Slaapangst ofzo?

Ikheb heel vaak voordat ik ga slapen
dat ik ineens rare dingen ga bedenken.
en als ik dan wil slapen het gewoon niet lukt.
hier had ik vroeger nooit last van sinds een jaar ofzo wel
dan kan ik 's avonds nooit slapen,
en anders had ik er nooit last van …
heeft iemand alsjeblieft tips :$?
zoals nu kan ik weer niet slapen :open_mouth:

Wat bedoel je met rare dingen…?

Gewoon relaxen, misschien muziekje op en van te voren kopje thee drinken.

Ookal snap ik niet echt wat je precies bedoelt.

nou gewoon dat ik me bedenk van ;
ik kan straks niet slapen
(of bijvoorbeeld als ik naar school moet :
ik moet er 7 uur uit & blabla :blush: )
dat soort dingen,
ik weet het niet maar echt vreemd ;o

Je moet proberen realistisch te blijven denken, want in de werkelijkheid valt alles best mee, ookal denk je er stom over.
En misschien is een dagboek wat voor je, dan kan je al je gedachten even vast op papier zetten.

Hmm ja… zo snap ik je wel. Ik heb er zelf vooral last van als ik vroeg op moet staan dat ik heel de tijd op de klok zit te kijken: ‘oh shit, ik moet er over 6 uur al uit.’ Maar dat komt gewoon door te veel nadenken. Inderdaad gewoon proberen te relaxen en als je er vroeger geen last van had zal het vast ook wel weer overgaan…

ga naar de dokter en vraag om slaap pillen…
of ga in therapie.

Ik durf ook nooit te slapen maar ik denk nog meer dingen.
Ben altijd bang dat er een moordenaar verstopt zit op mijn kamer.
Of dat er een inbreker ergens in huis rondloopt.
Of dat iemand onder mijn bed ligt en met een mes vanonder het bed vermoord.

Zo een dingen denk ik maar dat heb ik niet als mijn vriend bij me is slapen.
Gelukkig is het nu vakantie en slapen we vaker bij elkaar.

Misschien moet je eerder op bed gaan en dan tijd nemen om je hoofd leeg te maken. Zodat je DAARNA wel lekker kan slapen.

vooral niet a nightmare on elm street gaan kijken dan…xd

Je kan niet slapen omdat je bang bent niet te kunnen slapen en dan slaaptekort te hebben. Wees niet bang, dat heeft iedereen soms wel ; ) Vooral als je van jezelf moet slapen voor bv. een examen of weet ik t, een kamp waarin je ook slecht gaat slapen of zo. Je moet je gewoon een paar dingen bedenken: als je écht écht slaap nodig hebt, val je echt wel in slaap, en het tweede wat altijd helpt om te denken is dat je van liggen ook uitrust. Wil gewoon niet te graag slapen, je gaat echt niet dood van iets minder en als je écht moe ben slaap je dwars door die gedachten heen, geen zorgen ; )

Tip is wel om even te lezen voor je gaat slapen, als je net een film hebt gekeken ben je vaak nog zo wakker. Het boek blijft dan ook een beetje in je hoofd zitten als je gaat slapen en dan val je ook eerder in slaap.

Dat ken ik. Tegenwoordig heb ik ook altijd een lamp aan, in erge gevallen doe ik de tv aan en ik slaap niet als mijn kat er niet is v__v

Het gaat vanzelf over, het is puur angst die je jezelf aanpraat. Wat ook helpt is om iets heel kinderachtigs op de radio af te spelen. Zo’n sprookjes CD van vroeger of Jip en Janneke.

Slaappillen zou ik btw niet nemen, daar kan je afhankelijk van worden. Je moet gewoon iets zoeken wat je gerust kan stellen. Denken ‘als dat er is gebeurd me niks’, of bedenk je wat het ergste is wat kan gebeuren. Als er iets gebeurd, je ouders zijn toch om de hoek? Als laatste kan je ook gaan slapen als je ouders nog wakker zijn en je mensen kan horen en het niet doodstil is.

– Lolz, je bedoelt niet dat je bang bent whahaha. Dan zijn dit maar tips voor die meid die bang was voor een moordenaar whaha. Nah, als je slecht in slaap komt moet je gewoon ritme kweken. Ga lezen, tanden poetsen en vooral geen tv/computer aan. Ook proberen niet te eten een paar uur voor je gaat slapen, dan hou je je lichaam actief.

Ik had vroeger van die slaappilletjes voor nachtmerries, want die had ik altijd, hielp toen wel, oh wouw hier heb je veel aan.

Probeer je anders te ontspannen en bedenk in je hoofd een verhaal dat je helemaal zelf verzint en waar je zelf bepaald wat er gaat gebeuren en zo, zoek iig afleiding zodat je niet aan die nare dingen gaat denken om zo te zeggen

ik heb dat ook. ;$
ik slaap met lamp aan, en als mn vader in het buitenland is zet ik de blower ook aan zodat ik me op dat geluid kan concentreren en op niks anders. dat is wel heel fijn! maar wel koud hahaha.