Slank het Schooljaar In

Heeyy, ik ga over 28 dagen naar de 1eerste :upside_down_face:, maar ik wil t jaar natuurlijk slank beginnen, ik wil graag gezond in 28 dagen 5 kilo afvallen, iemand tips?

5 kilo in 28 dagen is veel. En aangezien je nog erg jong bent zou ik niet gaan afvallen. Tenzij je overgewicht hebt, maar daar ga ik niet van uit.

Je kan proberen strakker te worden door middel van buikspieroefeningen etc.

Ik zou niet gaan voor x kg’s in x dagen maar gewoon zoals hierboven zegt gezond (niet te weinig!) eten en elke dag 30-60 minuten sporten! Niet elke dag je kapot zweten, al is het wandelen of yoga. Van opbouwing van spieren kom je miss wel wat aan, maar zul je er slanker en strakker uitzien.
Succes!

Op een gezonde manier 5 kilo afvallen in 28 dagen is NIET gezond. Probeer ten eerste je eetpatroon gezonder te maken door volkoren producten, genoeg fruit en groente, genoeg eiwitten van vlees, vis, eieren en gezonde vetten uit avocado’s, noten, vette vis zoals zalm en zaden. Daarnaast niet te veel fastfood, suiker en chipjes. Af en toe mag natuurlijk best! Probeer ook elke dag een halfuurtje te wandelen, skeeleren, fietsen of zwemmen. Daarnaast kun je ook aan krachttraining gaan doen, hierdoor zul je vet verliezen maar spieren opbouwen waardoor je slanker wordt maar wel ietsje zwaarder kan worden (spieren wegen immers meer). Ook genoeg slapen, veel water drinken en ONTSPANNING! :wink:

Heel erg bedankt allemaal zoals er word gezegd ik wil eerder afslanken want ik ben niet dik ik wil eigelijk meer een bikini body

^ Dan kun je beter wat gezonder eten en beginnen met sporten. Als je wat meer spieren krijgt dan krijg je dat vanzelf namelijk. In ieder geval niet minder eten. :slightly_smiling_face: Zorg in ieder geval dat je dit eet:

Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]
Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]
Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]
Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]

Niet stom bedoeld trouwens maar hoezo ben je al bezig met een bikini-body? Toen ik in groep 8 zat dacht ik volgens mij alleen aan school en buitenspelen met vrienden, maar misschien ben ik gewoon oud.

Ik wil eigelijk voorkomen dat ik gepest word ik denk niet dat t gaat gebeuren want ik was altiijd t ‘‘populaire meisje’’ om t zomaar te zeggen

Maarja nieuwe school hea!

Heb je echt overgewicht? Verder denk ik niet dat afvallen super veel helpt hoor… als mensen je willen pesten dan zoeken ze vast wel een reden. Maar goed, als je op je oude school populair was dan ben je vast goed in vrienden maken en dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. :slightly_smiling_face:
Ken je helemaal niemand op je nieuwe school?

Maak je daar niet zo druk om joh! Als je gewoon je zelf blijft en wat zelfvertrouwen hebt zul je niet zo heel snel gepest worden.

nou ik ben best slank en ook lang dusja, n ik ken heel veel mensen van die school me broer zit der nu in de 3de en me zus is pas geslaagd met havo, maar ik vind t allemaal ook spannend

Godsamme, waar gaat het heen als kinderen van 12/13 zich druk maken over of ze wel een ‘bikini body’ hebben. Lijkt me sterk dat je op die leeftijd een Victoria’s Secret lichaam hebt, of de puberteit komt tegenwoordig een paar jaar eerder inzetten.

Gewoon jezelf blijven, en lekker nieuwe vrienden maken in je klas. En je vooral niet druk maken over of je wel leuk/knap/dun genoeg bent, dan straal je alleen maar onzekerheid uit en dát is vaak de aanleiding tot pesten.

Kon het niet beter verwoorden.

Amen

Ik ben in 9 dagen tijd 3 kg afgevallen door gezond te eten en te sporten, dit resultaat kun je wel enkel boeken als je hiervoor heel erg ongezond eet en overgewicht hebt. Het is gezond mogelijk.

Ontbijt met Brinta of havermout i.p.v. boterhammen. Pas op: eet een volkoren boterham per dag. Neem ook een stuk fruit, voorkeur banaan.
Neem 2 tot 3 uur later dan je ontbijt een tussendoortje zoals fruit of een graanreep.
Neem 2 tot 3 uur later dan je tussendoortje je lunch, neem hiervoor verse groenten, 75 gram vis/vlees/20+kaas en een knackebrot of cracker.
Het volgende tussendoortje (weer 2 tot 3 uur later) is weer een stuk fruit of een graanreep (wel maar een reep per dag)
Het diner bestaat uit 75 tot 125 gram vlees, veel groenten en 1 aardappel.
En 'savonds kun je nog een tussendoortje pakken (2 uur later dan je avondeten) zoals ongezouten pinda’s of rozijntjes.

Zo val ik heel veel af, maar ik sport hier ook 3 x per week anderhalf uur bij én ik ben 30 kg te zwaar dus het vliegt er sowieso af én ik at eerst extreem ongezond (geen groenten, voornamelijk speklappen en brood en eieren)

edit: maar wat iedereen hierboven al zegt, op deze jonge leeftijd hoef je nog niet af te vallen, wat ik hierboven heb beschreven is gezond eten met voldoende kcal en is geen dieet, als je al gezond at zul je hiermee weinig afvallen.

dit ja

Ik was dunner dan iedereen en ben altijd gepest.
Of je gepest word heeft niks te maken met je gewicht, maar met jouw zelfvertrouwen.

Als jij onzeker bent straal je dat uit, laat andermans mening links liggen.

Niemand kan bepalen wie je bent behalve jijzelf.