Hoi hoi meiden!
Wij (een groep meiden) hebben kaartjes gehaald voor SLAM FM Koningsdag 2016 in Alkmaar. Dit is voor ons allemaal de eerste keer dus we vroegen ons af hoe het is (of het leuk is, misschien nog handige tips etc.)? De meeste van ons zijn 16/17 op 1tje na, die is 15 (ziet er voor de rest niet jong uit of iets in die richting)… Controleren ze echt iedereen/streng? Of met geleende ID’s van 18+? Ik las dat ze met speciale bandjes werkte van wel/geen alcohol! Ik weet dat het niks voor niks een 16+ festival is maar graag geen reacties van ‘wacht gewoon tot ze oud genoeg is’ enzovoort!
Alvast bedankt allemaal XX
Ik ben een jaar of 3 (?) geleden naar de eerste editie geweest. Toen was het erg streng ja qua controle op leeftijd en ook bij het fouilleren bij de ingang (geen drinken, deobussen, paraplu’s etc, the usual).
Sowieso niet met geleende id’s werken. Dan doe je aan fraude en als je daarmee gepakt wordt, kun je goed in de shit komen te zitten. Dus ja, wacht gewoon tot ze oud genoeg is. Jammer, maar ze kan niet mee. Het is aan jullie als vrienden wat je daarmee doet
Op zulke feesten controleren ze vaak, maar niet altijd. Ik zou zelf het risico niet nemen, dan is de teleurstelling voor die vriendin 10x groter en moet ze nog alleen naar huis ook.
het is er heeel leuk heb ik gehoord! je kunt risico nemen maar toch zou ik op zo’n evenement het niet doen
Is dat 18+? Ik ben er ooit geweest, op museumplein, weet niet of dat hetzelfde is haha
Maar toen vond ik het niet geweldig omdat het publiek heel jong was, voor jullie maakt dat dan niet uit.
Ik ga dit jaar ook met een groep meiden van tussen de 15 en 17 jaar oud. Sinds de leeftijdsgrens 16 is ben ik zelf niet meer geweest maar vriendinnen van mij wel. De meeste van hun waren toen 15 en iedereen kwam binnen. Sommige zelfs met hun eigen ID ! Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben en als het niet lukt volgend jaar proberen ?
Ik zou als ik haar was lekker een jaartje wachten. Bij SLAM wordt je bij binnenkomst gefouilleerd en wordt er in je tas gekeken. Ik zou de gok met geleende ID’s niet wagen. Je krijgt inderdaad een rood of groen bandje, wat aangeeft of je oud genoeg bent om drank te kopen.
ik ben de 1e editie daar geweest, woon er praktisch naast.
ik heb niet veel gemerkt van strenge controles.
Voor jullie leeftijd is het zeker heel leuk om te gaan, ik voel me er zwaar te oud voor. er word goeie muziek gedraaid, terrein is groot & genoeg eet en drink tentjes ect.
Als ze niet oud genoeg is moet ze gewoon wachten, klaar. Sowieso is het altijd zwaar irritant als minderjarigen/<16-jarigen toch festivals ed binnen proberen te dringen.
3 jaar geleden was er nog geen leeftijd aan verbonden dus vind het raar dat je het hebt over dat er toen strenge controle op leeftijd was ?