Slaap problemen

Ik heb echt ontzettend last van slaap problemen en op school ben ik dan harrtstikke chagerijnig enn daar krijg ik dan komentaar op ik zou zo graag lekker willen slapen !!! Tips ??

Komentaar? :"D Maar eh, eerder je bed in gaan?

Tip: Google eens op ‘‘moeilijk in slaap vallen’’ ‘‘tips voor slapen’’ etc.

^ ik ga al best vroeg :pensive:

Hoe oud ben je en wat is ‘best vroeg’ in jouw woorden?

Ja daar had ik nog niet aan gedacht …

Half 10 ik ben 15

Wat doe je 's avonds voor het slapen gaan?

Een douche nemen en ontspannen voor bed tijd kan helpen.
Geen telefoon naast het bed die aan staat.
Mediteren of muziek luisteren.
Kopzorgen op papier zetten vlak voor het slapen gaan.
Overdag actiever bezig zijn.

Ik kijk tv voor het slapen gaan dan ga ik nog wel tandenpoetsen enzo…

ik heb zelf ook last van slaapproblemen.
Ik ga (voor een betere nachtrust) altijd wat vroeger op bed (duh),
en vaak heb ik dan dingen die ik de volgende dag moet doen in mijn hoofd spoken. Die moet je gewoon even van je afzetten voor wat het is.
Ook kan lezen helpen. (geen spelletjes op bijv. je telefoon, je moet ontspannen).

een paar tips hoop dat je er wat aan hebt.

^ ik zal het probereb x

-geen tv kijken. Lezen kan wel’.
-neem relaxt bad met lekker badschuim.
-slaapthee.
-denk aan iets luchtigs bijv. wat trek ik morgen aan naar school.

dubbelposssst.

Ik heb hier ook heel erg last van. De laatste tijd gaat het bij mij wat beter omdat ik geen ijsthee meer drink. Misschien drink jij overdag veel thee, ijsthee, koffie of cola? Oke ik weet dat ijsthee niet echt koude thee is, maar misschien ligt het aan de suiker? Probeer ook niet iets zwaars te eten voordat je gaat slapen.

weinig suiker voor je gaat slapen, geen beeldschermen een uur voor je gaat slapen ( dat zijn veel beeldjes voor je ogen en daar blijf je nog heel lang mee bezig ongemerkt), warme melk <3 ?

ik had eerst melatonine dat hielp altijd wel want eerst lag ik uren wakker en daardoor niet meer
nu gebruik ik ze niet meer

Ik heb hier jaren last van gehad. als je er geen last van hebt is het soms moeilijk om begrijpen hoe iemand zich dan voelt. ik heb het zo’n 4 jaar gehad maar daarvoor had ik er ook al last van. Eerst was het altijd neem wat warme melk met honing of lindenthee. Werkte niet. Dan werd ik doorverwezen naar ostheopaat. moest ik kruidenpilletjes slikken. werkte niet. Op den duur werd ik hopeloos. Ik lag soms wakker tot 5 u in de morgen en stond om 7u terug op om naar school te gaan. Ik ben een paar terug naar huis gegaan van school om dat dit te zwaar was voor mij. ik kreeg concentratieproblemen, was prikkelbaar, kon wenen voor het minste, viel in slaap op mijn schoolbank etc. Dan werd ik doorverwezen naar een psych. Ze dachten dat er meer ad hand was en er mij dingen mss emotioneel bezig hielden terwijl ik uitdrukkelijk zei dat ik geen problemen had. Dit heeft mij dus ook niet geholpen want ik had niks te vertellen. De psych werd een beetje hopeloos en besloot mij lichttherapie te laten doen. Dit is zo’n lamp waar je moet voor gaan zitten, hierdoor maak je hormonen aan ( als ik me niet vergis is dit melatonine) je moet je fitter gaan voelen overdag en s’ avonds zou je beter slapen… het was een lamp van philips. Ik moest dit 3 weken doen. Om 6u opstaan en om 6u30 ervoor gaan zitten maar stel je voor ik sliep pas na 3,4 of 5 u en moest er zo vroeg uit. Het licht was zo straf en ik was altijd doodmoe waardoor ik mijn ogen gwn niet open kon houden als ik ervoor zat. Dit werkte na 3 weken ook niet. De psych zei dan het spijt me maar ik kan je niet meer helpen. ik kan je wel nog pilletjes met melatonine voorschrijven. Mijn wereld storte in.Ik wou gewoon eens deftig kunnen slapen. al was het maar 2 nachten… Ik nam slaappillen zodat ik toch nog wat slaap kon inhalen. Toen ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan. Daar besloten ze om mij een slaaptest te laten doen. je krijgt dan allemaal draadjes op je hoofd geplakt die je hersenactiviteit meten. ook op je benen krijg je allemaal draadjes om je beweegactiviteit te meten. Uit mijn test bleek dat mijn slaappatroon id war was. Ik had altijd het gevoel dat ik wakker werd 's nachts en nooit vast kon slapen. Ik werd weer doorverwezen naar 2 psychologen. de moed zakte terug in mijn schoenen. De 1e ging kijken of er ook niets mis wat met mijn gezondheid dat aan de basis zou kunnen liggen voor mijn slaapprobleem. dit was het niet. De 2e psychologe bekeek de slaaptest en bood een manier aan om me terug te leren hoe ik moet slapen en terug een slaappatroon te ontwikkelen. Dit deed ze aan de hand van een dagboek. Ik moest elke dag bijhouden wanneer ik in bed ging, in slaap viel, wakker werd, opstond etc adh van een formule berekenden we telkens hoeveel uur ik sliep. Dit was veel te laag. Stap per stap werd ad hand van mijn dagboek mijn slaappatroon weer geregeld. Eerst mocht ik pas om 1u snachts gaan slapen omdat ik voor dit uur nooit kon slapen. Uiteindelijk ben ik zo ver geraakt dat ik om 22u30 al kon slapen. Na een lange weg was ik eindelijk geholpen :slightly_smiling_face: ik hoop dat jullie er iets mee zijn.

FUCK, dit herrinert me eraan, dat ik ook maar is moet gaan slapen haha

FUCK, dit herrinert me eraan, dat ik ook maar is moet gaan slapen haha

slaappillen zijn in ieder geval niet nodig, kun je verslaafd aan raken etc. en zorgt er niet zo zeer voor dat je eerder slaapt.
geen cafeïne etc. voor het slapen gaan
geen Tv, geen pc etc.
gewoon een boek lezen en tot rust komen…
misschien warme melk drinken… succes, ik ga ook maar eens slapen :stuck_out_tongue: