. Of toch niet op een manier waarbij het ene ‘beter’ zou zijn dan het andere.

Ik weet dat je het goed bedoelt maar dit is weer zo’n topic dat discussies uitlokt

Daar is een forum toch voor?
Zonder bitchy te doen?

Ja klopt maar toch gebeurd het heel vaak

Kritiek zal er altijd zijn. Slanke modellen worden dun genoemd en krijgen de stempel anorexia en vaak krijgen volle modellen de stempel dik. Het is niet eerlijk, nee. Er zijn mensen die hier een uitgesproken mening over hebben en die niet voor zichzelf houden en dus nogal hard overkomen. Maar ja, zo word dit beeld nu eenmaal geschept door (o.a) de media en mensen volgen het nou eenmaal… Met als gevolg dat dit een eindeloze discussie blijft. Dunne modellen waren eerst goed en dikke modellen waren vies, nu schuift het beeld meer naar gezond slank en volslank en is er meer (harde!) kritiek op de dunne modellen (zo werkt het blijkbaar).

Jou vraag (en post) is meer een bevestiging van wat wij waarschijnlijk (of in ieder geval de meeste) ook vinden.

Ik ben het helemaal met de TS eens!!

Ik snap al die ophef erom niet zo hoor, vind het allemaal maar een beetje onzin. Je gaat je toch zeker niet drukmaken of mannen wel vallen op jouw slanke lichaam nu er meer aandacht is voor vollere modellen? Ik vind dit écht hele grote onzin. Alles in die artikelen wordt altijd overdreven naar voren gebracht en 't is echt niet zo dat alle mannen onder de mannen vallen die in het tijdschrift staan. Jij valt toch ook echt niet op hetzelfde type man als ieder ander meisje in de wereld. Iedereen heeft een eigen smaak. Ik zou me er absoluut niet druk om maken.

Ik snap je punt wel hoor, alsof alles een wedstrijdje moet zijn.
Maar: life is easy, we make it complicated.

Hokjes bestaan nu eenmaal. En zullen er altijd blijven. Ga maar eens naar het buitenland, dan zijn die hokjes ineens heel anders. In een aantal landen kun je geen man vinden als je niet onder de term ‘mollig’ of ‘dik’ valt. Dan zou bijna elk meisje in dit land zonder vriendje zitten. Wij maken die hokjes zelf. De reclamewereld speelt er alleen maar op in.

(Ik vind het ook niet leuk hoor, daar niet van. Maar ik ga me er niet meer mee bezig houden, daar schiet ik toch niks mee op)

Ik ben het ook helemaal met de ts eens. En deze quote vind ik echt belachelijk: Real men go for curves, only dogs like bones…

^Haha ja dat is ook het stomme. want dan doe je precies hetzelfde als wanneer je dikke mensen uitscheldt, of zegt dat dat lelijk is.
Maargoed; mensen blijven vaak kortzichtig en idd hokjesdenkers. dat verander je niet, helaas.
De samenleving is gewoon hard en kortzichtig geworden. maar als je je eigen beauty ziet, komt het wel goed (:

Ik ben het helemaal met de TS eens, ik word echt moe van de discussie over wat mooier is, als er een inspiratie topic voor mensen met een maatje meer is, worden er altijd opmerkingen geplaatst als ‘iell, dat vet is echt lelijk’, waarop er weer wordt gereageerd met ‘nou liever dit dan een plank zonder vormen’. En dan denk ik, waarom moet iedereen elkaar toch zo afkraken? Elk lichaam is toch op zijn eigen manier mooi? En zolang je er zelf tevreden mee bent, wie is dan iemand anders om het af te kraken? Dat snap ik echt niet, anderen afkraken om jezelf mooier of beter te laten voelen, iedereen is gewoon anders, er is geen goed of slecht.

En tuurlijk, ik heb ook wel eens dat als ik iemand voorbij zie lopen dat ik denk ‘goh, zij is wel heel erg dun/dik’. Maar dan ga ik toch ook niet naar die persoon toe om te zeggen wat ik van haar vind? Je kunt je mening ook gewoon voor je houden.

ik snap ook niet waarom er altijd zo’n rivaliteit is tussen slank en stevig. Zo worden stevige vrouwen vaak erg onzeker door de slanke vrouwen, maar dat is geen reden om negatief te zijn over slanke vrouwen! Wel vind ik dat de modellenwereld te veel om dit slanke geeft. Stevige vrouwen, of zelfs vrouwen met maatje 36/38 (wat NIET stevig is maar gewoon slank) zouden ook welkom moeten zijn in dit wereldje. Het onderscheid wat er gemaakt wordt is veel te groot.