Slam FM Koningsdag

Hoi allemaal,

Dit jaar is er natuurlijk weer Koningsdag, al mijn vriendinnen zijn 16 en gaan naar Slam FM omdat we daar eigenlijk bijna naast wonen… Ik ben echter nog 15 op die dag, vlak erna wordt ik 16 (nog geen maand later).
Ik wil natuurlijk graag mee (ik wilde al 3 jaar geleden, en ieder jaar zit ik weer op de bank te kijken op tv), maar ik ben natuurlijk geen 16. Nu heb ik aan meerdere mensen gevraagd hoe ze je leeftijd checken, en bij iedereen waren er wel een paar mensen in de groep die ook nog 15 waren en gewoon naar binnen konden met fake id kaarten of een id van iemand anders.
Ik weet nog niet of ik de gok ga nemen om het te proberen (vanwege de straf die je kan krijgen), maar omdat ik anders alleen ben met Koningsdag vind ik het wel oke om te proberen. Hebben jullie advies? Ik snap dat de meeste van jullie makkelijk zullen zeggen “je bent geen 16, pech.”, maar verplaats je op zn minst even in mijn situatie, want ik denk dat jullie dat dan niet zo makkelijk kunnen zeggen. Niemand vind het leuk om al je vriendinnen plezier te zien maken en jij niet, toch?

Groetjes

Dit is niet zo verantwoord om te zeggen, maar mijn 15-jarige-ik zou gewoon zijn gegaan.