Slaappillen

Hey girls, ik heb maandag een afspraak bij mijn huisarts want ik wil graag slaappillen ik ben heel angstig om te slapen, dingen eromheen die een beetje privé zijn maar mijn vraag is dus zijn er meisjes die het ook gebruiken? En wat vinden jullie ervan val je er echt goed mee in slaap, wat zijn jullie ervaringen? Thanks alvast

Ik heb een keer een paar gehad omdat ik super veel stress had en goed MOEST slapen. Maar voor mij werkte ze voor geen meter. Had ook “inslapers” terwijl ik meer een combi van inslapers/doorslapers nodig had. Houd wel in de gaten dat slaapmedicatie verslavingsgevoelig is en je krijgt ze dus ook echt niet zomaar.

Ik denk dat je beter kan gaan werken aan die ‘dingen eromheen’ dan slaappillen slikken.

^ ja, dat. en je kan altijd om melatonine vragen, dat is een lichaamseigen stof die je slaperig maakt, misschien dat dat iets helpt?

Ik heb een tijd melatonine geslikt omdat ik DSPS heb. Melatonine is een lichaamseigen stof die je aanmaakt om te gaan slapen. Je kan melatonine gewoon bij de drogist kopen, ik zou t niet op recept bij de apotheek doen, het wordt verkocht in winkels en dus niet vergoedt. In de apotheek is het zo’n €40 dacht ik, in de drogist ongeveer €10 en je krijgt nog meer ook. Alleen bij mij werkt het niet meer (ik weet niet waarom) en het is verslavend als de pest. Je kan beter alles eromheen op proberen te lossen en melatonine als een tijdelijke oplossing zien.

Ik gebruik het nu af en toe als ik echt vroeg op moet. Ik heb al jaren moeite met slapen en vind het heel vervelend als ik om 08:00 op moet en om 03:00 nog klaar wakker in bed lig. WEL moet ik zeggen dat het idd verslavend is, en ze werken helaas niet meer zoals eerst.

melatonine pilletjes van detuinen helpen ook !

Lijkt me handiger om de oorzaak aan te pakken ivp gelijk pillen te slikken.

Wat hierboven al wordt gezegd, je kan beter de oorzaak aanpakken. Als dat niet werkt kan je altijd nog slaapmiddelen proberen, maar misschien is het slimmer om met iets als melatonine te beginnen.
Het probleem met veel slaapmiddelen is dat je er namelijk heel snel afhankelijk van wordt. Ik heb zelf wel eens iets voorgeschreven gekregen van de huisarts, maar dat mocht ik niet langer dan 3 weken achter elkaar slikken.
Het probleem is dat je op een gegeven moment weer zonder medicatie moet kunnen slapen, en daarvoor moet je de oorzaak aanpakken.

Ik zou het gewoon met je arts overleggen en niet te gefocust zijn op het krijgen van slaapmiddelen. Misschien heeft de huisarts wel andere ideeën die kunnen helpen.

• Kan iemand deze persoon verwijderen? Dit zijn geen medicijnen die je illegaal moet halen.

Het is afhankelijk hoe erg je niet kunt slapen. Mijn vrienden die gebruiken wiet als slaapmiddel. Dit omdat hun natuurlijk geen rust hebben in hun hoofden. En door een jointje voor het slapen werkte dat heel goed. Maar hun doen dat natuurlijk wel als het echt alleen nodig is. En niet dat ze daardoor verslaafd aan worden. Maar ik weet niet in hoeverre jij natuurlijk drugs wil gebruiken.

Oud topic, slotje