Slaap-probleem

Ik kan niet slapen.
Het begon met dagelijks energiedrank drinken.
Dat had ik een week lang dus dagelijks gedronken, en toen stopte ik (ondertussen sliep ik wel maar ik sliep dan rond 2:30 tot 2 uur in de middag)
En nu heb ik een week lang niet gedronken -Deze week dus-
Ik kan niet slapen.
Echt de hele dag ben ik wakker. En dit is al een week lang.
Ik heb barstende koppijn, want ik heb geen nachtrust.
Vervolgens heb ik het tegen me moeder gezegd, maar ze zegt dat ik niet moet klagen.
Maar ze snapt het gewoon niet, want ze neemt me niet echt serieus.
Dus heeft iemand tips?
Oja ik had aan me moeder gevraagd slaappillen?
ZE WERD HELEMAAL GEK , ze zei :‘Wat denk je wel niet?, ben je gek aan het worden!!’ En ik zo :‘Huh, laat dan maar.’

Ik zit er echt mee , omdat die hoofd pijn te verhelpen is met paracetemol…

Dit heb ik al zonder energydrink :stuck_out_tongue:
Maar ehm, ik luister altijd naar een bepaald radioprogramma (geklets, niet hiphopmuziek ofzo) en daarna val ik meestal wel in slaap. Rond half 12, 12 uur is dat. Of ik zet een cd op met een verhaal ofzo. Als je dat vaak doet, dan koppelt je lichaam dat verhaal/geklets/programma aan ‘slapen’ en dan slaap je :slightly_smiling_face:

Helpt niet. Echt ik mag ook niks aandoen want we slapen met ze 4 in een kamer.
En dan worden de andere wakker, en mag niks aan doen dus dat helpt niet…

Ik denk dat je ritme verstoort is en misschien heeft je lichaam ook wel last van een soort afkick verschijnselen. Althans, het zou mij niks verbazen.
Wat voor energiedrank dronk je?

Misschien moet je proberen je wekker rond een uur of 9/10 's ochtends zetten voor de rest van de week, dan be je eerder wakker en val je ook eerder in slaap. Heb hier ook wel eens last van, en dit helpt dan toch wel opzich. :") -net zoals met school, dan slaap je meestal ook eerder en ga je er ook eerder uit-

Oh, ipod dan misschien?

Maar hoe lang slaap je nu ongeveer per nacht? Want je slaapt wel iets, neem ik aan. Ik snap de reactie van je moeder opzich wel, slaappillen moet je alleen nemen bij ernstige slaapproblemen die echt heel lang aanhouden. Ik probeer weleens van 1000 tot 1 te tellen, vroeger werkte dat bij mij goed; omdat het zo saai was viel ik in slaap zegmaar. Verder heb ik nu de tip te kregen te gaan ‘voelen’, d.w.z. m’n aandacht richten op mijn voeten, kuiten, etc. tot ik m’n hele lichaam heb gehad. Vaak word ik daar rustiger van, soms val ik al in slaap. Anders lees ik nog wat. Verder weet ik het niet want ik slaap eigenlijk best slecht :’).

Dit had ik ook, ook zonder energydrink.
Nu het vakantie is, is het wel ietjes minder.

Volgens mijn ‘daytox’ boek helpt muntolie tegen hoofdpijn.
Je moet dat op je slapen inwrijven en even onder je neus houden.

Blue bastard energy drink , van de spar.
En dat vroeger opstaan werkt niet veroorzaakt meer hoofdpijn.

ja mijn moeder zegt altijd alsik 2 uur na bed ga.
je stoord je dag en nacht ritme je lichaam gaat er aan wennen blabla, je moet idd is vroeg uit je bed stappen!
en mijn moeder flipt ook altijd als ik een slaappil wil ze zegt dan dat ik niet meer kan slapen zonder pillen blabla, ik heb trouwens geen problemen met slapen, ik kan 12 uur slapen dan ben ik nog moe, waars. omdat ik niet in de ‘REM’ slaap ga ofzoiets zei de dokter…

Ik slaap echt helemaal niet. Ik ben de hele nacht wakker echt ik slaap niet?
Ik wordt gewoon helemaal onrustig. Ik kan echt niet slapen ik hoor alles en iedereen snurken. En dan ik kdghkjdfhgjkhdfk Waarom kan jij wel slapen en ik niet?
Ik probeer te slapen, heb alles wel geprobeerd. Niks helpt…:c

Hmm, waar kan je het kopen?

Oh jeetje dat is echt vervelend. Ik herken het wel hoor, dat onrustig worden en inderdaad ook gefrustreerd omdat anderen wel kunnen slapen (dat heb ik weleens bij m’n vriend haha). Misschien kun je oordopjes indoen? Niet van die muziekoordopjes, maar van die ‘echte’ zegmaar. Dat je in ieder geval geen geluiden meer hoort. En verder kun je eens die dingen proberen die ik zei om het rustiger te krijgen in je hoofd?

Ik denk wel bij de Tuinen.
Daar hebben ze eventueel ook wel dingen om beter van te slapen zoals Bach Rescue(word je rustig van en ze hebben er ook een goede nachtrust variant van) en Valdispert tabletten(de werkzame stoffen hierin zijn valeriaan, passiebloem en melatonine).
En zijn ook zat soorten thee die de nachtrust kunnen bevorderen zoals Celestial Seasonings Sleepytime.
Mijn vriend en ik drinken zowat elke avond een bakje daarvan.

Dat en lavendel, je hebt er ook speciale sticks van.

EDIT: die dingen heten blijkbaar ‘migrastick’

http://www.aussiehealthproducts.com.au/products/3/32080.jpg

Dit is echt heel lastig inderdaad… heb er helaas ook wel eens last van :frowning_face:

Ik heb zelf een homeopatisch middel in de vorm van druppeltjes die je gewoon met water/thee kunt mengen. Het is van A. Vogel en heet ‘Dormeasan Druppels’. Het smaakt best wel vies en het helpt ook niet echt altijd bij mij, maar ik wordt er op de een of andere manier wel wat rustiger van :slightly_smiling_face: Hopelijk heb je snel weer een goeie nachtrust!

Het zou kunnen dat je niet kunt slapen door alle geluiden om je heen, omdat je met z’n 4en in één ruimte slaapt. Dat is best wel veel. Misschien kun je ergens alleen gaan slapen? Zo raak je ook niet gefrustreerd omdat iedereen slaapt behalve jij.

Same problem… maar dan zonder energiedrink gedoe. :C