Slaapprobleem...

Haaii!

ik heb een probleem, ik kan echt NOOIT slapen en dan gaat het echt om meerdere dagen dat ik gewoon echt geen oog dicht doe… en die andere dagen dat het me wel lukt om te slapen dan kan ik niet doorslapen dan word ik na een uur slapen ong weer wakker en dan kom ik na 2 uur pas weer ik slaap… en dat betekent dat ik heeeel veel concealer moet gebruiken om er normaal uit te zien want als ik dat niet op heb ben ik echt een lijk :grin:
ik heb de dokter al gebeld maar omdat ik nog maar 14 ben moet ik zelf leren slapen, ij gaf me wel advies om kruidenthee te drinken en dat doe ik dus maar het helpt niet, en ik gebruik melatonine maar dat helpt dus ook niet,
heeft iemand tips hoe ik in slaap kom en kan doorslapen? please help me! X

Heb je ASMR geprobeerd?? Het is zegmaar video’s op youtube die je helpen met slapen…

eventueel kan je proberen om toch jezelf te dwingen om op bepaalde tijden te gaan liggen. Maak je kamer erg donker en leg je smartphone weg :slightly_smiling_face:

thankyouuu!, ik ga dat zeker proberen!

Ga vroeg in bed liggen en doe je smartphone ergens ver van je vandaan.
Drink voordat je gaat slapen warme melk met (eventueel) honing. Dit kan goed helpen.
Als je in bed ligt, ga een boek lezen. Hier krijgt men vaak snel slaap van.
Maak de kamer ook zo donker mogelijk, dus gordijnen dicht, absoluut geen tv etc.
& Die ASMR filmpjes willen wel eens helpen. Of van die “relaxation and sleep sounds” op YT.

Drink trouwens GEEN koffie, cola, energy drinks of andere drank met cafeïne na 4 uur in de middag!!! Hier lig ik ook vaak wakker door. Er zit ook cafeïne in thee, dus bepaalde thee zou ik ook vermijden na 4 uur!!