wow veel reacties! ik ga proberen op iedereen even kort te reageren:
Anna: Ik maakte vorig jaar veel planningen, maar ik hield me er vervolgens amper aan. Ik vond andere dingen een stuk interessanter (fb, girlscene, tv, etc). Daardoor deed ik meestal even snel wat 's avonds of ik schreef het over uit de klassenwhatsapp.
Happiness: Dank je voor de tips! Ik ga mijn best doen!
xBrownEyez: Wat is beter, examenbundel of samengevat? En wat de planning betreft, idd er aan gaan houden 
Aquamenti: Hihi je hebt eigenlijk wel gelijk hoor, maar ik vind het toch zo moeilijk. Ik wilde afgelopen jaar ook al meer mn best gaan doen. Dat is de eerste 8 weken gelukt en de laatste 4 weken. (maar dat was meer omdat ik over wilde naar 5H
)
Buongiorno.: Dank je wel voor je tips en volgend jaar ook veel succes! Pak het in je vooreindexamenjaar beter aan als ik heb gedaan 
Blubber: Dat is best slim, een vaste huiswerktijd. Gaat misschien wel lastig omdat ik buiten school ook nog wel wat hobby’s heb, maar dat moet gewoon slim plannen worden!
xXMoonBunnyXx: Plannen, is al vaker gezegd maar idd wel een dingetje waaraan ik moet gaan werken! Ik doe profiel EM/CM (economie, geschiedenis, wis A, Frans en Duits en natuurlijk de verplichte shit)
Iedereen: nogmaals hartelijk bedankt maar hebben jullie nog inhoudelijk tips voor het huiswerk maken? Hoe lang achter elkaar enzo? En voor overhoren? Hoe kun je het beste jezelf overhoren? (Okee, ik lijk nu net iemand die nu naar de eerste gaat maar okee…
)