slaapkamer tips?

hee meiden!
hebben jullie tips voor een gezellige kamer?
en ook om je kamer opgeruimd te houden?

Ik mag namelijk mijn muren verfen, maar ik weet niet wat voor kleuren ik zal doen.
Ik vind de kleuren, blauw,oranje,rood en groen wel mooi.

Alleen ligt mijn kamer aan het noorden en dan kun je beter geen koele kleuren nemen ofzo. maar mijn kamer is nou blauw met geel.
Hebben jullie tips?
Ik zou graag mijn kamer wel met witte muren willen en sjablonen maar welke kleur moet ik dan doen?
en hebben jullie tips waar je leuke slaapkamerspulletjes kan kopen?

bvd.

zoekfuctie / google.
ga met je muis langs Lifestyle (boven) > vervolgens; Jou kamer.

ofzo

bedankt.

of ik dat nog niet gedaan heb ofzoo.

-Gooi dingen weg. Zoals oude schriften van school en dergelijke. Kijk je toch nooit meer in.
-Bedenk eerst eens wat voor sjablonen je wilt, dan de kleur.
heel handig het boek: Sjabloon! (Stencil 101 in het engels, ) boek met stencil tips EN een aantal stencils. Verkrijgbaar bij elke boekhandel en bol.com(15 euro)
-Je kan natuurlijk naar Ikea gaan, maar nog leuker: even langs de kringloop.

dankje, daar heb ik wat aan.

ik zou eerder voor warme kleuren gaan, dan lijkt je kamer wel kleiner maar ook knusser. ik heb roze met bruin, maar ik weet niet of dat je smaak is?

Zo’n vriendin van mij heeft witte muren met fotolijstsjablonen erop. dus er kan precies een foto ingeplakt worden, dat is ook heel leuk! maar moet je wel een grote kamer hebben anders gaat je kamer heel klein lijken denk ik…

Dat vind ik altijd zo zonde! Heb ik een heel jaar gezwoegd om zo’n schrift/boek vol te krijgen, en dan gooi je het weg!

Ik heb zelf een vrij kleine kamer [maar heb enorm veel zooi :stuck_out_tongue:] en hij’s wit met 1 oranje muur. Heb 'm nu al een tijd en ben 'm nog steeds niet zat. Het licht valt er overdag mooi op, en is heel rustgevend. [Is vrij ‘zacht’-oranje. Wel fel, maar geen pijn-in-je-ogen-kleur.] Voor de rest zijn de muren en m’n meubels wit. Ik heb veel met kaarsen en beeldjes en prulletjes, dus dat geeft al genoeg kleur in mijn kamer.
Ik heb greeploze deuren bij m’n kasten [kan van bovenaf opendoen, heel makkelijk] en heb altijd wit/crème-kleurige dekbedovertrekken en kussens etc. Dat geeft al heel veel rust!
Ikea is altijd een goede vrij-goedkope optie [mijn hele kamer is Ikea, haha :grinning:], maar de kringloop is ook een leuke optie! Soms zijn er dingen die je verder niet echt meer kan krijgen.
Om het rustig te houden, kan je het beste maar 2 of 3 ‘centrale’ kleuren kiezen, waarvan 1 erg licht is. Dat zorgt voor ruimte en ‘frisheid’.
En euh… 't is maar net wat je leuk vindt! :grinning:

Ik ga binnenkort verhuizen en dit ga ik doen in mijn nieuwe kamer:
-Heeeeeeeeeeellll lichtroze muren zodat het bijna wit lijkt
-Met framboosroodroze-achtige grote vlinders op de muren
-witte meubels
-framboosroodroze-achtige details op alle meubels
-witte gordijnen met leuke print dat past bij de kamer

pietjex je bent ook enthousiast he?? metje: daar heb ik wat aan.

Ik heb een zwarte kamer en het is echt zoveel beter als ik hiervoor had(groen met blauw). Ik zal gewoon een neutrale kleur kiezen, dan kun je de spulletjes altijd nog een leuk kleurtje geven!
En om het opgeruimd te houden: Veel kastjes en dozen om spullen in te doen. En niet allerlei dingen ‘etaleren’ op je bureau, krijg je zo’n troep van.
En voor de spulletjes: Ikea en action! Zo goedkoop, maar toch wel leuk :slightly_smiling_face:
En als je van orgineel houd: Kringloopwinkel. Daar hebben ze ook nog wel eens leuke spullen, en nee het is niet voor zwervers x)

Ik zou groen of rood nemen, omdat dat warme kleuren zijn.

Ik had precies hetzelfde probleem.
in mijn gedachten hadden mijn muren alle kleuren. XD
Daarom heb ik het gewoon wit gedaan.
En dan kun je met accesoires een kleur inbrengen.
En hoef je niet iedere keer te schilderen maar kun je bijvoorbeeld een nieuw dekbed, of kaarsen of weetikveel kopen.

Succes!