slaapritme herstellen

Door de vakantie ga ik echt heel laat naar bed (rond 2/3 uur). En nu school weer gaat beginnen wil ik niet elke nacht tot 2/3 uur wakker liggen in bed. Ik probeer nu al wat eerder te gaan slapen maar ik wordt gewoon moe van het moe zijn, maar ik kan er niet door slapen!
Hebben jullie misschien tips hoe je je slaapritme weer kan herstellen, of hoe je sneller/beter in slaap kunt vallen? En schaapjes tellen, daar wordt ik alleen maar wakker van, haha.

om te herstellen een hele dag op blijven en dan rond wanneer je wilt slapen ben je ook weer vroeg op =D…

tips om te gaan slapen geen idee :open_mouth: daar heb ik ook last van >.< terwijl ik geen problemen heb X’D

Heel vroeg opstaan misschien?

Op vaste tijden gaan slapen en opstaan (niet te laat, rond 8uur ofzo). Wss kan je de eerste keren dan niet in slaap vallen ofzo en ben je heel moe, maar daar moet je gewoon aan wennen. Ik slaap btw altijd wat sneller als ik eerst lees, maar dat verschilt een beetje per persoon, sommige vallen ook zo in slaap met muziek ofzo.

Ik lijd aan insomnia, en de dokter zegt dat ik niet moet sporten voordat ik ga slapen , want dat pept mijn lichaam alleen maar op. Misschien heb je hier wat aan ? En ik val makkelijker in slaap met de tv aan, omdat ik dan aan niets anders denk. (huiswerk, ruzie, etc.)

eens de nacht doorsteken dat je zodanig moe bent dat je vroeg kan gaan slapen?

ik ben vanochtend om 8.30 opgestaan en nu maar proberen niet in slaap te vallen :stuck_out_tongue:

Daar heb ik ook last van.
Ik probeer nu ook telkens iets vroeger naar bed te gaan.

Ah, hier weet ik alles van! Mijn ritme is heel snel verpest en helaas is het erg moeilijk om het weer normaal te krijgen haha.
Eigenlijk draait het gewoon om discipline. 's Ochtends moet je vroeg opstaan hoe moe je ook bent en dan mag je overdag niet slapen.
Ik heb ooit de afspraak met m’n moeder gemaakt dat ze water over me heen mocht gooien als ik in slaap zou vallen en toen is het me gelukt!

Dat heb ik ook, heel mijn ritme is compleet naar de zak. Maar als je gewoon de wekker om vijf uur zet, dan kun je de volgende dag vroeger slapen. Als je dat vol probeert te houden, valt het nog wel mee (zo doe ik het altijd, haha, dan ben ik die eerste dag zo chagrijnig, niet meer normaal).

Ugh, ik snap precies wat je bedoelt.
Ik denk dat ik ook maar een nacht ga doorhalen en dan vroeg naar bed omdat ik moe ben, ik denk dat dat bij mij het best werkt.

ga een dag heel veel doen word je moe aan het eind van de dag, ga je wat vroeger naar bed :slightly_smiling_face:. en eerder opstaan natuurlijk

ik denk dat een nacht doorhalen niet zo goed idee is. Dan ben je misschien wel zo moe dat je smiddags al in slaap valt. Dan wordt je midden in de nacht wakker, en dat is denk ik ook niet zo’n goed ritme.
Ik denk ook dat je het beste vroeg op kan staaan 8 uur of half 9 en zo aan een normaal ritme wennen

je moet idd gewoon om vaste tijden opstaan en naar bed gaan.
als je vanavond niet kan slapen, jammer dan. zet je wekker gewoon om een uur of 8, én ga er dan ook echt uit. volgende avond kun je waarschijnlijk al wat beter slapen, maar zo niet, jammer dan! wekker weer om 8 uur en eruit. zo went je lichaam aan het ritme, en je zult merken, uiteindelijk val je s avonds wel weer om een normale tijd in slaap!