Slaapproblemen

Oke nou ik heb dus al een probleem dat ik altijd moe ben, al zo’n 2/3 jaar. Maar ik heb sinds een jaar echt onwijze problemen om in slaap te komen, ook al ben ik doodmoe, gewoon omdat ik nooit lekker kan liggen, of mijn rug doet pijn, of mijn nek of schouders. En als ik wakker word, heb ik daar dan ook onwijze last van. Ik dacht eerst dat het aan mijn matras of kussen zou liggen, maar ik heb het ook als ik bij anderen slaap, het maakt ook niet uit in welke positie lig, ik heb geloof ik de raarste posities al geprobeerd, maar niets helpt, en ik word er alleen maar nog meer moe van. Ik val meestal pas rond 3/4 uur in slaap + ik kan ook nog eens niet uitslapen en word rond 8 uur meestal weer wakker… Iemand die hier ook last van heeft…?

Ik heb er zelf geen last van… Maar misschien is het handig om eerst wat ontspannende dingen te doen voordat je gaat slapen? Zodat je aan niets meer hoeft te denken en mogelijk als een blok in slaap valt?

Dat zou ik althans proberen, maar wat lastig voor je zeg ;O

Ja dat doe ik ook wel eens, maar het heeft geen zin. Dan val ik soms wel vroeg in slaap, maar word ik wel wakker met pijn …

ik zou naar een dokter gaan die kan samen met jou gaan uitzoeken wat de oorzaak is dat jy altyd pyn hebt en wat daaraan te doen is

Ja dat idee heb ik al achterwege gelaten, ik krijg namelijk alleen maar dyclofenac (ontstekingremmers) van mijn dokter als ik ergens pijn heb. Ben nu wel naar de fysio gestuurd omdat er iets met mijn knie is waardoor ik niet kan rennen, dus misschien dat ik daarvoor ook maar naar de fysio moet, geen idee of het zal helpen.

Ben je al bij een dokter geweest? Edit: Misschien tijd voor een second opinion? Vertel die fysiotherapeut idd ook maar over je andere pijn, misschien weet die er wel wat meer van.

Anders af en toe een lading ipubrofen achterover slaan en dan weer verder slapen, maar ik weet niet of dat nou het verstandigste advies is.

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Misschien staat daar wat tussen?

Ik heb het soms ook. Of dan slaap ik pas om 3 uur, word ik al om 7 uur wakker 0_o. Maar gelukkig kan ik dan weer blijven liggen, dus dan val ik meestal weer om half 8/8 uur in slaap, en word ik om half tien wakker :stuck_out_tongue: hahah.

Maar dat ’ niet lekker liggen’ is echt kut. Ik heb twee kussens, en af en toe gebruik ik de ene om half over heen te hangen, en de ander dan voor mn hoofd.

Maar mijn vader heeft dit ook (hij krijgt zelfs voorgeschreven medicatie en alles), en mn oma ook. Dus het zit in de familie ^^

Doe ik inderdaad ook, heb ook nog een klein kussentje, die leg ik meestal ook op m’n kussen, of onder m’n rug, gebruik ook wel eens m’n arm als kussen :’)

Ontspanning is zeker belangrijk, ga niet computeren/tv kijken een uur of half uur voordat je gaat slapen. Probeer je hoofd leeg te maken (kun je het beste met andere dingen doen - sport (hardlopen is een hele goeie))

Anders kun je ook eens pilletjes proberen, melatonine, daar kun je goed van slapen (is niet op recept), maar moet je ook niet teveel nemen. Ben er ook pas mee begonnen omdat mijn relatie uitging en ik mijn hoofd gewoon NIET leeg kon krijgen, en van die pilletjes wordt je heel rustig en slaperig en val je zo in slaap!

Ik heb precies hetzelfde! Als ik bijv. een hele dag heb gezwommen en ik lig in bed dan zie ik m’n zusje al gelijk slapen en ik lig nog een paar 5 uur wakker en dan word ik ook nog is om 8 uur ofzo weer wakker het is echt heel irritant ik heb alles geprobeerd maar niks helpt gewoon. Daarom heb ik ook enorme wallen onder m’n ogen elke dag. In de les ben ik dan weer heel opgewekt en wakker enzo. maar het is gewoon echt niet gezond… Ik weet niet meer wat ik moet doen hoor…

hée ik ook! heb er zelfs 3 xD
zo’n kleine vierkante van de hunkemöller, die leg ik dan op mijn kussen zodat ik mn arm niet onder mn hoofd hoef te leggen haha.

en heb vorig jaar voor mn Bday van de buren zo’n Culto kussen gekregen, in de vorm van een konijn xD, en die ligt altijd bij mn buik ^^

sorry offtopic.
ontopic; hmm vaag… zoals iedereen al heeft gezegt; ik zou het aan de dokter of fysio vragen? succes iig :slightly_smiling_face:

heb ik ook lang gehad; ) zou langs de huisarts gaan, ik heb medicijnen gekregen, ondertussen alweer afgebouwd maarslaap nu goed.

hmm wat kut… inderdaad de standaard dingen als: 2 uur vantevoren geen cafeïne, geen computer/tv/etc, slaapthee, etc? maar als dat allemaal niet helpt (wat je waarschijnlijk al geprobeerd hebt), zou ik evenlangs de huisarts gaan.