Slagharen kaartjes voor 2,50

Onlangs is er een foutje ontstaan op een website van het attractiepark Slagharen. Hierdoor kon je voor 3 euro of 2.50 een kaartje voor het park kopen. De kortingscodes zijn massaal gedeeld en en is dan ook massaal besteld.

Slagharen heeft natuurlijk zo snel mogelijk proberen te zorgen dat de actiecode onbruikbaar was maar dit lukte ze niet voordat half Nederland al kaartjes had besteld. Slagharen heeft al laten weten dat zij niet weten of ze dit seizoen door zullen komen op deze manier en er gaan speculaties over een faillissement en verhoging van de eet en drink prijzen van het park.

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat mensen dit doen en zo massaal delen. Natuurlijk maak ik zelf ook wel eens gebruik van een kortingscode en ga ik ook graag goedkoop naar een pretpark maar niet als dit betekend dat het park er hoogstwaarschijnlijk aan ten onder gaat. Op Facebook zag ik een reactie als ‘Zo kunnen de arme gezinnen in Nederland tenminste ook eens naar een pretpark’ en ‘Ze zijn veel te duur, ik vind het goed als ze failliet gaan, dan komt er lekker een beter pretpark.’

Wat vinden jullie hiervan?

begrijpelijk opzich maar als ik slagharen was zou ik gewoon al het geld terugstorten en de kaartjes ongeldig maken.

Pretparken zijn idd duur. Maar echt achterlijk dat er dan mensen zijn die dan op de manier gaan reageren zoals ik in het bericht zie staan. Sommige dingen zijn nou eenmaal duur en ja niet iedereen kan dat dan betalen. Maar wat geeft je dan opeens wel het recht om misbruik te gaan maken van acties en eigenlijk ‘fraude’ te plegen? Ik hou ook van dure auto’s en vakanties, maar kan ze niet betalen omdat ik niet veel geld heb. Mag ik dan ook ‘fraude’ plegen om goedkoop aan die dingen te komen?

‘Dan komt er lekker een beter pretpark’

Nee denk het niet he vriend :’) Want daar is dus geen geld voor.

Dit inderdaad. En zal namelijk ongetwijfeld een voorwaarde zijn waarin staat dat de kaartjes ongeldig gemaakt kunnen worden, of dat getoonde prijzen onder voorbehoud zijn, etc

Al vraag ik me met dit soort dingen altijd af of het niet gewoon een publiciteitsstunt is.

Dat mag niet zomaar.

het zou wel leuker zijn als er een beter pretpark kwam want slagharen is kut
maar ja
is natuurlijk ook wel een beetje hun eigen schuld

Vind het inderdaad ook een beetje apart dat ze de kaartjes dan niet ongeldig maken… Als ze denken dat ze er failliet aan gaan…

En als er duidelijk is dat er een misverstand is ook.

Ik heb 2 kaartjes eerlijkngekocht, gelukkig

Er is geen enkele sprake van faillissement daar hoor :wink: Anders had het personeel het ook wel geweten :wink: (die ik ken die daar ook werken)

typische gedrag :slightly_smiling_face: niets meer,

wie zou niet op een ‘probleem’ gebruik van maken, zolang je er voordeel aan hebt; wooohoo!

t’is stom dat men zo denkt maar we zijn eenmaal egoistisch. als we een prijs zien dat te goed is om waar te zijn, willen we dat ook ipv het gesprekje ‘ja sorry, de prijs is wel 30 euro ipv 3’
da’s balen ookal weet je heel goed dat het juist is enz.

Ik zou niet met kortingscodes die niet voor mij bedoeld zijn gaan lopen klooien hoor. Dan weet je gewoon dat je niet goed bezig bent en dat er gedoe van gaat komen.

Jij misschien niet maar wie gebruikte er (toen ze nog bestonden) geen H&M kortingscodes uit dat topic? Ik wel hoor…

Nee niet per se. Ze kunnen er vast wel onderuit komen op de een of andere manier maar dat je failliet gaat is geen reden om je afspraken niet na te komen. Hoe lullig dat ook is.

En daarna vreemd opkijken dat het account geblokkeerd wordt… Veel mensen denken van te voren gewoon niet na.

slagharen heeft dit nu ook op de site staan :

http://slagharen.com/wp-content/uploads/2011/03/melding2.png

Triest zeg, menselijke fout.
Hopelijk dat ze dit kunnen omzeilen, en de problemen klein kunnen houden!

Als ik me goed herinner was er een tijdje terug iets vergelijkbaars bij Bol.com (met die hoofdtelefoon), maar hadden mensen toen ook niet hun geld terug gekregen en geen product ontvangen?

Ik zou niet begrijpen waarom het nu niet zou kunnen, zeker als het ervoor zou zorgen dat het pretpark failliet zou kunnen gaan.

Dat eerste klopt, omdat de prijs onjuist was (ook te laag ofzo). Bij een overeenkomst is er sprake van een vertrouwensbeginsel, dus je moet er op kunnen vertrouwen dat de informatie van de tegenpartij overeenkomt met wat hij wil (in dit geval dat de vermelde prijs juist is). Als deze prijs echt super laag is in verhouding tot de normale prijs, dan mag je er dus eigenlijk van uitgaan dat de prijs op de site (2.50-3 euro) niet klopt. Hierdoor kan de overeenkomst eventueel worden vernietigd.

Kan Slagharen de bonnen niet omzetten naar ‘kortingen’? Dat de mensen die de kaartjes kochten bij de ingang alsnog wat moeten betalen maar niet zo veel, €15 ofzo? Of inderdaad geld terug storten en kaartjes terug vorderen

.