Slaapkamer behang/vloer vragen.

Dames, een paar klus vragen!
Ik heb een tijd terug mijn muren knalrood geverfd, over glasvezel behang. Nou is mijn vraag of ik hier beter overheen kan behangen of verven? Ik wil gebroken wit gekleurde muren.
Daarnaast, is het mogelijk om over tapijt ander tapijt te leggen? En word het dan meer geluidsdempend?
Of kan ik beter het oude tapijt eruit halen?

Dankjewel!

Is het ook mogelijk om laminaat over tapijt te leggen? Mijn oma beweert dat dit ook geluidsdempend werkt.

Verven lijkt me? Je kan niet over behang behangen, als je snapt wat ik bedoel. En alles eraf halen is echt rotwerk.

Het lijkt me niet heel schoon om een tapijt over een ander tapijt te leggen, misschien dat het onderste tapijt dan gaat schimmelen doordat er geen lucht bij kan. En het lijkt me ook geen fijne ondergrond :’)

Dat laatste zou ik persoonlijk ook niet doen.

Hm, ik had het op Facebook ook even gevraagd en daar zeiden een paar vrienden dat behangen beter was, omdat je over rood zo’n 4 x moet verven en je het er dan nog doorheen ziet. :stuck_out_tongue:

Laminaat over tapijt kan sowieso, dat werkt inderdaad geluiddempend. Ik denk dat je over behang beter kunt verven. Of ja je kunt wel behangen, dit hebben we thuis ook wel eens gedaan, maar dat houdt niet zo goed geloof ik. En tapijt over tapijt lijkt me niet handig.