Slaapverlamming.

Hallo meisjes! Ik heb de laatste tijd zoveel gehoord over slaapverlamming: dan ben je zeg maar wakker in je slaap, maar je kunt niet bewegen (al je spieren, behalve je hart en oogspieren, zijn verlamd). Ik heb op internet gelezen dat ongeveer 20% van de mensen dit heeft (gehad). Eigenlijk niet zo’n interessant onderwerp, tot ik kreeg horen dat mensen die dit hebben vaak ook ‘demonen’,geesten etc. zien tijdens deze fase. In Amerika noemen ze dit geloof ik ‘The Old Hag’ (een oude heks of zo zit OP ze terwijl ze verlamd zijn) etc. Supereng dus.

Op Wikipedia las ik dat mensen die dit gehad hebben, beweren dit allemaal gezien/gehoord te hebben tijdens zo’n slaapverlamming:

"Gevoelsmatig:
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst

Auditief:
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam

Tactiel:
Gevoel van aanraking

Visueel:
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt. "

Ik heb het (nog) nooit gehad, maar ik vraag mij af, hebben jullie er last van? En hoelang duurt dit dan? Geloven jullie dat dit iets paranormaals is of niet?

Nooit gehad, maar ik vind het echt onzin

Bullshit.
Dat zit in die mensen hun hoofd,
dat is niet echt.

Nooit gehad, nooit van gehoord, zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.

Ik ben het denk ik met je eens. Ik denk niet dat er ook WERKELIJK geesten/demonen/heksen dan spelletjes met je spelen of zo. Maar alsnog, het is toch ook super eng om je zoiets te verbeelden?

Ik zag dit ooit op tv in een programma over een of andere inheemse cultuur. Dat die nooit op hun buik sliepen omdat er anders een of andere kwaadaardige godin ofzo op hun buik ging zitten. Is me altijd bijgebleven. xD Verder ben ik hier redelijk nuchter over, ik bedoel, ik heb ook weleens insecten boven mijn hoofd gezien toen ik net wakker werd. Kan gewoon een of andere rare fase zijn waarin je je dingen verbeeld.

Dan is het toch juist logischer dat ze nooit op hun rug slapen?

Nee, want als je op je buik ligt kan daar niemand op gaan zitten.

Ja dat is wat ik zeg. Het meisje boven mij zei dat ze nooit op hun buik sliepen omdat er dan een geest op kon zitten, maar dat klopt dus niet want als je op je buik slaapt dán kan er juist niemand op zitten.

nop, wel eens een documentaire gezien van mensen die beweren dat ze meegenomen zijn door aliens enzo xD blijkt dus dat ze slaapverlamming hadden…

-

Ik denk dat het niet helemaal onzin is. Ja, ik geloof niet in geesten en demonen enzo, maar ik denk dat al die inbeeldingenhallucinaties zijn, wat je soms hebt als je ziek bent. Miss is het zoiets?

Ik dacht dat er rug stondx]]]

Je kan toch gewoon op iemand zitten, maakt niet uit hoe iemand ligt?
Op moet het persé op de buik?

ben nu ook wel nieuwsgierig.

Up.

OH MYN GOD DAT IK HEB ZO VAAK GEHAD HE!

dan zie ik een heel eng iets op me afkomen!!
ik kan me niet bewegen!
alleen kijken knipperen en ik voel mijn hart keihard te keer gaan.
ik probeer dan echt weg te komen, want het lijkt echt of er iets in me wilt komen!
omg zoooo creepy!! :o:O

De hallucinaties die tijdens slaapverlamming kunnen optreden, komen vaak zeer realistisch over. Mensen die geen kennis hebben over deze slaapstoornis, kunnen denken dat ze een paranormale ervaring gehad hebben. Om die reden zou slaapverlamming een verklaring kunnen zijn voor verschillende paranormale fenomenen, zoals uittredingen en de zogenaamde “alien abductions” in Amerika.

Ik geloof best dat het bestaat, de slaapverlamming. Maar dat is geen rede om te denken dat het iets met het paranormale te maken heeft ofzo.
Het is normaal dat tijdens je REM slaap je spieren “verlamt” zijn, en mensen die deze slaapverlamming ervaren hebben dit vaak net voor of net na het wakker worden. Er is gewoon een logische verklaring voor alleen weten we die nog niet precies. Niks geesten of what ever

:expressionless: kwist niet dat het een naam had, ik heb dit namelijk soms als ik slaap en dan wordt ik zeg maar wakker wil ik bewegen maar kan ik niet bewegen of myn ogen opendoen. kd8 dat ik de enige was met die probleem, maar over dat paranormale gedoe is fake tsja kweenie kmaak geen rare dingen mee op dat moment.

Wow… dit is dus precies waar ik sinds een maand last van heb! Het is een beetje nachtmerrieachtig en het lijkt of je niet kan gillen of bewegen terwijl het lijkt of ik gewoon in mijn bed lig. Eerst was ik overtuigd dat het echt was, zo leek het écht. Maar toen ik erover praatte kwam ik erachter dat het slchts een droom was. Paranormaal zal ik het zeker niet noemen, maar slaapverlamming klinkt heel eng. Ik denk dat je aan de ene kant je spieren heel erg spant(zo voelt het dan heel erg, omdat ik dus niet overeind kan komen)ofzo… heel vreemd is het wel. MEestal is er niet eens iets engs bij mij en er gaat altijd iemand naar de WC die mij niet kan horen. Wel zijn er extreem veel schaduwen enzo…

ik schrik er wel even van, want ik heb hier een paar maanden geleden echt hele erge last van gehad.
Het leek alsof ik echt wakker was, alles was precies hetzelfde qua inrichting.
& ik wilde opstaan maar alles ging in slowmotion en ik viel steeds in slowmotion flauw en niemand die me kon helpen. het leek netalsof ik dood ging. nu klinkt het heel hectisch maar op dat moment voelt het echt zo! echt heel erg weird… ik durfde daardoor ook niet meer te slapen, maar gelukkig heb ik er nu geen last meer van (:

Ik weet zelf ook niet hoe je dit wilt noemen, ik dacht eerst dat het maar een nachtmerrie was ofzo. maar nu is het voor mij ook wel duidelijker dat het zo iets is en dat ik niet de enige ben, dankje!