Slaapfeest met jongens

Hee Allemaal,

Ik ben Maud en ben 15 jaar, met koningsdag heb ik een feest met allemaal vrienden, en het is de bedoeling dat we daarna met zn allen (jongens en meiden) bij iemand blijven slapen. Ik heb het aan mn ouders gevraagd, en zij doen niet moeilijk over het feest maar ze willen niet dat er met het slapen jongens bij zijn. Weten jullie misschien hoe ik mn ouders ervan kan overtuigen, dat het helemaal niet zo’n slecht idee is?

Ik weet niet waar jullie slapen, maar als het bij een vriendin is kun je aangeven dat de ouders van die vriendin ook thuis zijn.
Of dat er meerdere mensen bij zijn. Kennen je ouders die jongens, zijn het goede vrienden van je? Dan kun je ze desnoods binnenkort een keer eerst een avondje bij jou thuis uitnodigen, en dan nog eens aan je ouders vragen of je mag logeren daar, en dan kun je zeggen; “Die jongens dat zijn Piet en Jan, die waren hier vorig weekend ook!” (moet je natuurlijk wel zorgen dat Piet en Jan zich netjes gedragen hebben toen ze bij jou thuis waren :wink: )
En in ieder geval niet gaan gillen/schreeuwen/huilen/doordrammen. Daar gaan de meeste ouders echt niet sneller van toegeven, het toont alleen maar aan dat je nog niet volwassen genoeg bent. Gewoon rustig uitleggen waarom jij daar graag heen wilt (anders moet je 's nachts alleen naar huis fietsen bijvoorbeeld)

Zijn er inderdaad ouders aanwezig op de plek waar je blijft slapen? Dan kun je namelijk zeggen dat jongens en meisjes gescheiden slapen en dat die ouders daarop zullen letten, ik denk dat dan de grootste zorg al wel weggenomen is.