Hallo meisjes! Ik heb de laatste tijd zoveel gehoord over slaapverlamming: dan ben je zeg maar wakker in je slaap, maar je kunt niet bewegen (al je spieren, behalve je hart en oogspieren, zijn verlamd). Ik heb op internet gelezen dat ongeveer 20% van de mensen dit heeft (gehad). Eigenlijk niet zo’n interessant onderwerp, tot ik kreeg horen dat mensen die dit hebben vaak ook ‘demonen’,geesten etc. zien tijdens deze fase. In Amerika noemen ze dit geloof ik ‘The Old Hag’ (een oude heks of zo zit OP ze terwijl ze verlamd zijn) etc. Supereng dus.
Op Wikipedia las ik dat mensen die dit gehad hebben, beweren dit allemaal gezien/gehoord te hebben tijdens zo’n slaapverlamming:
"Gevoelsmatig:
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief:
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam
Tactiel:
Gevoel van aanraking
Visueel:
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt. "
Ik heb het (nog) nooit gehad, maar ik vraag mij af, hebben jullie er last van? En hoelang duurt dit dan? Geloven jullie dat dit iets paranormaals is of niet?