slaap problemen.

De laatste tijd kom ik niet in slaap, ik heb al veel dingen geprobeerd, maar ik wil maar niet in slaap vallen. Ik lig alleen maar te denken en het lukt me niet om te ontspannen. Meestal als ik dan eindelijk slaap is het maar voor korte duur want dan word ik weer wakker om een uur of 5. Op school heb ik snel hoofdpijn en ben snel moe. Hebben jullie misschien tips of ideeën?

heb je melatonine al eens geprobeerd?

[quote author=TipsyDipsy link=topic=255125.msg13166230#msg13166230 date=1352224685]
Het is altijd makkelijker om aan medicijntjes te vergrijpen, maar probeer eerst wat andere tips te geven. Als we echt praten over chronische slapeloosheid mag je, je medicijn kastje weer te voorschijn halen.
[/quote

Ik heb al wel een tijdje slaap thee geprobeerd, maar voor mijn gevoel was het nutteloos. Ook heb ik geprobeerd s’ avonds alles van me af te schrijven in een schriftje maar ook dat was niet de oplossing. Ik heb wel wat slaappilletjes voorgeschreven gekregen maar ben daar mee gestopt omdat ik het eigenlijk ook natuurlijk wil proberen, misschien is het inderdaad verstandig om even een boekje te lezen en niet op mijn laptop te zitten als ik in bed lig.

sinds wanneer zijn melatonine pilletjes medicijnen? ik neem aan dat zoals ze schrijft er al langer last van heeft ze al heel veel geprobeerd heeft.

ik zet meestal rustige muziek op. dan val ik meestal wel in slaap, maar waarschijnlijk werkt dit niet bij iedereen gheheh. slaappil proberen?

Ik heb inderdaad van die natuurlijke slaappilletjes, maar wil daar een soort van mee gaan stoppen en een andere gezondere manier vinden, misschien helpt dat muziek wel, ik ga het eens proberen. Bedankt!

Probeer je slaapkamer alleen voor slaap te gebruiken. Tv kijken op je bed, laptop in bed in ten strengste verboden. Ga 20 min liggen, lukt het dan nog niet in slaap te komen, ga er voor jezelf uit en ga op een stoel een boek lezen. NIET in bed.
Een beker warme melk wil soms ook nog wel eens helpen.

ik heb zelf ook slaapproblemen, heel erg zelfs. Bij mij is het nu zo, dat ik iedere avond melatonine slik. Ik kan niet meer zonder, dan slaap ik bijna niet.
Dus probeer dat te voorkomen,

probeer om een uur voor je gaat slapen niks meer te eten, geen drukke films te kijken, geen laptop etc. Dus ga bijvoorbeeld even in bad zitten, en lees daarna een boekje.
Ook omgeving is meer van invloed dan je denkt, in een kamer die netjes opgeruimt is, kun je beter slapen!
Hoop dat je er iets aan hebt!

Ik snap je probleem met het melatonine, ik probeer er nu ook mee te stoppen, en dat gaat al aardig. Alvast bedankt voor je tips, ik ga het proberen en succes met je slaapproblemen hoop dat het ook snel over gaat!